Tere!
Pöördume teie poole Tartu linnamuuseumist, kus oleme tegemas näitust Tartu linnaosadest. Sealhulgas tahame käsitleda Ropkat kui linnaosa, mille ilmet on palju mõjutanud tööstus, sealhulgas Nõukogude-aegne autotööstus. Tartu Autode Remondi Katsetehas sai Ropkale 1973. aastal suure krundi (6,69 ha), kuhu, nagu oleme aru saanud, pidi tulevikuperspektiivis kogu ettevõte Riia tänavalt kolima.
Kirjutame välja mõned küsimused, millele oleks meil väga hea meel vastuseid saada. Samuti oleksime tänulikud, kui siinse foorumi kasutajad teavad suunata inimeste poole, kes võiksid sellest teemast lähemalt rääkida, kes on või on olnud otseselt Ropkaga Tartus seotud. Suures plaanis huvitavad meid ka teised tööstusettevõtted peale autotööstuse, mis Ropkal Nõukogude ajal asusid. Info ja mälestused ka nende kohta on teretulnud. Kindlasti on meil aga plaanis näitusele saada mõni ehe Ropkas toodetud furgoonauto.
Konkreetsed küsimused, mis meid huvitavad:
1) Kuidas Nõukogude-aegne autotööstus Ropka linnajao ilmet mõjutas, näiteks missugused hooned autotööstuse tarbeks rajati (sh elamud töötajatele, sööklad, spordirajatised jms)?
2) Kas inimesed, kes Ropkal elasid, olid peamiselt (auto)tööstusega seotud?
3) Kuidas inimesed Nõukogude-aegset elu Ropkal mäletavad? Kas mälestused on positiivsed?
4) Kas Nõukogude Liidu lagunemisega ning (auto)tööstuse allakäiguga käis ka linnaosa mingil määral alla?
5) Kas kunagised töökollektiivid moodustasid kogukondasid, mis endiselt omavahel läbi käivad? Missugune oli Nõukogude ajal Ropka tööliste elu väljaspool töökeskkonda, kas toimisid aktiivsed spordi- ja taidlusseltsid, tähistati koos tähtpäevi jne?
Oleme väga tänulikud, kui oskate ja leiate aega nendele küsimustele vastata ning tagasisidet anda! Meie poole võib pöörduda ka aadressil: meie.tartu@muuseum.tartu.ee.
Näituse "Meie Tartu" meeskond Tartu linnamuuseumist.
Pöördume teie poole Tartu linnamuuseumist, kus oleme tegemas näitust Tartu linnaosadest. Sealhulgas tahame käsitleda Ropkat kui linnaosa, mille ilmet on palju mõjutanud tööstus, sealhulgas Nõukogude-aegne autotööstus. Tartu Autode Remondi Katsetehas sai Ropkale 1973. aastal suure krundi (6,69 ha), kuhu, nagu oleme aru saanud, pidi tulevikuperspektiivis kogu ettevõte Riia tänavalt kolima.
Kirjutame välja mõned küsimused, millele oleks meil väga hea meel vastuseid saada. Samuti oleksime tänulikud, kui siinse foorumi kasutajad teavad suunata inimeste poole, kes võiksid sellest teemast lähemalt rääkida, kes on või on olnud otseselt Ropkaga Tartus seotud. Suures plaanis huvitavad meid ka teised tööstusettevõtted peale autotööstuse, mis Ropkal Nõukogude ajal asusid. Info ja mälestused ka nende kohta on teretulnud. Kindlasti on meil aga plaanis näitusele saada mõni ehe Ropkas toodetud furgoonauto.
Konkreetsed küsimused, mis meid huvitavad:
1) Kuidas Nõukogude-aegne autotööstus Ropka linnajao ilmet mõjutas, näiteks missugused hooned autotööstuse tarbeks rajati (sh elamud töötajatele, sööklad, spordirajatised jms)?
2) Kas inimesed, kes Ropkal elasid, olid peamiselt (auto)tööstusega seotud?
3) Kuidas inimesed Nõukogude-aegset elu Ropkal mäletavad? Kas mälestused on positiivsed?
4) Kas Nõukogude Liidu lagunemisega ning (auto)tööstuse allakäiguga käis ka linnaosa mingil määral alla?
5) Kas kunagised töökollektiivid moodustasid kogukondasid, mis endiselt omavahel läbi käivad? Missugune oli Nõukogude ajal Ropka tööliste elu väljaspool töökeskkonda, kas toimisid aktiivsed spordi- ja taidlusseltsid, tähistati koos tähtpäevi jne?
Oleme väga tänulikud, kui oskate ja leiate aega nendele küsimustele vastata ning tagasisidet anda! Meie poole võib pöörduda ka aadressil: meie.tartu@muuseum.tartu.ee.
Näituse "Meie Tartu" meeskond Tartu linnamuuseumist.