Kuigi projektipäevikusse pole üle poole aasta sissekandeid teinud, olen siiski oma tsikletiprojektiga pisut edasi liikunud. Hilissuvel sai kogu lahtivõetud installatsioon vanast krundist puhastatud, kuna vana kruntvärv oli enda alla juba jõudsalt roostet kogunud. Suuremad jupid (nt raami) lasin pritsiga teha, väiksemad-lihtsamad detailid tegin ise abrasiivkettaga - oleks ju võinud needki pritsi saata, aga peab ka ise vahel harjutama.
Puhastatud detailid katsin värvipoest ostetud täitva spreikrundiga. Enda kaitseks võin öelda, et tahtsin lihtsalt proovida, kuigi enam nii ei teeks
. Väiksemate detailide ja raami enda puhul sai tulemus väga hea, aga kuradi kallid on need purgid ja suuremal pinnal on raske ühtlast katvust saavutada. Aga noh, proovima ju pidin... Gondel ja esiporikas veel ootavad oma järjekorda (ehk kevadet), aga need teen juba pritsiga ja seal enne puhastamist vaja natuke veel plekitööd teha.
Seoses uue krundiga sai lõplikult otsustatud ka lõpp-produkti värv, milleks sai must. Miks just must? Kuivõrd mul pole vähimatki aimu, mis värvi antud isend võis oma varasemas elus olla, siis tundus paslik kasutada võimalust ja ise värv valida. Pealegi leidub punaseid Jawasid meie maal juba niigi palju ja kuna tehasest tuli Jawa 555 ka mustana ja olen restaureerituna neist ka pilte näinud, siis saigi selline otsus vastu võetud.
Mõned pildid kah. Siin kütusepaak uue krundiga, enne lihvi.
Ning täna saabus hiline jõulupakk Ficostanist, mis sisaldas tuttuut summutit ja veel üht-teist pisemat.