Jawa 555 ehk algaja mopeediprojekt
#61

(01-05-2024, 11:29 AM)tõnn Kirjutas:  Üks hea võimalus veel, kui see ei ole kinni kiilunud ja käib vabalt ringi siis võiks peene ja terava kruvikeeraja ja haamriga veidi taguda seda, ehk saab nii välja keerata?

On olemas ka tagurpidi keermega puurid, millega saaks selle välja puurida.

Ta, kuri, on ära murdunud nii hästi, et ühtki nukikestki pole püsti jäänud, mida saaks kruvikeerajaga töödelda. Ega sul pole nende puuride kohta mõnda viidet pakkuda? Olen neist kuulnud, aga ise pole kasutanud ja pole tööprotsessis päris kindel.
Vasta
#62

Puur nagu puur ikka, puurib metallile auku.
Kuna käib teist pidi ringi siis võimalusel keerab poldi välja oma pesast.

https://www.mkt.ee/puur-3-90x-43x-75-mm-...imzet.html

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#63

On veel sellised asjandused:
https://www.stokker.ee/poldieemaldaja-m-...5121-exact
Vasta
#64

Töörahvapüha puhul võtsin plaani üritada uuesti 555 mootorit tuksuma saada. Mis siis sel korral teisiti tegin? Asendasin süüteankru kinnituspoldi sisekuuskandiga, et saaks akutrelliga mootorit ringi ajada. Alguses tundus seis üsna lootusetu, kuni otsustasin igaks juhuks veel küünalt vahetada ning akutrelli teise käiguga juhtuski ime ja tööle see mootor hakkas. Päris hea tunne - ikkagi esimene mootor, mis peaaegu algosadeks lahti võetud ja kokku pandud.

Vasta
#65

Ilusate ilmade puhul ilusaid pilte. 550 karter on komplekteeritud ja ootab teist poolt, mis õnnestus võlur-meistrimehel päästa ehk too sissemurdunud tikkpoldi ots kätte saada.

[Pilt: publicpreview.php?x=1080&y=1197&a=true&f...calingup=0]

555 raamiosa sai juppideks võetud. Amordid vajavad tööd, muus osas suuremalt jaolt puhastamise vaev. Seda neetud saepuru on igas jumala augus.

[Pilt: publicpreview.php?x=1080&y=1197&a=true&f...calingup=0]

Lõppu natuke inetum pilt kah. Mul ikka veab nende kuradi sissemurtud poltidega  Smile.

[Pilt: publicpreview.php?x=1080&y=1197&a=true&f...calingup=0]
Vasta
#66

Kuidas silindri tikkpoldi lõpuks kätte said?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#67

Ma ise ei hakanud üritamagi, viisin spetsialisti kätte, kes algul proovis tulutult keevitada, aga lõpuks lõi kuumaga torx otsa sisse ja välja see keerates tuli.
Vasta
#68

Kuigi projektipäevikusse pole üle poole aasta sissekandeid teinud, olen siiski oma tsikletiprojektiga pisut edasi liikunud. Hilissuvel sai kogu lahtivõetud installatsioon vanast krundist puhastatud, kuna vana kruntvärv oli enda alla juba jõudsalt roostet kogunud. Suuremad jupid (nt raami) lasin pritsiga teha, väiksemad-lihtsamad detailid tegin ise abrasiivkettaga - oleks ju võinud needki pritsi saata, aga peab ka ise vahel harjutama.

Puhastatud detailid katsin värvipoest ostetud täitva spreikrundiga. Enda kaitseks võin öelda, et tahtsin lihtsalt proovida, kuigi enam nii ei teeks Big Grin. Väiksemate detailide ja raami enda puhul sai tulemus väga hea, aga kuradi kallid on need purgid ja suuremal pinnal on raske ühtlast katvust saavutada. Aga noh, proovima ju pidin... Gondel ja esiporikas veel ootavad oma järjekorda (ehk kevadet), aga need teen juba pritsiga ja seal enne puhastamist vaja natuke veel plekitööd teha.

Seoses uue krundiga sai lõplikult otsustatud ka lõpp-produkti värv, milleks sai must. Miks just must? Kuivõrd mul pole vähimatki aimu, mis värvi antud isend võis oma varasemas elus olla, siis tundus paslik kasutada võimalust ja ise värv valida. Pealegi leidub punaseid Jawasid meie maal juba niigi palju ja kuna tehasest tuli Jawa 555 ka mustana ja olen restaureerituna neist ka pilte näinud, siis saigi selline otsus vastu võetud.

Mõned pildid kah. Siin kütusepaak uue krundiga, enne lihvi.

[Pilt: publicpreview.php?x=2560&y=664&a=true&fi...calingup=0]

Ning täna saabus hiline jõulupakk Ficostanist, mis sisaldas tuttuut summutit ja veel üht-teist pisemat.

[Pilt: publicpreview.php?x=2560&y=664&a=true&fi...calingup=0]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne