Postitused: 11
Teemad: 6
Liitus: Apr 2011
Maine:
1
Isa läks ootamatult manalateele ja mulle jäi päranduseks T16M, millega juba noore poisina ringi kärutasin. Tahan masinat elus hoida, aga pole täpset selgust, kuidas/mida/kui tihti hooldada. Mutrivõti püsib käes, keevitada oskan ka ning olen mitmeid mootorrattaid pulkadeks võtnud ja korda teinud.
Olen siin-seal foorumites otsinud ja lugenud ning vihjeid nagu justkui leiab, aga täit pilti ette ei saa. Vene keelt nii palju ei räägi, et venekeelsest raamatust tarkuse kätte saaksin.
Oskab keegi järje peale aidata?
Postitused: 2,702
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Sama olukord nagu minulgi, peale Äia lahkumist.
Omast kogemusest võin öelda, et kui töötab siis ära parem näpi.
Kui ei tööta, küsi foorumist.
Kuid selleks, et midagi saada, pead ka vastu andma.
Näiteks vea kirjeldus ja pildimaterjal on alati suureks abiks kuna kõige parema vastuse annab õigesti küsitud küsimus.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 11
Teemad: 6
Liitus: Apr 2011
Maine:
1
Otseselt midagi viga pole. Aga näiteks mootoriõli: koguse poolest on õli piisavalt, aga see on must nagu öö, ei tea, kas ja millal üldse vahetatud on. Et mootor kestaks (ja ka talvel paremini käima läheks), peaks ju kindla intervalli tagant õli vahetama?
Või kehtib siin päriselt ütles Vene tehnika kohta, et nagunii tilgub kuskilt õli läbi, vala lihtsalt peale kui vaja?
Postitused: 848
Teemad: 16
Liitus: Apr 2006
Maine:
17
Neid õli teemasid on siin must miljon, niikaua kui õli surve näidik tõuseb, pole hullu.
Võid õli vahetada, aga peale käivitust on samasugune nagunii. Kui puhtaks tahad saada peaks paar korda läbi pesema ja siis lääne õli sisse, kestvust see oluliselt ei mõjuta, sa ei tee ju meeletut tööd aastas. Küll aga käivitumine kergeneb, kui külmalt voolav vedelik sees. Samas t16 peaks dekompressiooniga käivituma suhteliselt lihtsalt. Ja päris pakasega ta nagunii sul käima minema ei hakka, kui sisselaskesse mingit eesoojendit ei ehita.
Postitused: 2,702
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Minu T16 on sisselaskes spiraal olemas.
Külmaga käivitamiseks on paigaldatud tänapäevane reduktoriga starter.
Ning abi on ka kui kõrval olevalt autolt krokodillidega voolu juurde võtan.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Seda vana mootorit sa õlivahetustega puhtaks ei pese. Enne saab raha otsa. Ja kui päevase töötamise järel õli värvi ei muuda siis pole sellel õlil pesuomadusi. Kurejook mitte õli.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 2,702
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Selle raha eest tuleks muretseda karteri soojendus, elektri/gaasi/diisli või puukütte oma.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 1,302
Teemad: 24
Liitus: Jul 2009
Maine:
41
Eks nende vene traktorite üks hädadest ongi see "kuni töötab ei näpi" suhtumine. Tegelikult tahaks need masinad hooldust küll. Klapid reguleerida, sidurikäppade vahed õigeks, õlitasemed kontrollida, tavotniplitesse tavott panna, kulunud gene rihm vahetada enne, kui see ribadeks lendab, pritsehetk paika, pragunenud voolikud asendada jne. Probleem võib olla selles, et masin on nii kulunud, et reguleerimine enam lõtkude tõttu võimalik pole. Sel juhul tuleb kas leppida "emase" masinaga või siis remontida. Iseasi kust remontimiseks kvaliteetset varuosa saab.
Tööd on kõik vanades veneaegsetes raamatutes kirjeldatud, üsna vabalt saadaval nii eesti kui vene keeles.
Postitused: 1,198
Teemad: 66
Liitus: Jun 2004
Maine:
5
Mina panin tuimalt Mannoli 15W40 õli sisse. Ei pesnud ma midagi, mõtlesin, et kui see vene fekaal kokku jookseb, siis viin vanarauda. Ei juhtunud midagi, õlisurve parem ja käivituse vahe nagu öö ja päev.
Postitused: 2,102
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Siin olnud varasemast juttu küll sellest, kui läheb kaks käikku korraga sisse, aga kohe nagu õiget teemat ei leia.
Masinaks T16MG ja eile nii juhtus, et tagurpidi käik jäi sisse ja automaatlselt panin ka esimese sisse. Pisut pusimist ja sai välja, aga mis jupid vahetust vajavad, et nii ei juhtuks.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 5,359
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
74
19-06-2024, 16:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-06-2024, 16:25 PM ja muutjaks oli
Talupoeg taluja.)
Saatsin privaatselt juhised. Lisan veel kõigile, et lihtne reegel vanade sassude ja põkade juhtimisel on selline:
Kui käiku välja võtate, laske korraks pedaal üles tulla, sellega lükkab kõik kahvlid omale kohale neutraali. Kui ise ei lähe, saab kangiga nõksutades kaasa aidata. Alles siis hakkate järgmist käiku lülitama. Sassuga ei saa rallitada nagu sixiga, et muudkui vahetad käike laks ja laks ja surute diagonaalis käike sisse. Kohe kipub kulunud traktoril kaks käiku sisse minema.
Veel võib ära võtta sellisel traktoril millel käigud jupsivad kahvlivõllide otsakaane (d). Siis ei pea käigukangi koguaeg maha kakkuma. Saab väljast lükata võlle oma õigele kohale. T-25-l sai sama asja tehtud. Kiirel ajal ajab asja ära, pärast saab tõsisemalt remondiga tegeleda kui isu ja aega.
T.
Postitused: 686
Teemad: 72
Liitus: Apr 2005
Maine:
6
Mul oli ka just seda teemat vaja küsimiseks.
Sõbral T-16M, millel avastasin puuduva õlivarda - kust seda saab?
Puuduva õlivarda tõttu ei tea, mis karteris- millist uut õli lisada ja kui mitu liitrit?
Mõtlesin sõbrale külla minna nö koos vajaliku varustusega, muidu ehk jääbki masin seisma.