Postitused: 2,959
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
Ehk olen sellest rääkinud ehk mitte.
Aga sai sõidetud ühe 2009 corollaga millel 1.6L bensiinimootor 91 kw ja 5 käiguline manual kast all on.
Ma ei mõista selle auto eripära kuidas sõites u. 100km/h ja 5 käiguga on mootori pöörded u.3500 rpm.
Kas keegi omab veel kogemusi sellise autoga ja kinnitab, et see on normaalne või on keegi teinud mingi erilise lükke ja sellise asja saavutanud kuidagi.
Linnas sõites ok aga maanteel on julm. Huvitav kuidas sellisega oleks sõita Poola Saksa Itaalia vms. nn. kiirteedel. Kui tahaks lasta 130 km/h.
Ei kujuta ettegi mis siis pöörded teevad.
Meie maanteameti andmetel on märgitud max kiiruseks 195km/h aga noh seda sellega küll ei saavuta enne läheb tahhomeeter teisele ringile vist.
Või ongi nii et Toyota on teinud sellise kõrgpöördelise dünaamikaga mootori ja kasti kombo ?
Postitused: 10,746
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Sama ajastu punnsilmne Corolla aastast 2007, küll 8x kW pajaga oli samuti "pöördepill". Selgelt linnalähiliiklusesse mõeldud asjad.
Postitused: 3,622
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
(03-06-2024, 11:14 AM)MeelisV Kirjutas: sõites u. 100km/h ja 5 käiguga on mootori pöörded u.3500 rpm.
...
Meie maanteameti andmetel on märgitud max kiiruseks 195km/h aga noh seda sellega küll ei saavuta enne läheb tahhomeeter teisele ringile vist.
Tahhomeeter @ 200kmh: 200/100*3500 = 7000 (p/min). Ei ole teine ring.
Ootuspärane inseneritöö, et mikromootoril ikka ka maanteel mingi võimsus oleks ja tippkiiruse määraks redline. Kiirema ülekande puhul ei suudaks ilmselt pisikene mootor mingil hetkel hõõrdejõude ületada ja tippkiirus kujuneks nt neljanda käigu redline peale (vast ca 15..20% väiksemaks). Ning 5.käik sobiks ainult kiiruse hoidmiseks. Võimalik, et maantee-kütusekulu suureneks.
Lisaks on käigukast kasutusmugavuse vaates tervik. Ma olen mitmetel oma masinatel (F20 kastiga Opelid) 5.käigu ülekande muutnud 0,89->0,71 ja see jätab juba 4->5 ülemineku liiga suureks. Eriti tunda haagisega liikudes ja hetkekuöuna ka näha, et madalamad pöörded ei too väiksemat kütusekulu vaid pigem suurema.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 216
Teemad: 0
Liitus: May 2005
Maine:
5
See on väikeste vabalt hingavate mootorite eripära, allpool pole ei kilovatte ega njuutonmeetreid .
Postitused: 2,959
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
No ei saa öelda et 1.6L ja 91 kw oleks väikese corolla jaoks just mikromootor.
Aga kui ka teistel nii olnud siis jah.
Ise omale sellist ei ostaks.
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
05-06-2024, 15:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-06-2024, 15:30 PM ja muutjaks oli
Tegelane5.)
3500 pööret, viies käik @100 km/h on veits palju ka Toyota jaoks. 08 Aurisel (pmtslt ilma pagasnikuta Corolla) on viies käik @90km/h 2800 pööret, mida pole ka vähe. Isegi kui saaks 110 km/h @2500 pööret siis see autot olulisemalt vaiksemaks ei teeks, kuna siis oleks lihtsa tuule- ja muud müra rohkem kuulda. Samas 60 pealt soovitab ökonomaiser vmisiganes tuluke juba viienda käigu panna
Kuid ilmselgelt pole nende autode sihtgrupp sama mis E-klassi mersul. Nood on ikkagi linna või selle lähedaste asulate lühikeste otste autod. Inimestele, kelle jaoks auto on võimalikult probleemi vaba liiklusvahend.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.