03-10-2024, 12:42 PM
Jagaks kogemusi aerosoolide valdkonnas. Kirjutage, kes mida ja milleks kasutab. Maitseid on erinevad, mõni pooldab wd40, mõni ainult ühe firma MoS2....
Kui kellegi teguviis tundub vale siis sõimake lolliks õpetage ja põhjendage, kuidas on õige.
Minu lemmikud alloleval pildil, mis ei ole ühe firma reklaam vaid tänapäeval ehituspoest saadaolev valik.
Penetrating oil - seda või mõne teise firma hästipugevat õli saab tavaliselt kasutatud asjade jõuga lahtivõtmisel. Enamasti siis, kui induktiiviga kuumutada pole vaja - kui polt on 10+mm ehk piisavalt tugev, et kohe pooleks ei keera. Harvem saab kasutada ka puhastuseks, kui wd40 käepärast pole.
Isiklikult minul puudub usk ja kogemus, et mõni saadaolevatest penetreerimisõlidest tegelikult ka korralikult kinniroostetanud poldi-mutri vahele sellisel moel poeb, et asja ise lahti võtab. Pigem ikka asi sedapidi, et kui sa saad poldi/mutri ilma pooleks murdmata juba kasvõi millimeetri liikuma (ka kuivalt), siis läheb see õli sinna vahele ja abistab edasist lahtikeeramist.
Black oil - Must õli (Või on siin mingi parem tõlge?) See läheb mul pea igale poole, kus asjad kuuma ei saa. teinekord kasutan seda ka korrosioonitõrjeks - lasen autol mõne põhjaaluse pleki sellega üle. Hoiab poldid kenasti määrituna ja ei jää kinni. Peale poltide kinnikeeramist lasen veel törtsu väljaulatuvale keermeosale. Seda musta õli kulub mul töökojas siin ülesloetud aerosoolidest kõige rohkem. Sellest rohkem läheb ainult piduripuhastusvahendit.
Ceramic grease - keraamiline määre. Seda kasutan kohtades, kus asjad võivad saada veidi kuuma a'la pidurid, mootor.... Kui muud käepärast ei ole, siis läheb ka musta õli ja vasemäärde asemele. Kasutan ka nurklihvijatel spindli määrimiseks, et ketast hoidev mutter ikka käega lahti käiks.
Tar spray - tõrvaõli. Peakski olema päris naturaalsel männitõrval baseeruv aerosool. Peale väiksematki kasutamist lõhnab terve töökoda värske tõrva järgi, musta õliga sellist pilve ei teki. Võrreldes musta õliga jätab nagu veidi paksema kaitsekihi peale, kuid ilgelt tüütu on kasutada. Nimelt hoolimata 360-kraadi tähisest tõrvaõli pudelil, kipub pudelist midagi välja tulema vaid pihusti alaspidi asendis. Keerad õigeks, ummistub kohe. Mõnel pudelil hakkas pikema nupu allhoidmise järel pudelist tulema üsna viskoosset löga. Tundub, et pudelil on põhjas paksem tõrvakiht, mis ei taha lahustuda. Olen neid pudeleid loksutanud ikka omajagu, kuid tulemusteta. Ühtegi pudelis oleva kuulikese kõlinat pole suutnud välja võluda. Olen jätnud pea alaspidi seisma... ei midagi. Paar vähekasutatud pudelit olen viinud jäätmejaama, kuna on lootusetult ummistunud. See tundub tüüpviga või sisseehitatud omadus, kuna hästi toimivat pudelit pole mul kaubandusvõrgust õnnestunud saada.
Vasemääre - korralikult kuuma saavatele asjadele. Väljalaske kollektorite, turbode, summutite poldid.
Vaseliin - akuklemmidele kaitseks, kõikvõimalike pistikute täiteks kaitsmaks neid korrosiooni ja vee eest.
Kui kellegi teguviis tundub vale siis sõimake lolliks õpetage ja põhjendage, kuidas on õige.
Minu lemmikud alloleval pildil, mis ei ole ühe firma reklaam vaid tänapäeval ehituspoest saadaolev valik.
Penetrating oil - seda või mõne teise firma hästipugevat õli saab tavaliselt kasutatud asjade jõuga lahtivõtmisel. Enamasti siis, kui induktiiviga kuumutada pole vaja - kui polt on 10+mm ehk piisavalt tugev, et kohe pooleks ei keera. Harvem saab kasutada ka puhastuseks, kui wd40 käepärast pole.
Isiklikult minul puudub usk ja kogemus, et mõni saadaolevatest penetreerimisõlidest tegelikult ka korralikult kinniroostetanud poldi-mutri vahele sellisel moel poeb, et asja ise lahti võtab. Pigem ikka asi sedapidi, et kui sa saad poldi/mutri ilma pooleks murdmata juba kasvõi millimeetri liikuma (ka kuivalt), siis läheb see õli sinna vahele ja abistab edasist lahtikeeramist.
Black oil - Must õli (Või on siin mingi parem tõlge?) See läheb mul pea igale poole, kus asjad kuuma ei saa. teinekord kasutan seda ka korrosioonitõrjeks - lasen autol mõne põhjaaluse pleki sellega üle. Hoiab poldid kenasti määrituna ja ei jää kinni. Peale poltide kinnikeeramist lasen veel törtsu väljaulatuvale keermeosale. Seda musta õli kulub mul töökojas siin ülesloetud aerosoolidest kõige rohkem. Sellest rohkem läheb ainult piduripuhastusvahendit.
Ceramic grease - keraamiline määre. Seda kasutan kohtades, kus asjad võivad saada veidi kuuma a'la pidurid, mootor.... Kui muud käepärast ei ole, siis läheb ka musta õli ja vasemäärde asemele. Kasutan ka nurklihvijatel spindli määrimiseks, et ketast hoidev mutter ikka käega lahti käiks.
Tar spray - tõrvaõli. Peakski olema päris naturaalsel männitõrval baseeruv aerosool. Peale väiksematki kasutamist lõhnab terve töökoda värske tõrva järgi, musta õliga sellist pilve ei teki. Võrreldes musta õliga jätab nagu veidi paksema kaitsekihi peale, kuid ilgelt tüütu on kasutada. Nimelt hoolimata 360-kraadi tähisest tõrvaõli pudelil, kipub pudelist midagi välja tulema vaid pihusti alaspidi asendis. Keerad õigeks, ummistub kohe. Mõnel pudelil hakkas pikema nupu allhoidmise järel pudelist tulema üsna viskoosset löga. Tundub, et pudelil on põhjas paksem tõrvakiht, mis ei taha lahustuda. Olen neid pudeleid loksutanud ikka omajagu, kuid tulemusteta. Ühtegi pudelis oleva kuulikese kõlinat pole suutnud välja võluda. Olen jätnud pea alaspidi seisma... ei midagi. Paar vähekasutatud pudelit olen viinud jäätmejaama, kuna on lootusetult ummistunud. See tundub tüüpviga või sisseehitatud omadus, kuna hästi toimivat pudelit pole mul kaubandusvõrgust õnnestunud saada.
Vasemääre - korralikult kuuma saavatele asjadele. Väljalaske kollektorite, turbode, summutite poldid.
Vaseliin - akuklemmidele kaitseks, kõikvõimalike pistikute täiteks kaitsmaks neid korrosiooni ja vee eest.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.