Veneaegse heitgaasimõõtja kasutamine AST-75
#1

Ma kunagi ammu ühe Saab 900 juures kasutasin teda ja nagu miskit mõõdetavat sain kätte, aga kuidas, ei mäleta. Ehk keegi teab, kuidas teda õieti kasutada.
Hetkel, kui vasakpoolset nuppu vajutan, saan skaala ilusasti keskele reguleerida, aga keskmist vajutades (kirjas mõõtmine) viskab kolinal osuti paremale (rikas segu) ja ei muutu, kas vabas õhus või heitgaase mõõtes.

[Pilt: HeitgaasiMootjaAST75.jpg]
Vasta
#2

Tõenäoliselt äärmiselt loll küsimus, aga miks sa seieri keskele reguleerid? Puhas õhk on ju lahja segu. Ma ei tea, mis selle konkreetse karu kõhus on, aga tavaline O2 andur mõõdab puhtast õhust mingi väikese pinge, näiteks 0,1V ja siis teises mõõtepiirkonna otsas on midagi stiilis 1,xV. Seal otsas on lihtsalt kütuse-õhu suhte numbritega gradueeritud voltmeeter, "kalibreerimisel" (näiteks hetk enne käivitamist) pannakse see 0,1V poolne ots paika ning edasi loodetakse parimat Smile
Vasta
#3

Nuppude tähistusest loen välja, et vasak nupp on nullimine JA mõõtmine, keskmine testiks, et kas midagi toimub. Proovi korra nii, et mõõtmiseks ei lülita ümber!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

анализатор выхлопных газов АСТ 75 Selle otsinguga tuleb see leht: 
http://www.tech-diving.ru/index.php?News_TESTOGAS 
Siit saab tabeli temperatuuri ja õhuniiskuse kohta aparaadi nullimisel. Kui tabelit ei arvesta, tekivad vead. Tabelist leitud väärtus tuleb panna "nulliks" ja siis alles mõõta gaase. Nii sain aru aga lõpuni ka ei lugenud.
Все газоанализаторы, в основном, имеют электрохимические измерительные элементы с ограниченным сроком службы, как правило не более года. Причем замене подлежат эти элементы вне зависимости от использования прибора через определенный срок.
Вот и теперь подумай, что тебе отдали и что ты им намеряешь.....
see tsitaat siit: https://www.audi-club.ru/threads/kak-pol...788/page-2
Et täpsust saavutada, tuleb igal aastal vahetada tundlik element seal sees, olenemata kas kasutati või ei kasutatud. Nii sain aru.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

No nii, tellisin hiinamaalt alist HT621 CO mõõtja miski paarikümne raha eest, mõõdab kuni 0,5% CO-d (väidetav täpsus 0,02% - 0,2% tulemist +-10%, muus skaala osas +-20%) ja võrdlesin selle vanaaja seadmega. Muide tulebki lasta pisut soojeneda ja siis reguleerida keskele, seal tagurpidi T.

Sellele AST-75 asjandusele tegin kunagi niiskuse eraldaja konservipurgi baasil, nii et õhk sees keerlema hakkaks ja lisasin filtri, tavaline suur kütusefilter. Ja ta peab töötamisel surisema hakkama, õhu kergelt tõmbe vent on tal ka (vast ikka mäletan õieti, igatahes miski sees suriseb).

Käivitasin Reattal külma mootori ja hiinakas viskas suht kohe maks 0,5% näidu ette, AST-75, on uimane, osalt sellele filtrile jne, viskas ka rikka segu peale sinna 12 kanti. Aga seda pikalt ei olnud, tänu töötavale termostaadile soojeneb mootor kiiresti, vähem, kui 5 minutiga ja minuti mootori töötamisega oli hiinakal CO 0,15%.

Tegin õue peal väikese tiiru ja asusin uuesti mõõtma, tulemus pildil, Leidsin netist miski tabeli CO ja küttesegu (AFR) kohta, 0,03% peakski olema seal 15 kandis.
[Pilt: Co2.jpg]

Tegelikult hiinakal näit kõikus 0,02 ja 0,05 vahel. Nüüd võtsin selle sama vooliku, panin mõõtepoolele lehtri otsa ja kaltsu sellesse poolde summutaja otsa (et suruks gaase voolikusse) ja sain stabiilse mittekõikuva, aga kah uimase reageerimisega 0,03% näidu. Ehk siis peaks hiinakale kah voolikuga filtrisüsteemi tegema, hiinaka juhendis oli õeldud, et niiskus ja happed rikuvad andurit või muudavad näitu.
[Pilt: Co1.jpg]

Ja võrdluseks, pagan ma ei lasknud heitgaasi näite ülevaatusel välja printida, aga nii palju kui ise nägin, oli CO (ainult seda minu autol mõõdeti) väga madal, 0 on meelde jäänud. Ehk siis täitsa võrreldav tulemus, AST-75 ka toimib.
Tean, et nii madal CO viitab lahjale segule (ja sellega seotud ohtudele), aga mootor töötab hästi, ja minu kõrv detonatsiooni pole kuulnud (tal on detonatsiooni andur ka, mitte süütepooli kaudu, vaid heli kuulav andur, nii nagu sellel ajastul kasutati).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne