Taebla ringrada Haapsalu lähedal
#1

Hei!

Teab keegi midagi Taebla ringrajast Haapsalu lähedal? Oma üllatuseks avastasin info selle ringraja kohta lapates 1958 ja 1959.aasta Spordilehti.

Koht paiknes Haapsalu-Tallinna teel ja selle kõrval, umbes 15 kilomeetrit enne Haapsalu.

Ajaloolisest väärtusest niipalju, et see on üks väheseid kohti, kus Eestis konstrueeritud mootoriga mootorratas \"Estonia-155\" oli Jüri Randla käe all võidukas.

Oskab keegi selle endise ringraja täpset asukohta juhatada?

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

ma olen ise suht taebla lähedalt ja oskan öelda et see oli üks väga hea rada, kus käisid kohal tallinnlased kellel olid väga võimasd ratta ja haapsalu meestele tegid nad ilusti tuule alla...aga seal rajal tuli ka sillast üle sõita, ja iga kord kui sillale sõitisd tallinna mehed võtsid nad hoogu maha, aga haapsalu mehed sõitsid silla peal just nendest tallinna meestest mööda....ja siis alati peale võistlusi räägiti et HULLJULGED MEHED need haapsalu omad, paljud tahtsid teada mis siis juhtuks kui haapsalu meestel oleks ka võimsad rattad nagu tallinna omadel....mingi päev võin sellest sillast pildi ka üles panna
Vasta
#3

Oskad Sa näiteks Regio atlase põhjal öelda, kus see rada täpselt asus ja mis tast praegu alles on?

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Olen seda juttu ringraja olemasolu kohta kunagi ühe endise pinginaabri käst kuulnud ja see pidi asuma umbes samas,kus praegu Taebla Gümnaasium ja kutsekool (maanteel Priguldi bussipeatus).Samas sildu pidi olema kaks, kuna Taebla jõgi keerutab sealkandis üsna pikalt. Ning omal ajal läks Tallinn-Haapsalu maantee kooli õuest läbi,need vana maantee jupid on tänaseni kohalikuks otstarbeks kasutusel. Tõenäoliselt kasutati maanteejuppe ning muid kohalikke teid,milline aga täpsem rakurss oli,kahjuks ei tea.
Vasta
#5

oskan seda öelda küll kus see asus, ja see on põhimõtteliselt ka tänapäeval alles...sildu on jah 2 tükki millest tuli üle sõita....
Vasta
#6

Lisaks veel,et arvatavasti oli tegu osaliselt munakivikattega rajaga, kui vaadata ühte praegugi säilinud vana maantee lõiku kahe silla vahel,mis praegu Taebla elanike kooliteeks (kool on asula tuumikust poolteist kilomeetrit eemal).
Võin homme üles panna ka Regio CD väljavõtte sellest kohast.
Vasta
#7

Panen juurde Regio väljavõtte,kus ringraja kant musta ovaaliga märgitud. Kahjuks puudub endal skaneerimisvõimalus,muidu oleksin pannud Kaardikeskuse baaskaardi väljavõtte (kus ka igasugu väikesed teerajad peal)

2003.aasta paberatlases on leitav leheküljel 52,ruut A2.

[Pilt: taebla_asukoht.JPG]
Vasta
#8

Näppisin veidi Maa-ameti avalikus kasutuses fotokaarti (vt ka http://www.maaamet.ee/index.php?lang_id=...menu_id=64 ) ning sealt leidsin koha üles,kust ka ligikaudne tõenäoline raja rakurss arusaadav (pildil muidu Taebla kooli ümbrus koos maanteega)

Vt ka
[Pilt: taebla_rada.jpg]
Vasta
#9

siit kaardilt näeb raja ilusti ära...
Vasta
#10

Kolme aasta järel midagi ka siia teemasse kosta: õnnestus täna kinnitus saada minu poolt üles riputatud plaanile. Oligi täpselt sarnase plaaniga nagu sel Maa-ameti pildil (juba pea 50 aasta eest oli Taebla kandis Tallinna maantee nii sirge). Kate oli aga rajal vahelduv: asfalt sekundeeris kruusa ja munakividega. Põhimõtteliselt on kõik teed ka praeguseni alles, ainult ühes kohas on gümnaasiumihoone risti ees.
Kinnine park asus raja läänepoolses (vasakus) osas (pmslt kolmnurgakujuline lage ala).
Asja organisaator olevat toona (1958) olnud Taebla mees Arnold Sõlg (nüüdne manalamees).
Vasta
#11

Kuna skänneerisin vanu ringraja kavasid, siis mõtlesin, et kaevan vana teema ülesse  ja lisan siia 1958 aasta Taebla võistluse kava.


[Pilt: Taebla_1.jpg]

[Pilt: Taebla_2.jpg]

vanamotoasotsiaal
Vasta
#12

Kas mõni teadja võiks ehk nõnda teha, et tõmmaks raja kohale puanse kriipsu näiteks aerofotolt tehtud kuvatõmmisele. Ise ei oska küll 100% paika ajada, kuigi suht raja kõrvalt mies muidu.

Ford Granada
Vasta
#13

Maa-ameti kaardirakenduselt saab asja suhteliselt hästi loogika järgi kätte. Selle koha ajaloolised kaardid on 1947, 1955 ja 1958 ning praegune teetamm ehitati kusagil 50'te algul ja siis jäi vana igati sikna-vonka tee üle. 55'da topokaardil on juba uus tee olemas. 
Tõesti on selle koha peal nüüd "Dajebla" keskkool. Tegin hübriidkaardis ülesvõtte, kus kollased on PRAEGUSED teed ja punane on siis vana maantee jõnks praeguse kooli kohal. Paljud teed on täna täiesti uued ja vanad on kadunud. Niipalju olen aru saanud ,et selel vana maantee kolmurga peal neid sõite peetigi. Milline oli ülitäpne rada, kusagil võiks ju midagi alles olla? 

[Pilt: Taebla%252520kant%2525201947.png]

Siin siis juba 1955 topokaart, kus on ka mingid teetööde asjad-märgid peal ning uued teed olemas ja vana ka alles. 
[Pilt: Taebla%252520kant%2525201955.png]
Vasta
#14

Kas saan õigesti aru, et rada käis nii, nagu manusena lisatud pildil?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

(11-12-2015, 16:12 PM)Prii Kirjutas:  Kas saan õigesti aru, et rada käis nii, nagu manusena lisatud pildil?

Kuidagi nii ta käis aga kas oli pikk ring praeguste aiamaade juurde välja, kes seda teab. Mõni äkki mäletab Big Grin 
Vasta
#16

ksf! kradmelderi poolt postitatud brošüüri pealt võib lugeda raja pikkuseks 2514m. Minu kiire mõõdistus näitab 2,02km. Seega tundub mulle, et mingi väike jupp on puudu. Muidugi võib ka liialt ebatäpne mõõdistus
Vasta
#17

Selle 55 a kaardi järgi on ainuüksi trassi alumine e uue tee alla jäänud osa pikkus napilt üle tuhande meetri, no kasvõi 1030 või 1050 m. Ülemine osa peaks tunduvalt pikem olema. Võib küll 2,5 km kanti olla kogu rada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#18
Photo 

Kaks päevapilti ka siis kõneksolevast rajatisest, teostuse aastat ei oska öelda. Esimene foto stardist ja teine kusagilt rajalt.
Ekipaaž Ploom-Suurkuusk.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Ford Granada
Vasta
#19

(29-12-2015, 17:19 PM)marz Kirjutas:  Kaks päevapilti ka siis kõneksolevast rajatisest, teostuse aastat ei oska öelda. Esimene foto stardist ja teine kusagilt rajalt.
Ekipaaž Ploom-Suurkuusk.

Aastat on päris raske täpselt öelda, sest kavade järgi sõitsid Eesti meistrivõistlustel 1958 ja 1959 aastal pildil nähtavad tsiklid samade numbrite all.
Aga gondlis nr. 3 on ainult 1959 aastal kirjas, kui 125-ste klassi sõitja E. Lossman. Nr. 98 oli Aita Helm ja 15- Toivo Vilberg.
Ka Valdur Ploom- Viljam Suurkuusk olid mõlemal 1958 ja 1959 aastal nr. 2 all sõitmas. Aga 1958 aasta kavas pole külgkorvide klassi kirjas. Seega peaks 1959 pildid ehk olema.

vanamotoasotsiaal
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne