Postitused: 776
Teemad: 19
Liitus: Oct 2006
Maine:
1
kui on võimalus, siis pane orto poolt toodetavat katlakivieemaldajat radikasse ja lase mootor tööle. Vähemalt veekeetja puhul toimis see kõige paremini. Ühel tööstuslikul seadmel proovisin kah eri asju, aga sellel orto tooteni ei jõudnud, sellele sai lihtsalt 10 liitrit äädikat torudesse kallatud ja asi tööle pandud. Efekt nii hea ei olnud kui orto tootega. Kindlasti on võimalus kasutada mingeid tugevamaid happeid, aga need tugevamad happed söövad metalli kah paremini.[/u]
Postitused: 218
Teemad: 17
Liitus: May 2006
Maine:
2
30-04-2008, 16:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-04-2008, 16:35 PM ja muutjaks oli
rulli.)
soovitavad pärast äädik- vm happega töötlemist leelisega (nt.söögisooda) neutraliseerida. muidu närib vaikselt edasi ja hakkab hiljem lekkima. nii räägivad teiste kogemused, kellel pärast äädikalaksu hiljem mahlad nirisema on hakanud. sama on ka veekeetjatega, mis lõpmatuseni äädikaga puhastamist ei kannata.
endal autoga sama asi plaanis. äädikas, siis soodalahus (ainult suurele radikale) ja pärast kogu süsteem veel poekeemiaga läbi pesta. torusiile jm kanget ei julge tarbida - tomaat ja kont lisavad uue radika hinnale automaaselt 3000 eeku. muidu ostaks kohe uue radika.
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Võta radikas maha ja vannid küljest, siis saad sodi paremini kätte.
Postitused: 2,648
Teemad: 263
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
vanasti käis asi nii, et vannid tuleb küljest ära võtta. Siis Zil´i õlivardaga kõik "torud" ülshaaval läbi lükata ja siis vannid jälle külge. Zil´i õlivarda asemel võib ka midagi muud kasutada, kuid see on justkui loodud sellise töö jaoks, gabariidid sobivad täpselt.
Postitused: 90
Teemad: 1
Liitus: Jan 2006
Maine:
1
MTZ-50 radiaatoril on paagid südamiku külge joodetud, niiet lahtivõtmine on omaette ooper, kuigi tehtav. Läbitorkimiseks tõesti eelpool mainitud õlivarras, omal kasutasin mingit paraja mõõduga tagastusvedru. Talvel on torude seest puhas olemine vajalik kui jahutusvedelikuks on vesi. Juhus oli selline, et kasutades vett, lasime selle töö lõppedes ikka välja. Ja ükspäev radikas tilgub....sai ju vesi alati välja lastud!? Ühes keskmises reas oli sodi ummistanud paar toru nii keskpaigast ja vesi jäi sinna sisse, ja hommikuks oligi lõhki. Töö käigus jää sulas ja hakkaski tilkuma.
Läbi pesnud olen lahja soolhappe lahusega, lisades väga vähehaaval kui masin töötab. Samamoodi on veel fosforhapet kasutatud kuid siis oli radiaator maas ja ringluse sai tekitada roostevaba pumba ja mingi ca 100 l mahuti abil.
Võib võimaluse korral jahutusvedelikuks panna vadakut ja töötada mõni aeg. See piimatööstuse kõrvalsaadus on kergelt happeline ja puhastab peris hästi. Alumisest lõdvikust siis töötanud ''lurr'' välja lasta ja vajadusel uuesti teha. Alumise lõdviku paigaldamine on suht vastik tegevus, MTZ-50 on lihtsam alumiiniumist valatud toru ülevalt lahti lasta, lõdvik ja klambrid paigaldada ja lõpuks see toru uuesti kinnitada. Lisatöö on muidugi uue tihendi tegemine.
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
"Weldman" -i jutule vaidleks vastu, sest vähemalt nüüd müüdavatel radiaatoritel on vannid kinnitatud poltidega ja vahele käib tihend, osad vannid on ka veel plastmassist.
Postitused: 232
Teemad: 2
Liitus: Jun 2004
Maine:
7
miilits Kirjutas:"Weldman" -i jutule vaidleks vastu, sest vähemalt nüüd müüdavatel radiaatoritel on vannid kinnitatud poltidega ja vahele käib tihend, osad vannid on ka veel plastmassist.
Mtz-50 radiaator on joodetud vannidega
Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Tulge OÜ Karter-i kauplustesse ja võite sealt eraldi osta MTZ radiaatori
kärge, vanne ja nendevahelisi tihendeid, muidugi tervet radikat saab ka.