Esitulede kojamehed
#1

Nymmiku Soome automuuseumi külastuse pilte vaadates jäi silme järgmine: Lada 2101
Isend omab eksportvariantidele (osadele???) paigaldatud
esitulede kojamehi. Küsimused:
- Kas keegi on omanud sarnase lisaga isendit ja kas selline asi end ka praktikas ära tasus?
- Kas nende käitamiseks oli eraldi lüliti või toimisid nad koos klaasikojameestega?
- Kas Kummagi kojamehe jaoks oli eraldi mootor või aeti läbi ühe mootori ja mingi väntsüsteemiga?
- Siseturu masinatel olid tulede kojamehed vist ainult mõnedel Nivadel?
Vasta
#2

Olen omanud masinaid (moskvitsh, niva, 2104) milledel tulede kojamehed.
Asjast on kasu. Ükskord Riia linnas teadlikult ei puhastanud tulesid enne, kui linnast välja sõitsin. Siis pimedas maanteel neid pühkides oli tunne nagu, paneks poolte tulede pealt täistuledele. Tegelikult ainult pesin tuleklaase.
Kummagi tule jaoks on oma mootor. Käivituvad esiklaasi pühkides, kui pooltuled põlevad (niva). 04 on selle jaoks eraldi tuledepesu nupp. Mossele paigaldasin ise need kojamehed (on ka tehasevariante). Lüliti oli ka eraldi.
Ise paigaldades tuleb jälgida kraadi märki (kui suure nurga all töötab) kojamehe mootoril. Neid nurki on erinevaid. Samad mootorid ka tagaklaasi puhastamiseks. Nurka saab ka ise muuta, väheke reduktori kallal nokitsedes.
01-le paigaldati ainult välisturu jaoks neid kojamehi.
Vasta
#3

Oled päris kindel, et 2101-le ka paigaldati? Pildil tundub igatahes 21011 olema. Järeldan sellest, et esitangel puuduvad sarved. Põhitunnust - Ventilatsiooni(?)avasid tagauksepostidel pole näha. 21011(+21013 jms sama kerega mudelid) olen tulepesureid korduvalt näinud, 2101-l ei tule nagu ette.
Kõige levinumad olid need vist 2105-l ja 2107-l.

Btw samadest kojameestest koos mootoriga on tehtud ka Leivategija lilla Boby tuuleklaasikojamehed.
Vasta
#4

011 jah, (mul endalgi seisab hoovis 011 Smile), 01 ja 011-e vahe on veel stange kohal olevad neli õhutusava 011-el.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne