12-08-2005, 21:28 PM
Kuid mis bussid olid siis toona Viljandis ja Narvas ?
EdR Kirjutas:Piltide järgi paistab tagavararatas olevat bussi ees põhja all. Kas see on kõigil Ikarustel nii? Pasase ilmaga ei tahaks küll sinna alla ratta järgi ronida....Varuratas käis jah esiotsa all ja mitte ainult Ikarustel, vaid ka LAZ-idel ja teistelgi tagamootoriga bussidel.
Regardman Kirjutas:Kunagi oli siin juttu, et 620d sõitsid Tallinnas, Kohtla-Järvel ja Tartus. Nüüd kuulsin, et Pärnus olevat ka selliseid olnud, üks kohalik meenutas neid: olid traktorid olnud, olid punast ja/või oraanži värvi, kõige ilusamad bussid, mis läbi aegade Pärnus on olnud.Oma põrsapõlvest pole värvid meelde jäänud (tuleks nagu ette tumepunased ja kahvaturohelised), üks huvitav meenunud detail oli külgmine sinist värvi suunatuli (ilmselt maaliini Ikaruste vahekäigu valgusti - vist Pärnu bussijuhtide isetegevus).
Soobel Kirjutas:Mäletan 80-date alguses, et hommikusel tipptunnil sõitsiid 5liini vahest Ik280-d paarikaupa teineteise taga.Miski ei klapi. 5. liinil pole kunagi lõõtsaga busse sõitnud, enne kui 1990-ndate algul mõni üksik vana Ik280 (2278 ja 2252 on meeles) sinna pandi. Võis ju mõni sinna varemgi juhuslikult 33. liinilt sattuda, aga paarikaupa - ei tea...
Potsataja103 Kirjutas:üks huvitav meenunud detail oli külgmine sinist värvi suunatuli (ilmselt maaliini Ikaruste vahekäigu valgusti - vist Pärnu bussijuhtide isetegevus).Huvitav, olen ka näinud sinist, samuti ka tumepunast külgmist suunatuld, aga Tallinnas. Ju polnud õiget värvi suunatule klaase saada.
6631 Kirjutas:1982 aasta kevadel tuli Männikule kümmekond lõõtsa. Ja siis nad olid sageli 5. liinil, sest polnud oma õiget kohta veel leidnud. Üksteise sabas siis ilmselt seepärast, et 5. liin käis tipptunnil tihedalt ning pikka ringi läbides tekkis kuhjumine. Mäletan, et sageli oli mitu bussi järjest.Soobel Kirjutas:Mäletan 80-date alguses, et hommikusel tipptunnil sõitsiid 5liini vahest Ik280-d paarikaupa teineteise taga.Miski ei klapi. 5. liinil pole kunagi lõõtsaga busse sõitnud, enne kui 1990-ndate algul mõni üksik vana Ik280 (2278 ja 2252 on meeles) sinna pandi. Võis ju mõni sinna varemgi juhuslikult 33. liinilt sattuda, aga paarikaupa - ei tea...
Sillu Kirjutas:Viljandis olid enne Ik 260 tulekut ,mis toimus 80.-te alguses ,LiAZ-677 ,mida veidi mäletan ka ise. Veel enne seda olevat vanemate inimeste jutu kohaselt Viljandis LAZid linnaliini sõitnud.Nu need vanemad inimesed k.a. minu vanemad nimetavadki neid 70ndatel liikunud LiAZ-e LAZ-ideks.
EdR Kirjutas:Mingite aastate Ikarus 250 seeria masinad värviti alt punaseks ja ülevalt valgeks. Mis aastate omad sellised olid? Vanadelt piltidelt on sellise värvikombinatsiooniga turist Ikaruse küll nähtud.Vaata samas teemas ca 4 lk. tagasi, seal on kõik ilusti kirjas.
Sillu Kirjutas:No igatahes juhtusin ükskord tahtmatult pealt kuulma ühe vanema linnabussijuhi konkreetselt mitte mulle määratud juttu ,et enne tema poolt parajasti hetkel juhitud paarikümneaastast Scaniat olevat ta sõitnud nii LAZi ,LiAZi kui ka Ikarusega. Viimase puhul pidas ta silmas ilmselt siis 260. Või tead Sa ,mustninja ,siis paremini ,mis sõitsid Viljandis linnaliini enne LiAZ-677?Ei tea. Jama ongi selles, et kohalikud nimetasid kõiki busse, mis enne Ikarusi olid, LAZideks. LiAZ 677t olen piltide peal isegi näinud, aga vanemaid pilte s.o. siis enne 70ndaid ei ole. Tuleb meelde üks jutt, mida isa rääkis, kui ma päris väike olin. Seal Kösti oja äärses autopesulas oli üks roheliseks värvitud vana bussikere. Kasutusel mingi tehnoloogilise rajatisena vms. Ja selle kohta ütles isa mulle, et vot sellised LAZid sõitsid kunagi siin Viljandis linnaliini. Kahjuks ei oska seda bussikeret enam kommenteerida, see on sealt juba mõnda aega kadunud. Isegi nende LiAZidega pole mul endal tõenäoliselt sõita õnnestunud. Siis kui esimesed Ikarused ilmusid, jaotati linnaliinind kaheks. Olid konkreetsed liinid, kus sõitsid Ikarused ja teistel sõitsid LiAZid. Siis kui ma veel päkapikk olin, olid Viiratsi liinidel (s.o. siis 1 ja 9) juba Ikarused.