gornholio Kirjutas:kuidas oleks võimalik kõige kindlaks teha,et mu pobil ikka õiged sillad alla on,mitte pole mõnel volgalt \"laenatud\"
millistele sõlmedele tuleks tähelepanu pöörata
Esisild. Pobi sillal ei ole teleskoopamortisaatoreid, vaid on hoobamortisaatorid, mis on valmistet ühes tükis trapetsi ülemise õõtshoovaga. Volgadel (21del) on üsna sarnane sild, kuid hoobamortisaatoreid ei ole ning vedru keskel on teleskoopamortisaator. Soovitan läbi lugeda jutu lehelt
http://gaz20.spb.ru/tech_devices_suspension.htm ning vaadata pilte.
Tagasild. Volga (21) sild käib keskelt pooleks (sarnaselt GAZ 51 sillaga) ja tal on koormamata poolteljed, mis käivad ühes tükkis rummudega otsast välja ilma silda alt võtmata. Pobil on (1933. aasta Ford V8/40 aegadest saadik) koormatud pooltelgedega tagasild, mis käib keskelt kolmeks - peaülekande veetav hammasratas/võll jääb keskmise osa külge. Ja koormatud tagasillale omaselt käib rumm pooltelje otsa koonus/kiil-istuga, mis fikseeritakse keskmutri ja splindiga. Pooltelje enda vahetamiseks tuleb muide sild alt ära võtta ja keskelt lahti kiskuda.
Ilukilbi eemaldamisel peab õigel Pobi sillal olema näha keskmutter, mis hoiab rummu kiil-liidet kinni. 21 sillal on rummu keskel sile ääriku ots. Ja hoidku Jumal kui Pobi rummu kiil-liide liiga lõtv on - logisev rumm võib põhjustada pooltelje murdumise, misjärel ei saa autot teel olles ka minema pukseerida, kuna pooltelje vahetus eeldab silla alt ära ja tükkideks võtmist... Ja uut rummu kinnitusmutrit ei ole kusagilt saada, sest see saadananahk on erimõõdulises toll-peenkeermes nagu kogu Pobi tagasild viimase kui vidinani... Mina igatahes ei tea, et kellelgi Maarjamaal oleks sellise mutri valmistamiseks keermepuuri.
Tagasilla osas on abiks jutt ja pildid aadressilt
http://gaz20.spb.ru/tech_devices_transmission.htm
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel