Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Tere taas, tundub et mu teema kadus eelmine kord ära, proovin siis uuesti.
Milleks on uuematel autodel ikka mootorijahutusvedelikuga töötavad soojendused, kui neil on konditsioneer, mis peaks elektriga sooja ja külma tootma?
Ja kas oleks võimalik osta paarisaja krooniga see konditsioneeri element, ja paigaldada see mossesse?
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Ei, ma lihtsalt lootsin, et äkki see maksab nii vähe. Ega ma ka ei uskunud, et ta nii odav on.Aga see jahutus peab ju elektri pealt töötama. Ja mida see kompressor teeb üldse?
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
A see ka, et need nupud esipaneelil, kus on sinised ja punased värvid, ehk mis siis sooja ja külma puhuvad, need on ju vaata, et igal autol olemas. Aga miks siis nii vähestel on öeldud, et konditsioneer on olemas.
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
25-06-2006, 20:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-06-2006, 20:52 PM ja muutjaks oli
valdo.)
Palun ära postita konditsioneeri juttu Moskvitši alamrubriiki! Tõenäoliselt just seepärast keegi moderaatoritest selle teema kui rubriiki sobimatu kustutas, et Moskvitšil pole iial olnud konditsioneeri.
Mina tõstsin selle vaba teema alla.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 665
Teemad: 40
Liitus: Oct 2003
Maine:
10
Nagu juba mainitud koosneb konditsioneer mitmetest agregaatidest. Asja füüsikaline olemus on siis nagu usku juba seletas vedeliku aurustumiseks vajaliku soojuse ja sealt jälle gaasi vedelikuks muutmisel eralduva soojuse ära kasutamine. Vedelikku aurustamiseks on vajalik energia, mida siis auto puhul võetakse salongi puhutavast õhust. Selleks pihustatakse surve tõttu vedelas olekus olev gaas (kunagi freoon, nüüd igasugused muud kergaurustuvad ühendid) salongis olevasse radiaatorisse, kus too ruumala paisudes kohe aurustub ja koos sellega endasse ka soojusenergiat seob. Seejärel liigub aine koos seotud soojusega kompressorisse, kus too jälle surve all kokku surutakse vedelasse olekusse. Eraldub enne seotud soojus, mille eemale juhtimiseks kasutatakse mootori jahutusradiaatori ees eraldi radiaatorit. Jahutatud vedelas olekus "gaas" juhitakse jälle salongis olevasse radiaatorisse. Autol aetakse pumpa ringi rihmaga mootorilt kuna el mootoriga käitades oleks selle võimsus liialt suur. Vaadates kui kaua läheb külmaks külmkapp peale seismist, siis peaks sellest aru saama küll. Autol peab ju "külma" tulema suhteliselt kiiresti ja piisavalt, et jahutada maha kogu salong. Elektriga on auto konditsioneeris niipalju tegemist, kui seda seadme töö juhtimiseks ja kontrollimiseks vaja läheb. Ah jaa pumbal on tavaliselt ka elektromagnet sidur selleks, et see asjata mootorit ei koormaks, kui "kont" välja lülitatud või süsteemi rõhk allpool minimaalset piiri.