Poolitatud teema: Uunikute Talveralli, arvamused "uunik-kriteeriumist"
#61

Mina igal juhul tõstan mütsi nende korraldajate ees, kes on leidnud entusiasmi ja vaba aega selline üritus nagu Talveralli korraldada. Ja juba viiendat korda. Need, kes virisevad võivad ju ise parema ürituse teha. Või kaks üritust või seitse üritust. Eestis on niivõrd vähe tõeliselt haruldasi ning vanu tsikleid ja autosid. Pealegi on kahju neid meie sodisesse talve tõugata. Seepärast kogunevadki Talverallile enamasti sõidukid aastatest 1965-1985.a. nagu mulle tundub ja ilmselt sellele vanusekategooriale see sõit kõige rohkem ka sobib. Nautige, kellele see üritus meeldib ja tehke paremini, kellele ei meeldi.

Ida Limusiin

Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta
#62

Jälgisin kohati tulisekskiskuvat arutelu ning nüüd, kus tundub, et paljud on end maha laadinud, ütleks ka oma arvamuse. Kõigepealt seda, et kuulun seltskonda, kes toetab unikaalse tehnika kategoriseerimisel rohkem Indrek Sirk`i mõtteavaldusi. Samuti aga kirjutaksin kahe käega alla Ida Limusiini viimasele postitusele - üritus(t)e suhtes väga selge ja mõistlik seisukohaavaldus.

Terv. Avo
50 50 598
Vasta
#63

idalimusiin Kirjutas:Mina igal juhul tõstan mütsi nende korraldajate ees, kes on leidnud entusiasmi ja vaba aega selline üritus nagu Talveralli korraldada. Ja juba viiendat korda. Need, kes virisevad võivad ju ise parema ürituse teha. Või kaks üritust või seitse üritust. Eestis on niivõrd vähe tõeliselt haruldasi ning vanu tsikleid ja autosid. Pealegi on kahju neid meie sodisesse talve tõugata. Seepärast kogunevadki Talverallile enamasti sõidukid aastatest 1965-1985.a. nagu mulle tundub ja ilmselt sellele vanusekategooriale see sõit kõige rohkem ka sobib. Nautige, kellele see üritus meeldib ja tehke paremini, kellele ei meeldi.

Ida Limusiin
Täitsa õige jutt! Patt on tuua omanike poolt soolasodisesse keskkonda oma hästitaastatud või ülihästi säilinud uunikume (siia nimistuse mahub isegi tehasevärvis algusaastate "kopikas", mis pole kunagi talvesõitu saanud). Piisab, kui kogu selle 300 km kohta on kasvõi 10 m soolavesist teelõiku ja sealt sellise uunikuga läbi tuisata, on sellele masinale "soolaviirus" süstitud ja ta hakkab põdema roostetamishaigust, jäädes aasta-aastalt järjest "haigemaks". Soolalahus tungib aga  pisimagi plekiliite vahele, mida aga hilisema veepesuga enam välja ei uha. Ja sool teeb oma vilgast roostevalmistamise tööd aga päevast päeva. Eriti meeldib soolale niiskus, mida ta õhust oma hügroskoopsusega ahmib, ja soojus, mille mõjul "toodang" suureneb. Hiljem , mõne aasta pärast, tõdeb uuniku omanik ja kirub, et miks mu "prillikivi" nüüd nii äkki nii rooste on läinud?
Ka mu oma hinnaskaalal  suvel maksimumpunktid saav uunik, talvisesse keskkonda väljaaetuna kahandab minu hinnangut vähemalt poole võrra ja minu silmis ta nii "unic" enam ei ole.
No nüüd läks jutt vähe karmiks, aga roostet olen ma vihanud ja selle vastu võidelnud tongihotelikult kogu aeg tehnikale pühendatud osast oma elust. Seega Talveralli sõidukiks kõlbaks siiski viis korda murust üles ehitatud ja viitteist värvikihti omav, kuid korralik Gaz-21, samas näiteks 71.aasta originaalvärviga Gaz-24 peaks jääma koju garaaži suve ootama. Kõik "viimasepeal" vanatehnika las jääb ikka rohkem suvisteks üritusteks, Talverallli on lihtsalt üks fun üritus, kus tehnika olgu aastailt vana, kuid siiski suht korralik. Selline on minu arvamus.    
Vasta
#64

No nii ei saa ju vanatehnikaga üldse sõita. Ka suvel saab "roosteviiruse" külge.
Suvel näiteks soolatatakse kruusateid tolmu vastu.
Ja veel, mida paljud uunikumi omajad ei teagi. Suvel kenasti puhtakspestud asfaltee on ka ohtlik. Ärimehed loevad ju igat senti. Kuressaares näiteks jahutati suvel kuumaga linna teid (muidu hakkas pigi sulama) veega. Mootorrattaga linnas sõites tundsin, mik mul jald kipitavad. Kodus näpuga üle palja sääre tõmmates ja suhu pistes tundsin kibesoolast mekki. Puhas soolvesi. Hiljem selguski see merevee värk. Selle eest ju raha maksma ei pea. Vesi aurab asfaldilt kiiresti, jääb sool. Nii ta konsentreerub järjest kangemaks.
Vasta
#65

motamees Kirjutas:No nii ei saa ju vanatehnikaga üldse sõita. Ka suvel saab "roosteviiruse" külge.
Suvel näiteks soolatatakse kruusateid tolmu vastu.
Ja veel, mida paljud uunikumi omajad ei teagi. Suvel kenasti puhtakspestud asfaltee on ka ohtlik. Ärimehed loevad ju igat senti. Kuressaares näiteks jahutati suvel kuumaga linna teid (muidu hakkas pigi sulama) veega. Mootorrattaga linnas sõites tundsin, mik mul jald kipitavad. Kodus näpuga üle palja sääre tõmmates ja suhu pistes tundsin kibesoolast mekki. Puhas soolvesi. Hiljem selguski see merevee värk. Selle eest ju raha maksma ei pea. Vesi aurab asfaldilt kiiresti, jääb sool. Nii ta konsentreerub järjest kangemaks.

Sellest tuleks eraldi teema kohe teha?

``E23 728 1978a.``
www.e21.ee "Klassikalised BMW'd"
Fiat-i foorum Fiati Sõbrad
Priit Peljo 51 79 063
Vasta
#66

Mh vaatates ja lugedes seda teemat tekkis mul selline tunne NAGU KAMP KIILAKAID KAKLEVAD KAMMI PÄRAST.

Suhtume ikke soojalt kaas foorumlastesse, muide minu arust vöiks ka Rover 75 osa vötta, kuna teda enam ei tooteda, ning ta on ilus masin, muide ma tean ,et a on olemas Vanem varjant Rover 75-st.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#67

miniest Kirjutas:Mh vaatates ja lugedes seda teemat tekkis mul selline tunne NAGU KAMP KIILAKAID KAKLEVAD KAMMI PÄRAST.
Smile Ma juba ootan põnevusega, millise imeriistapuuga kodanik Miniest starti ilmub, kui kõigi eelpool sõna võtnute autod selle kõrval "kiilakatena" tunduvad. Alla Bugatti või MB SSK vist ei mängi välja.
Vasta
#68

Mina ootan põnevusega aega, mil kodanik Miniest hakkab vanu teemasid üles kaevama eesmärgiga sinna midagi informatiivset lisada (või siis - midagi teemakohast küsida).
Vasta
#69

Jesper Kirjutas:
miniest Kirjutas:Mh vaatates ja lugedes seda teemat tekkis mul selline tunne NAGU KAMP KIILAKAID KAKLEVAD KAMMI PÄRAST.
Smile Ma juba ootan põnevusega, millise imeriistapuuga kodanik Miniest starti ilmub, kui kõigi eelpool sõna võtnute autod selle kõrval "kiilakatena" tunduvad. Alla Bugatti või MB SSK vist ei mängi välja.


Asi ei ole autodes, vaid selles, et siin foorumi teema all läks söna söjaks kas ikke seee masin vöi too masin ikke sobib siia vöistlema vöi ei jne. Muide ma ei ilmu starti mitmel pöjusel, esiteks pole masinat millega tulla teiseks ei oma juhilube veel ning mu söpradel pole nii vanu masinaid millega siia söitma tulla ja ma alles uus siin foorumis, Viimaseks mul pole nende autode vastu midagi need on ilusad masinad.
pppp Kirjutas:Mina ootan põnevusega aega, mil kodanik Miniest hakkab vanu teemasid üles kaevama eesmärgiga sinna midagi informatiivset lisada (või siis - midagi teemakohast küsida).
Kaevama! Mul pole labitatki.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#70

miniest Kirjutas:Kaevama! Mul pole labitatki.

Vaadates Sinu poolt järjest igasse teemasse tehtavaid sisukaid postitusi, soovitaksin Sul vaadata : http://www.albinoblacksheep.com/flash/posting.php
Vasta
#71

Päris tore arutelu, kahju, et enne pole lugenud. Tahaksin öelda seda, et näiteks paljudel tsikliüritustel küll keegi ei vaata masinate peale võõriti, kui see temale miskipärast ei meeldi ja ma arvan, et igal masinal on oma head ja vead. Kui palju on siis vahet näiteks 60-ndate Fiatil või 70-ndate Zigulil ja nii võib ka paljusid teisi kõrvutada.
Tahaks loota, et kui õnnestub ja lubatakse üritusel osaleda, siis löön ka ehk kampa ja mingit erilist unicumi kasutada mul ei ole.
Vasta
#72

Lugesin neid siinseid kirjutisi ning otsustasin ka oma arvamuse välja öelda.

Minu nägemust mööda pole taolise ürituse kõige tähtsamaks kriteeriumiks mitte niivõrd mingi aastaarv, vaid see, kui palju "hinge" on auto omanik-taastaja oma sõidukisse pannud. Kui keegi on näinud aastaid vaeva mingi huvitava auto taastamisega ja teinud seda südamega, siis minu poolest võiks see auto pärineda kasvõi 1990. aastast.

Samas ei tahaks ma taoliste "hingega" tehtud autode vahel näha "lammutamas" kusagilt hoovinurgast või romulast üleskorjatud või 2000 krooni eest ostetud "ronte", pärinegu need siis kasvõi 70-ndatest aastatest.

Seetõttu pooldan ka igati ürituse nimetust "Uunikute Talveralli", sest lihtsalt vanemat tüüpi autodega ajapeale kihutamine muudaks kogu ürituse pigem mingi Mosse-liiga sarnaseks ettevõtmiseks.
Vasta
#73

eno Kirjutas:...kui palju "hinge" on auto omanik-taastaja oma sõidukisse pannud.

Kas tõesti muudb sõiduki olemust ja väärtust ajaloos see, et see peab omaniku poolt taastatud olema. Mille poolest on ostetud, teha lastud või säilinud masin halvem? Kas meil üldse natuke kodukäsitöölisi üle ei kiputa hindama? Päriselt on ju vaid masin ise oluline, olenemata, kas see kuulub meeldivale ja töökale inimesele, rikkurile või ilgele mu***le!
Vasta
#74

OK. Vastuseks Oldmopetile nii palju, et võib-olla väljendasin end tõesti veidi ebatäpselt. Ka minu arvates pole esmatähtis see, et auto hetke omanik just kõik oma kätega valmis on nokitsenud. Muidugi võib sõidukit restaureetida ka sõprade-tuttavate abiga või osta juba kellegi teise poolt taastatud (säilitatud) auto.

Minu postituse mõte oligi pigem selles, et üritusel osaleksid kenad vaatamisväärt autod, mitte selleks üheks sõiduks kuidagi ülesklopsitud ja liikvele aetud "pannid".

Samas oleks siiski tore, kui taolistel ürituste osaleksid põhiosas meeldivad ja töökad inimesed, mitte ilged m***id. Õnneks pole viimaseid vanasõidukite huviliste seas siiani veel kohanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne