pritse tu:hikäigu teooria....
#1

Kas keegi viitsib natukene lahti seletada sissepritsega mootorite tyhikäigu normis hoidmisest...
m6tlen elektroonilist pritset just...
Mida teeb see tyhikäigu mootor?(v6i misasi see ongi??)
ja kui autol ntx 6sil. bmw yldse tyhikäiku ei hoia , siis mille viga see v6ib olla..?
OK!
sellest ma saan aru: aju saab pöörete kohta info , aga siis mida ta reguleerib? ja kas tyhikäigul töötava mootori kyte tuleb peapihustitest ikka?
ja kas valesti reguleeritud klapid m6jutavad ka yhtlast mootori käimist(6 sil)..
Must maa hetkel..(veel)
aitähh vastamast...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Äkki alustad sellest, et paned kirja oma BMW täpse mudeli, margi ja tootmisaasta. Siis saab Sind vajadusel suunata õigete infoallikate juurde.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Purske tühikäiku reguleeritakse üldjuhul mingi õhuklapiga, mis laseb õhku kollektorisse. On suur klapp - liblikas,mida reguleeritakse gaasipedaali asendiga, aga kui see on kinni, siis tuleb nö. liblikaga paralleelselt väike toruke õhuklapiga ning see, siis laseb nii palju õhku sisse, et mootor saaks tiksuda.

Mootori pööretest saadakse infot näiteks süütepooli impulssidest või natuke intelligentsematel autodel on hoorattal halli andur, mis siis genereerib mingi kindla ülemise surnud seisu ajal impulsi.

loodetavasti oli abiks Smile
Vasta
#4

BMW ja teist sissepritse mootorite igipõline vaenlane on lisaõhk.
1.Kontrolli ära kõik kummilõdvikud, kui katki, tuleb panna uus lõdvik, teipimine üldjuhul ei aita.
2.Kas saab kätte piisaval kogusel kütust.
3.Mis seisus on küünlad. Kui oled hiljaaegu vahetanud küünlajuhtmeid siis võib juhtuda, et b-kategooria küünlajuhtmed "ei tööta". See probleem on eriti tugev vanemate BMW-de r6 bensiinmootoritel.
4.Lamda andur võib olla otsas.
5.Igasugused pistikud võivad olla oksudeetunud või lahti.
Neid eelnevaid probleeme on väga lihtne kontrollida diagnostikas.


Sisseprite tühikäiku reguleeritakse kas lisaõhuklapiga või gaasiklapiga. Sissepritse mootori tööd juhib aju mis võtab signaale teistelt anduritelt, seega kui sa annad gaasi siis tuleb mootorisse rohkem õhku ja selle tagajärjel lisab aju ka pihustatava kütuse kogust.

Tühikäigul on sama lugu. Aju muudab küttesegu saades selleks infot peamiselt lamdaandurist ja õhuludejast.
Lamdaandur ise mõõdab küttesegu koostist kuskil väljalasketorustikus(kollektor, püksid), andur mõõdab co sisaldust. Kui minna diagnostikasse ja lubatakse olla auto kõrval ja vaadata diagnostika masinadi siis sealt näeb, et tühikäigul on küttesegu ALATI(korras mootori ja andurite korral) kas rikas või vaene. Osiiloskoobi(masin andurite kontrollimiseks) pildil tuleb lamdaanduri kontrolliminel selline väga tihe lainetus mis näitab lamdaanduri tööd.
Õhulugeja mõõdab mootorisse mineva õhu kogust mille tagajärel lisatakse küttekogust. Lamdaandur kontrollib, et küttekogus ei muutuks liiga suureks.
On ka palju teisi andureid mis mõjutavad mootori tööd aga see siis on kirjas peamiselt tühikäiguga seonduvat probleemide jaoks.



Ehk oli abi
Vasta
#5

siim006 Kirjutas:Lamdaandur ise mõõdab küttesegu koostist kuskil väljalasketorustikus(kollektor, püksid), andur mõõdab co sisaldust.

LaMBDaandur mõõdab siiski hapniku hulka heitgaasides.

siim006 Kirjutas:Osiiloskoobi(masin andurite kontrollimiseks) pildil tuleb lamdaanduri kontrolliminel selline väga tihe lainetus mis näitab lamdaanduri tööd.

Ostsilloskoobiga saab palju muudki teha peale andurite kontrollimise Smile
"Väga tihe lainetus" ca 100 ja 900 mV vahel kõikuv pinge sagedusega ca 0,5 Hz (seda siis narrow-band lambdal tühikäigul ja sooja mootoriga).
Vasta
#6

pppp - tänan Sind täpsuste eest.
Postitamise ajal olin unine ja mõtlesin kiiret abi pakkuda.
Vasta
#7

Julge pealehakkamine on pool võitu Smile

p,
aeg-ajalt selline detailide kallal norimise tuju
Vasta
#8

NII:
Jälle jama...
Opel omega 91a 2,0i
Ei taha käivituda..
ok käivitub ainult gaas maas ja no max 500 pööret v6tab yles,
Hakkasin kala otsima....
Tundub et bensiinil ei ole survet..
kui v6tsin tagasijooksu lahti ja panin kanistrisse ja surusin näppudega kokku , siis hakkas käima..läks pöördesse mingit moodi...
No tekkis idee: tagasijooksule punn ette ja korras...
kahjuks see ei toimind, korra nagu töötas norm, aga siis l6hkesid besutorud mitmest kohast...
katse2:
pump maha kanistrisse ja k6vade voolikutega mootorisse:
jälle 2 jama: 1 mootor enam ei käivitunud , vaid t6mbas totaalselt täis..
2: pumba tuurid läxid madalale, kuna ikkagi ilmselt on m6eldud ettagasijooks toimib...imselt see ei ole pumbale heaRolleyes???

Nii kes viitsis läbi lugeda äkki viitsib vastata...
1: see junn mis seal pihustite renni kylles on tagasijooksu kylles , kas see ongi surveregulaator..?
2: miks sinna vaakum läheb?
3:kas ei v6i olla hoopiski pihustite viga?
4:Kuidas lahendada seda brobleemi ,v6i kuidas aretada koduste vahenditega mingi asi mis hoiaks survet ..kasv6i niikaua et saax koju s6ita...
5:kas ma oma seniste katsetustega pole juba midagi hullemini kihva keeranud(peale bensutorude? Pumba äkki , v6i pihustid?)

Miks nii lollid kysimused?
Idee oleks see auto omale koju tuua , aga vahemaa on 80km ja ei kavatse treilaga jamama hakata...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#9

Jah, see on surveregulaator, ja see sul arvatavasti läbi ongi - avaneb liiga madala surve juures ja laseb bensiini tagasivoolu. Seega pihustatakse sisselaskekollektorisse liiga vähe kütust - kütuse hulk sõltub otseselt kütuse rõhust torus.

Vaakum on regulaatori avanemisrõhu täppisreguleerimiseks - see muudab regulaatorklapi membraani pingust (millest sõltub klapi avamiseks vajaliku rõhu väärtus) sõltuvalt rõhust sisselaskekollektoris. Kui hõrendus sisselaskekollektoris suureneb, tähendab see, et pihustava kütuse kogus sama pihusti lahtiolekuaja juures on suurem, kui aga sisselaskekollektoris rõhku tõsta, tähendab see suuremat vasturõhku pihustatavale kütusele ja seega ka väiksemat pihustatud kogust - regulaator aga muudab kütuse rõhku nõnda, et selle ja sisselaskekollektori rõhu suhe oleks jääv ja pihustatava kütuse kogus rõhkude kõikumise tõttu ei varieeruks.

Kui sul regulaator niikuinii läbi on, siis miks mitte aretada kohe peale uus regulaator? Opeli 2.0 mootori jupid ei tohiks lammutuses suurt midagi maksta ju.

Nende pumpade tootlikkus on suurusjärgus 100 liitrit tunnis, seega läheb üle 90% kütusest tagasivoolu. Kui sa selle kinni pigistad, siis karta on, et tõmbab täis... See, et pump sul enam rõhku juurde ei jaksanud pumbata ja aeglasemalt käima hakkas, ei tohiks teda veel ära rikkuda - neil peaks olema sisseehitatud kaitseklapp ülerõhu vastu. Pumpade maksimaalset rõhku mõõdetakse ka samamoodi, torgatakse manomeeter otsa ja vaadatakse, millal enam pumbata ei jaksa.

Rover 3500 - European Car of the Year 1977
Vasta
#10

tänan vdp..
Väga selgelt ja yheselt m6istetav jutt...
Aga kas keegi teab , kas on vahet ..
Omal olemas bmw 320(2,0) regulaator, kas nendel on see r6hu asetus sama , mida nt opel vajab?
Nalja ka juurde: Jagaja on pandud selissese kohta , et jah lihtsalt s6nu ei ole...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#11

KILLER666 Kirjutas:Omal olemas bmw 320(2,0) regulaator, kas nendel on see r6hu asetus sama , mida nt opel vajab?

Võib olla, võib mitte olla. Aga miks mootoriga lotot mängida? See jubin ei maksa ka romulas üle saja krooni, mõne teise opelisti käest võid stiilis kahe õlle eest saada.
Vasta
#12

No kuna ma ei ela Tallinnas, ega yldsegi mitte linnas, siis ei ole mul siin ymbruses kohe seda junni nii lihtne kuskil sebida...
Bemmi oma olemas ja kui teax etta sobib siis olekski k6ik ok..
Aga jama ka jälle 80+80km ilmaasjata s6ita..Sad
Ma m6tlesin , et keegi teab mis tavaliselt opelite bensur6hk on...bmwl on :system pressure without vacuum bar 2,45...2,55 (bar)

Pole midagi targemat teha
Vasta
#13

Autodata 2004 andmetel on sellel mudelil 2,5-3,0 bar

Rover 3500 - European Car of the Year 1977
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne