Vana sõiduk kui kultuuriväärtus. Registriandmete õigsus
#1

Mul tekkis ka üks loll küsimus. Et kui ma soovin oma 51 aastat vana Volvo uuel maksuaastal müüa Eestis välja siis kas ma pean ka mingi loa taotlema? Kultuuripärand ikkagi. Eesti taasiseseivumise Datsuni ja Fordi järel ikkagi kolmas armastatud automark.
Vasta
#2

(26-11-2024, 02:17 AM)hobiautod Kirjutas:  Mul tekkis ka üks loll küsimus. Et kui ma soovin oma 51 aastat vana Volvo uuel maksuaastal müüa Eestis välja siis kas ma pean ka mingi loa taotlema?

Ilmselt ei küsi sa tõsimeeli vaid tahad lihtsalt juttu vesta.

Aga sama jaburalt tagasi: otseloomulikult. Ega see mingi puulusikas või viisk ole - see on ikkagi möödunud sajandi volvo ehk siis museaal!
Protsess on lihtne ja loogiline:
1) taotled rah min-st (kindlasti otse ministeeriumist ja mitte maksuametist!) tõendi, et kohutused riigi ees on täidetud. Tõend peab olema paberil ja allkirja+pitsatiga. Allkirjaks sobib ka ametniku oma - ei pea olema minister. Võimalik, et pead tegema aastamaksu osas mõnede aastate ettemaksu, mis on igati loogiline - sellise museaali eksport ei toimu ju ometi üleöö.
2) lähed see tõend näpus isiklikult kultuuriministri juurde, kes kirjutab määruse, mis reguleerib antud 51a vana volvo eksporti. Määrus võib tuua mõningaid kitsendusi nt uue omaniku nahavärvile, seksuaalsele sättumusele vms, aga selle sisu selgub, kui asi valmis. Volvo puhul on muidu ju igati loogiline, et masina peaks müüma Rootsi, kus uus omanik on 38a vana 2 lapse, 1 naise ja 1 koeraga heteromees, kes on geneetiliselt nn põlisrahvas. Aga jah - see selgub juba määrusest.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#3

Selline (mitte määrus vaid lausa) seadus on juba olemas.. Kultuuriväärtuste väljaveo, ekspordi ja sisseveo seadus (lühend - KultVS)

Ministeeriumi pole vaja, piisab muinsuskaitseametist

https://www.riigiteataja.ee/akt/113032019009
Paragrahv 2 lõige 15

(26-11-2024, 11:07 AM)13piisab Kirjutas:  
(26-11-2024, 02:17 AM)hobiautod Kirjutas:  Mul tekkis ka üks loll küsimus. Et kui ma soovin oma 51 aastat vana Volvo uuel maksuaastal müüa Eestis välja siis kas ma pean ka mingi loa taotlema?

Ilmselt ei küsi sa tõsimeeli vaid tahad lihtsalt juttu vesta.

Aga sama jaburalt tagasi: otseloomulikult. Ega see mingi puulusikas või viisk ole - see on ikkagi möödunud sajandi volvo ehk siis museaal!
Protsess on lihtne ja loogiline:
1) taotled rah min-st (kindlasti otse ministeeriumist ja mitte maksuametist!) tõendi, et kohutused riigi ees on täidetud. Tõend peab olema paberil ja allkirja+pitsatiga. Allkirjaks sobib ka ametniku oma - ei pea olema minister. Võimalik, et pead tegema aastamaksu osas mõnede aastate ettemaksu, mis on igati loogiline - sellise museaali eksport ei toimu ju ometi üleöö.
2) lähed see tõend näpus isiklikult kultuuriministri juurde, kes kirjutab määruse, mis reguleerib antud 51a vana volvo eksporti. Määrus võib tuua mõningaid kitsendusi nt uue omaniku nahavärvile, seksuaalsele sättumusele vms, aga selle sisu selgub, kui asi valmis. Volvo puhul on muidu ju igati loogiline, et masina peaks müüma Rootsi, kus uus omanik on 38a vana 2 lapse, 1 naise ja 1 koeraga heteromees, kes on geneetiliselt nn põlisrahvas. Aga jah - see selgub juba määrusest.
Vasta
#4

(26-11-2024, 11:07 AM)13piisab Kirjutas:  
(26-11-2024, 02:17 AM)hobiautod Kirjutas:  Mul tekkis ka üks loll küsimus. Et kui ma soovin oma 51 aastat vana Volvo uuel maksuaastal müüa Eestis välja siis kas ma pean ka mingi loa taotlema?

1) taotled rah min-st (kindlasti otse ministeeriumist ja mitte maksuametist!) tõendi, et kohutused riigi ees on täidetud. Tõend peab olema paberil ja allkirja+pitsatiga. Allkirjaks sobib ka ametniku oma - ei pea olema minister. Võimalik, et pead tegema aastamaksu osas mõnede aastate ettemaksu, mis on igati loogiline - sellise museaali eksport ei toimu ju ometi üleöö.
2) lähed see tõend näpus isiklikult kultuuriministri juurde, kes kirjutab määruse, mis reguleerib antud 51a vana volvo eksporti. Määrus võib tuua mõningaid kitsendusi nt uue omaniku nahavärvile, seksuaalsele sättumusele vms, aga selle sisu selgub, kui asi valmis. Volvo puhul on muidu ju igati loogiline, et masina peaks müüma Rootsi, kus uus omanik on 38a vana 2 lapse, 1 naise ja 1 koeraga heteromees, kes on geneetiliselt nn põlisrahvas. Aga jah - see selgub juba määrusest.

Jutt jumala õige! Aga ka siin on ikkagi veel väikesed erisused. Punktis 2) väljatoodu ei päde juhul kui tegu on eesti rannarootslaste järeltulijaga, kes sai ajutise sissesõidu loa rootsi riigilt ainult ravi eesmärgil. Kui ta (eesti rannarootslase järeltulija) suudab tõestada, et ravi ikka veel kestab, siis võiks ülalkirjeldatud skeem läbi minna küll.
Vasta
#5

(26-11-2024, 11:07 AM)13piisab Kirjutas:  
(26-11-2024, 02:17 AM)hobiautod Kirjutas:  Mul tekkis ka üks loll küsimus. Et kui ma soovin oma 51 aastat vana Volvo uuel maksuaastal müüa Eestis välja siis kas ma pean ka mingi loa taotlema?

Ilmselt ei küsi sa tõsimeeli vaid tahad lihtsalt juttu vesta.

Aga sama jaburalt tagasi: otseloomulikult. Ega see mingi puulusikas või viisk ole - see on ikkagi möödunud sajandi volvo ehk siis museaal!
Protsess on lihtne ja loogiline:
1) taotled rah min-st (kindlasti otse ministeeriumist ja mitte maksuametist!) tõendi, et kohutused riigi ees on täidetud. Tõend peab olema paberil ja allkirja+pitsatiga. Allkirjaks sobib ka ametniku oma - ei pea olema minister. Võimalik, et pead tegema aastamaksu osas mõnede aastate ettemaksu, mis on igati loogiline - sellise museaali eksport ei toimu ju ometi üleöö.
2) lähed see tõend näpus isiklikult kultuuriministri juurde, kes kirjutab määruse, mis reguleerib antud 51a vana volvo eksporti. Määrus võib tuua mõningaid kitsendusi nt uue omaniku nahavärvile, seksuaalsele sättumusele vms, aga selle sisu selgub, kui asi valmis. Volvo puhul on muidu ju igati loogiline, et masina peaks müüma Rootsi, kus uus omanik on 38a vana 2 lapse, 1 naise ja 1 koeraga heteromees, kes on geneetiliselt nn põlisrahvas. Aga jah - see selgub juba määrusest.

Teet teeb ikka nalja. Aga mul on reaalne küsimus. Ja kui teil kahel tarkpeal koos Spitfireriga vastust pole siis ega huumor pole keelatud.
Vasta
#6

(29-11-2024, 01:54 AM)hobiautod Kirjutas:  
(26-11-2024, 11:07 AM)13piisab Kirjutas:  
(26-11-2024, 02:17 AM)hobiautod Kirjutas:  Mul tekkis ka üks loll küsimus. Et kui ma soovin oma 51 aastat vana Volvo uuel maksuaastal müüa Eestis välja siis kas ma pean ka mingi loa taotlema?

Ilmselt ei küsi sa tõsimeeli vaid tahad lihtsalt juttu vesta.

Aga sama jaburalt tagasi: otseloomulikult. Ega see mingi puulusikas või viisk ole - see on ikkagi möödunud sajandi volvo ehk siis museaal!
Protsess on lihtne ja loogiline:
1) taotled rah min-st (kindlasti otse ministeeriumist ja mitte maksuametist!) tõendi, et kohutused riigi ees on täidetud. Tõend peab olema paberil ja allkirja+pitsatiga. Allkirjaks sobib ka ametniku oma - ei pea olema minister. Võimalik, et pead tegema aastamaksu osas mõnede aastate ettemaksu, mis on igati loogiline - sellise museaali eksport ei toimu ju ometi üleöö.
2) lähed see tõend näpus isiklikult kultuuriministri juurde, kes kirjutab määruse, mis reguleerib antud 51a vana volvo eksporti. Määrus võib tuua mõningaid kitsendusi nt uue omaniku nahavärvile, seksuaalsele sättumusele vms, aga selle sisu selgub, kui asi valmis. Volvo puhul on muidu ju igati loogiline, et masina peaks müüma Rootsi, kus uus omanik on 38a vana 2 lapse, 1 naise ja 1 koeraga heteromees, kes on geneetiliselt nn põlisrahvas. Aga jah - see selgub juba määrusest.

Teet teeb ikka nalja. Aga mul on reaalne küsimus. Ja kui teil kahel tarkpeal koos Spitfireriga vastust pole siis ega huumor pole keelatud.

Kuna su Volvo tõenäoliselt enne 20.08.1991 siin polnud, siis riiki see ei huvita.
Minu Isuzuga oleks teine lugu, see toodi 1989. Iseasi, kas riik seda teab.
Vasta
#7

Poolitasin teema. Ülalolev hargnes automaksu all, aga maksuga seondub kaudselt (tõsi - nn skeemitamise puhul ka otseselt) ning Andres_T väljatoodud seadus (link tsitaadis) muutis nt mu lihtsa maailma kuidagi kõveramaks.

Seadus reguleerib asju jaburalt üle, aga selle mõte on arusaadav: looja soovis parimat ning tal puudus ettekujutus, millest on jutt. Seega allutas kõik üle 50a vanad masinad (imelik dünaamiline piir, mis praegu on aasta 1974 peal), mis olid riigis enne taasiseseisvumist, vähemalt teoorias ekspordile, mis nõuab väljaveoluba.

Aga kas ja kuidas see seadus praktikas toimib? Jättes kõrvale puhtalt protseduurilise poole ametkondade poole suhtluses - mis allikas annab kuupäeva, millest alates masin on Eestis?
Kui vaatan oma masinaid, siis TA peetav register selleks justkui ei sobi: mu ainukese "nõukamasina" (mis ka enne 1991 riigis oli) puhul annab esmaregistreerimiseks 2014a ehk aasta, mil ma masina enda nimele kandsin. Ning nt üheksakümnendatel Soomest siia rännanud ('65a) masina esmaregistreerimisena Eestis annab register 01.01.1965. Ei paista olevat suurem asi infoallikas...


(26-11-2024, 14:34 PM)Andres_T Kirjutas:  Selline (mitte määrus vaid lausa) seadus on juba olemas.. Kultuuriväärtuste väljaveo, ekspordi ja sisseveo seadus (lühend - KultVS)


https://www.riigiteataja.ee/akt/113032019009
Paragrahv 2 lõige 15

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne