Varuosade kvaliteet tootjafirmade lõikes

Vaja 2006.a accordile rattalaagreid uusi. Tuttav mekaanik soovitas Fagi aga vaatan et poes näitab Meyle olevat hondale originaalosa. Hinnad tagumistel on võrdsed, eesmised on meyled suts odavamad. Või laagri brändist tähtsam on paigaldusviis, õiged töövõtted?
Vasta

Võib olla mitte teemasse,aga sügisel kui raiderit hooldasin ja järjest karjuvad ja kinni jäänud laagrid olid hysgul siis tuttav kes neid põhitööna remondib hooldab soovitas vene laagrid sisse panna...
Mina isiklikult vahet pole mis pillile siis vaatan odavamad laagrid,enne paigaldust määrid ära korralikult ja saab hää küll.
Vasta

Raideri laagritel ilmselt integreeritud "ABS rõngaid" ei ole erinevalt mainitud Honda rattalaagritest...

Varuosakataloogis leiduva info põhjal on esimeste OEM tootja kas NTN (44300-SDA-A51) või NSK (44300-SDA-A52). Kes neid meie turul pakub, ei tea.
Tagumistel (42200-SEA-951) kataloogis - nagu tavaliselt - tootjat antud ei ole, aga NTN toodang meie kaubandusvõrgus saadaval (kallim kui ükski teine B-varuosa, aga odavam kui A-osa).
Vasta

NTN omi aeromootoris ei pakuta aga läksid korvi Fagid mis peaks vast kindel värk olema.
Vasta

Mul niidukil olid alguses Skf-id, pidin hooaja jooksul vahetama korra või paar. Läksin Fagile üle, poke pidanud paar hooaega vahetama
Vasta

Millise tootja küljekarpe kasutada ning millest tasuks pigem eemale hoida?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(04-01-2025, 10:48 AM)tõnn Kirjutas:  Millise tootja küljekarpe kasutada ning millest tasuks pigem eemale hoida?

Võimalusel OEM, muul juhul üks puuots puha.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Emm - mis täpselt on "puuots" ja miks? Ma viimastel aastatel teinud omal küll vaid ühed karbid ja masslevinud Audi A6 C6 (tehtud ca miljon) ei pakkunud TecDoc karpe plus Blic remontplekk (mis ei ole karp) oli õhuke 0,6mm, aga eelnevatele Klokkerholmidele, Blicidele ja ilmselt veel muudele pole ei kuju ega paksuse osas küll mingeid etteheiteid olnud. Nii karbid, tiivakaared kui põhjaplekid.

Ma pole plekkide puhul OEMi taibanud isegi uurida - kas tõesti pakutakse neid lahkelt ning ei ole tootja loogikat "kui juba see mäda või deformeerunud, siis kanna masin maha"?

t6nn: kui sisulist vastust ootad, tee elementaarne kodutöö ära ja uuri, kas üldse ja mida masinale pakutakse. Ning küsi sellelt pinnalt juba konkreetne küsimus. Nagu viitasin, siis käesoleval sajandil (2004..2011) toidetud väga levinud masinale pidin ma leppima universaalse "vihmaveerenniga", millest sai vaid juppe lõigata. Ning ka seda oli saada vaid ühelt tootjalt / kleebise pealepanijalt...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Originaali ei saagi paljudele autodele, kuna küljekarp ei ole eraldi osa vaid jupike söiduki külje moodustavast plekist. Ntx tooks siis nullindate löpu hiluxi ja rangeri, saad osta esindusest terve autokülje(ukseaugud nö) kui raha olemasolu vihastab, sealt siis nüsi endale vajalik jupp.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Algne ksimus oli tootjate kohta ning seda ka mu täpsustav küsimus - millega (ja mis tootjatel) on probleeme? "Kõik poliitikud on varganäod"-tüüpi statemendid ei räägi asjast.
Mu kogemus kahe masina karpide, kahe tiivakaarte ning ühe põhjapaneelidega on teine: kujud ning plekipaksus on olnud head. Karpide kuju on isegi ootusi ületanud: piilarite alused täpselt õiges kohas ja null passitamist.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Suures pildis on sellega nii, et iga tootja otsustab iga mudeli puhul, kas ta näeb mingi keretüki x remondi ette või mitte. Kui näeb, siis koostab vastava juhendi, stiilis puuri lahti vot need punktid, lõika vot see plekk niimitme mm kauguselt läbi, paigalda varuosa nr 1231121, punktides selle vot siit, siit ja siit jne. Asja idee ei ole eriti roostes karpidega lootustandva tulevikuprojekti elustamine, vaid see, et kui seda protseduuri pole ette nähtud, läheb iga kindlustuslaksu kulu kosmiliseks, mis omakorda kajastub selle mudeli kindlustuse hinnas ning selle läbi ka mõjutab müüki. Kui juhtud elama arenenud bürokraatiaga riigis, nagu Soome või Saksamaa, siis peab remontija pärast avariid esitlema ARKile ka konkreetse tehasejuhendi ning fotod töödest, mis näitavad, et juhendi nõudeid on järgitud, muidu see rakett tagasi tänavale ei saa. Juhendeid müüakse remonditöökodadele tänapäeval Interneti kaudu, näiteks VAG-ile on kõik olemas, mille esindus vaikimisi saab, küllap siis on varuosad ka. Meil muidugi valitseb selles teemas veel eluterve anarhia.

Auto algse tootmise protsessiga ei oma kogu kupatus muidugi mingit seost, sest isegi pool sajandit vanadel autodel pole küljekarp eraldi tükk, rääkimata tänapäevast, kui ühe stantsipauguga enamvähem veerand autot välja tulistatakse. Põhimõtteliselt projekteeritakse paralleelselt originaaliga lihtsalt levinumate avariide järgne "taastatud auto", mille konstruktsioon on nüanssides erinev. Ja ilmselgelt kui auto tootmisarv on väike, hind kallis või kere väga keerukas, siis tehas lihtsalt lööb käega ja ei võta seda lisatööd ette - tõenäoliselt pole Bentley stammkunde nii hinnatundlik kui Polo oma, jaksab seda kindlustust ja hinnalangust maksta küll.

Miskipärast mõnedel on tekkinud kujutelm, justkui tehas oleks kohustatud end neljaks väänama, et mingi 20a vana auto tarbija saaks selle üles putitada - ei ole, ja ei ole kunagi olnud. Tehas toodab autosid uute autode tarbijatele, teise, kolmanda ja neljateistkümnenda "käe" käest nad raha ei saa ja nende mured neid otseselt ei huvita. Kui, siis ainult niipalju, et ka uute autode ostjad eelistavad kõrgema jääkväärtusega sõidukeid. Ja mida kaugemale kere projekteerimise ja tootmise tehnoloogia tavajussi MIG-keevituse ja lukknäpitsatega varustatud garaažist areneb, seda raskemaks läheb viimasel originaaliga võrreldava kvaliteedi saavutamine. Ka professionaalsed keretöökojad peavad koguaeg arenema ja uusi töövõtteid ning tööriistu omandama, sest muidu ei püsi nad enam pildil.
Vasta

(05-01-2025, 19:42 PM)13piisab Kirjutas:  Algne ksimus oli tootjate kohta ning seda ka mu täpsustav küsimus - millega (ja mis tootjatel) on probleeme?

Ma siis hüppan vahele ja küsin konkreetselt oma auto põhjal. Kas on vahet Blic (ca 60 eur), Klokkerholm (ca 80 eur) ja Diederichs (ca 85 eur) karpidel? Ma ise ei imestaks kui kõik on sama stantsi alt pärit? Kuidas materjali paksustega on antud juhul?
Vasta

(06-01-2025, 21:09 PM)ert Kirjutas:  
(05-01-2025, 19:42 PM)13piisab Kirjutas:  Algne ksimus oli tootjate kohta ning seda ka mu täpsustav küsimus - millega (ja mis tootjatel) on probleeme?

Ma siis hüppan vahele ja küsin konkreetselt oma auto põhjal. Kas on vahet Blic (ca 60 eur), Klokkerholm (ca 80 eur) ja Diederichs (ca 85 eur) karpidel? Ma ise ei imestaks kui kõik on sama stantsi alt pärit? Kuidas materjali paksustega on antud juhul?

Enda praktika kohapealt on klokkeri plekid üldjuhul hästi kokku passinud ja pigem olen blici kasutanud teise variandina.
Vasta

Mul on etteheitena vaid ülal viidatud 2024 sügise kogemus: Blic arvas miskipärast, et karpide lappimise plekid on hea teha 0,6mm lehest. Õhukesevõitu ja eelistaksin ise Klokkerholmi - loodetavasti nad sellist "optimeerimist" harrastama ei hakka.
Muidugi nii lihtsat sirget profiili pole ka kohanud - muidu on ikka olnud karbid varuosana ehk stantsitud piilarikohtade ja esi-tagaotsaga, mida ilmselt ülemäära õhukesest plekist ei saagi teha.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Kui juba jutt remondiplekkide peale veeres, äkki saan oma peatselt ootavale murele lahendust.
MB lühike G '86, vaja vahetada tagumised nurgad, tagumised küljed, välimised karbid, seestpoolt veel paar pisemat ja põlve otsas ära tehtavat, mida parema meelega ka originaali paneks, kui võtta on.
Välimised karbid originaalis mõõtsin 1,45mm, muu ilmselt 1,0 mm.
B kvaliteedi nurgad ja karbid saada erinevate kleepsudega, suurt ei maksa. Netist tagasiside põhjal nurgad istuvad viletsalt, paksusest pole aimu. OEM oleks nagu ka saada, hinna vast köhiks välja optimeerides tulemuse kvaliteeti ja töö mahtu.
Pole saanud kuskilt head kinnitust OEM plekkide materjali paksuse kohta. Variant karpidega proovida, aga tobe seis, kui kalli hinnaga õhukesed tulevad.

Kellelgi teadmist/kogemust jagada kogu süsteemist? OEM oletan peaks tekkima kuskilt ilmapealt stantsi alt (vaevalt et enam varudest) kuhugile kesklattu. Mida siis üks või teine OEM müüja müüb. Kas nt. Blic tuleb sama stantsi alt? Kas Blic ja Klokker (mida ülal veidi paremaks kogeti) tulevad sama stantsi alt? Või rändavad kulunud stantsid kuhugile kaugele maale, kus hakkab õhemast plekist ja kehvalt istuvat toodangut tulema? Teadmine süsteemi toimimisest aitaks paremini otsustada.
Vasta

Tea, kas on üldse mõtet antud kogemust jagada, kuid asi selline. Väljavahetamist vajas salongiõhufilter. Pikalt aru ei pidanud, sai võetud odavas hinnaklassis aktiivsöega Kamoka. Tulemus sai küll gramm parem, kui seni peal olnud ilma aktiivsöeta ja lõhnu täis korjanud originaaliga, kuid rahule jääda ka ei saanud. Ühes teises teemas tormi tekitanud meenutused vanadest disladest, mis "lebrat" välja ajavad, tuletasid end igapäevaselt liikluses osaledes valusalt meelde. Sama lugu klaasipesuvedelikku lastes, nagu antud aastaajal kombeks ja ikka väga tuntavalt kargas spirit tuppa. Algne plaan oli muidugi kohe-kohe antud Kamoka välja vahetada, kuid nagu ikka, lähevad seesugused asjad tuppa astudes meelest. Nüüdseks on jätkuinvesteering tehtud ja soetatud Boschi aktiivsöefilter. Hoopis teine asi. Loomulikult on veel arenguruumi, sest Kamoka maksis 5 kopikatega, Bosch 15 midagi ja valik lõppes aeromotorsi lehel 25-ga. Eks järgmine kord olen targem ja väldin alustuseks odavaid koopiaid.

Kui antud tarvikuid kõrvuti võrrelda, siis jätab Kamoka kuidagi närusema mulje, on lödim ja pehmem, voldid õhemad. Mäletan, et seda oli keeruline ka oma kohale saada, sest mõõtudelt on mingi grammi jagu suurem, kui vajalik oleks ja see lödidus mängis samuti oma osa. Boschil oli lisaks kaasas üksikasjalik vahetusinstruktsioon. Kui nüüd millegi pärast nuriseda, siis vahetusajaga on nad tuntavalt mööda pannud, ilmselt on arvestatud Kesk-Euroopa ajaga - 15minuti töö asemel võiks see kõik koos suitsupauside ja telefonis passimisega võtta umbes 5 minutit, reaalselt asja kallale asudes(ja eelneva kogemusega) läheb umbes 1-1,5m Smile
Vasta

Filtritega üldse huvitav. Näiteks kallima otsa õlifiltritel nagu Bosch, Mann, Hengst pole pakendis kaasas õlipunni tihendit. Odavatel nagu Filtron, Blueprint on ilusti vaskseib karbis.
Vasta

(18-01-2025, 20:56 PM)ivoalaska Kirjutas:  Filtritega üldse huvitav. Näiteks kallima otsa õlifiltritel nagu Bosch, Mann, Hengst pole pakendis kaasas õlipunni tihendit. Odavatel nagu Filtron, Blueprint on ilusti vaskseib karbis.


Kaasas olevat seibi olen eranditult kohanud ainult bmw filtritel (vahet pole mis tootja).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne