Postitused: 152
Teemad: 0
Liitus: Feb 2017
Maine:
2
Vaja 2006.a accordile rattalaagreid uusi. Tuttav mekaanik soovitas Fagi aga vaatan et poes näitab Meyle olevat hondale originaalosa. Hinnad tagumistel on võrdsed, eesmised on meyled suts odavamad. Või laagri brändist tähtsam on paigaldusviis, õiged töövõtted?
Postitused: 4,705
Teemad: 70
Liitus: Aug 2009
Maine:
22
Võib olla mitte teemasse,aga sügisel kui raiderit hooldasin ja järjest karjuvad ja kinni jäänud laagrid olid hysgul siis tuttav kes neid põhitööna remondib hooldab soovitas vene laagrid sisse panna...
Mina isiklikult vahet pole mis pillile siis vaatan odavamad laagrid,enne paigaldust määrid ära korralikult ja saab hää küll.
Postitused: 2,221
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
Raideri laagritel ilmselt integreeritud "ABS rõngaid" ei ole erinevalt mainitud Honda rattalaagritest...
Varuosakataloogis leiduva info põhjal on esimeste OEM tootja kas NTN (44300-SDA-A51) või NSK (44300-SDA-A52). Kes neid meie turul pakub, ei tea.
Tagumistel (42200-SEA-951) kataloogis - nagu tavaliselt - tootjat antud ei ole, aga NTN toodang meie kaubandusvõrgus saadaval (kallim kui ükski teine B-varuosa, aga odavam kui A-osa).
Postitused: 152
Teemad: 0
Liitus: Feb 2017
Maine:
2
NTN omi aeromootoris ei pakuta aga läksid korvi Fagid mis peaks vast kindel värk olema.
Postitused: 326
Teemad: 3
Liitus: May 2012
Maine:
4
Mul niidukil olid alguses Skf-id, pidin hooaja jooksul vahetama korra või paar. Läksin Fagile üle, poke pidanud paar hooaega vahetama
Postitused: 2,735
Teemad: 115
Liitus: May 2004
Maine:
23
Millise tootja küljekarpe kasutada ning millest tasuks pigem eemale hoida?
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 2,511
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
(04-01-2025, 10:48 AM)tõnn Kirjutas: Millise tootja küljekarpe kasutada ning millest tasuks pigem eemale hoida?
Võimalusel OEM, muul juhul üks puuots puha.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 3,660
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
Emm - mis täpselt on "puuots" ja miks? Ma viimastel aastatel teinud omal küll vaid ühed karbid ja masslevinud Audi A6 C6 (tehtud ca miljon) ei pakkunud TecDoc karpe plus Blic remontplekk (mis ei ole karp) oli õhuke 0,6mm, aga eelnevatele Klokkerholmidele, Blicidele ja ilmselt veel muudele pole ei kuju ega paksuse osas küll mingeid etteheiteid olnud. Nii karbid, tiivakaared kui põhjaplekid.
Ma pole plekkide puhul OEMi taibanud isegi uurida - kas tõesti pakutakse neid lahkelt ning ei ole tootja loogikat "kui juba see mäda või deformeerunud, siis kanna masin maha"?
t6nn: kui sisulist vastust ootad, tee elementaarne kodutöö ära ja uuri, kas üldse ja mida masinale pakutakse. Ning küsi sellelt pinnalt juba konkreetne küsimus. Nagu viitasin, siis käesoleval sajandil (2004..2011) toidetud väga levinud masinale pidin ma leppima universaalse "vihmaveerenniga", millest sai vaid juppe lõigata. Ning ka seda oli saada vaid ühelt tootjalt / kleebise pealepanijalt...
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 1,288
Teemad: 28
Liitus: Feb 2005
Maine:
11
Originaali ei saagi paljudele autodele, kuna küljekarp ei ole eraldi osa vaid jupike söiduki külje moodustavast plekist. Ntx tooks siis nullindate löpu hiluxi ja rangeri, saad osta esindusest terve autokülje(ukseaugud nö) kui raha olemasolu vihastab, sealt siis nüsi endale vajalik jupp.
Karateturbo-kolm purki ja tigu
Postitused: 3,660
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
Algne ksimus oli tootjate kohta ning seda ka mu täpsustav küsimus - millega (ja mis tootjatel) on probleeme? "Kõik poliitikud on varganäod"-tüüpi statemendid ei räägi asjast.
Mu kogemus kahe masina karpide, kahe tiivakaarte ning ühe põhjapaneelidega on teine: kujud ning plekipaksus on olnud head. Karpide kuju on isegi ootusi ületanud: piilarite alused täpselt õiges kohas ja null passitamist.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 3,154
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
62
06-01-2025, 01:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2025, 02:06 AM ja muutjaks oli
Jesper.)
Suures pildis on sellega nii, et iga tootja otsustab iga mudeli puhul, kas ta näeb mingi keretüki x remondi ette või mitte. Kui näeb, siis koostab vastava juhendi, stiilis puuri lahti vot need punktid, lõika vot see plekk niimitme mm kauguselt läbi, paigalda varuosa nr 1231121, punktides selle vot siit, siit ja siit jne. Asja idee ei ole eriti roostes karpidega lootustandva tulevikuprojekti elustamine, vaid see, et kui seda protseduuri pole ette nähtud, läheb iga kindlustuslaksu kulu kosmiliseks, mis omakorda kajastub selle mudeli kindlustuse hinnas ning selle läbi ka mõjutab müüki. Kui juhtud elama arenenud bürokraatiaga riigis, nagu Soome või Saksamaa, siis peab remontija pärast avariid esitlema ARKile ka konkreetse tehasejuhendi ning fotod töödest, mis näitavad, et juhendi nõudeid on järgitud, muidu see rakett tagasi tänavale ei saa. Juhendeid müüakse remonditöökodadele tänapäeval Interneti kaudu, näiteks VAG-ile on kõik olemas, mille esindus vaikimisi saab, küllap siis on varuosad ka. Meil muidugi valitseb selles teemas veel eluterve anarhia.
Auto algse tootmise protsessiga ei oma kogu kupatus muidugi mingit seost, sest isegi pool sajandit vanadel autodel pole küljekarp eraldi tükk, rääkimata tänapäevast, kui ühe stantsipauguga enamvähem veerand autot välja tulistatakse. Põhimõtteliselt projekteeritakse paralleelselt originaaliga lihtsalt levinumate avariide järgne "taastatud auto", mille konstruktsioon on nüanssides erinev. Ja ilmselgelt kui auto tootmisarv on väike, hind kallis või kere väga keerukas, siis tehas lihtsalt lööb käega ja ei võta seda lisatööd ette - tõenäoliselt pole Bentley stammkunde nii hinnatundlik kui Polo oma, jaksab seda kindlustust ja hinnalangust maksta küll.
Miskipärast mõnedel on tekkinud kujutelm, justkui tehas oleks kohustatud end neljaks väänama, et mingi 20a vana auto tarbija saaks selle üles putitada - ei ole, ja ei ole kunagi olnud. Tehas toodab autosid uute autode tarbijatele, teise, kolmanda ja neljateistkümnenda "käe" käest nad raha ei saa ja nende mured neid otseselt ei huvita. Kui, siis ainult niipalju, et ka uute autode ostjad eelistavad kõrgema jääkväärtusega sõidukeid. Ja mida kaugemale kere projekteerimise ja tootmise tehnoloogia tavajussi MIG-keevituse ja lukknäpitsatega varustatud garaažist areneb, seda raskemaks läheb viimasel originaaliga võrreldava kvaliteedi saavutamine. Ka professionaalsed keretöökojad peavad koguaeg arenema ja uusi töövõtteid ning tööriistu omandama, sest muidu ei püsi nad enam pildil.
Postitused: 3,660
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
07-01-2025, 02:49 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-01-2025, 02:50 AM ja muutjaks oli
13piisab.)
Mul on etteheitena vaid ülal viidatud 2024 sügise kogemus: Blic arvas miskipärast, et
karpide lappimise plekid on hea teha 0,6mm lehest. Õhukesevõitu ja eelistaksin ise Klokkerholmi - loodetavasti nad sellist "optimeerimist" harrastama ei hakka.
Muidugi nii lihtsat sirget profiili pole ka kohanud - muidu on ikka olnud karbid varuosana ehk stantsitud piilarikohtade ja esi-tagaotsaga, mida ilmselt ülemäära õhukesest plekist ei saagi teha.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 349
Teemad: 1
Liitus: Jan 2006
Maine:
17
Kui juba jutt remondiplekkide peale veeres, äkki saan oma peatselt ootavale murele lahendust.
MB lühike G '86, vaja vahetada tagumised nurgad, tagumised küljed, välimised karbid, seestpoolt veel paar pisemat ja põlve otsas ära tehtavat, mida parema meelega ka originaali paneks, kui võtta on.
Välimised karbid originaalis mõõtsin 1,45mm, muu ilmselt 1,0 mm.
B kvaliteedi nurgad ja karbid saada erinevate kleepsudega, suurt ei maksa. Netist tagasiside põhjal nurgad istuvad viletsalt, paksusest pole aimu. OEM oleks nagu ka saada, hinna vast köhiks välja optimeerides tulemuse kvaliteeti ja töö mahtu.
Pole saanud kuskilt head kinnitust OEM plekkide materjali paksuse kohta. Variant karpidega proovida, aga tobe seis, kui kalli hinnaga õhukesed tulevad.
Kellelgi teadmist/kogemust jagada kogu süsteemist? OEM oletan peaks tekkima kuskilt ilmapealt stantsi alt (vaevalt et enam varudest) kuhugile kesklattu. Mida siis üks või teine OEM müüja müüb. Kas nt. Blic tuleb sama stantsi alt? Kas Blic ja Klokker (mida ülal veidi paremaks kogeti) tulevad sama stantsi alt? Või rändavad kulunud stantsid kuhugile kaugele maale, kus hakkab õhemast plekist ja kehvalt istuvat toodangut tulema? Teadmine süsteemi toimimisest aitaks paremini otsustada.
Postitused: 320
Teemad: 3
Liitus: Jan 2015
Maine:
5
Filtritega üldse huvitav. Näiteks kallima otsa õlifiltritel nagu Bosch, Mann, Hengst pole pakendis kaasas õlipunni tihendit. Odavatel nagu Filtron, Blueprint on ilusti vaskseib karbis.