I: naisterahva jalgratta Sokol jäänused (1930ndate lõpp)
#1

Säilinud "tühi" raam - tugevalt roostes, aga siiski tõenäoliselt taastatav. Ees vaskne silt kirjaga "SOKOL" (all ELN). Tagakahvli ülemine osa alt poltkinnitusega. Sadulaalusel muhvil raaminumber 2506.

Millega on tegu - kas keegi on midagi sarnast näinud? Raam oleks väga sarnane 1930ndate aastate lõpu ETK toodangule, sh ka raaminumbri pikkus, kuju ja ka numbriraudade šrift. Ning isegi esimärgi kuju on üsna lähedane "ETK Original" sildile, samuti ka sildil oleva kotka kuju ja proportsioonid.

Samal ajal on teada, et Poolas valmistati samal ajal mootorrattaid Sokol ning vabalt võidi seal valmistada ka jalgrattaid. Ei ole teada, et Poola jalgrattaid oleks enne Teist Ilmasõda siia sisse tulnud, aga vabalt võis ta sealt siia sattuda nt. sõja ajal mingite Saksa tsiviil- või poolsõjaväeliste organisatsioonide inimestega.

Äkki võtsid ETK Metallitehased Sokolilt šnitti? Olid ju Eesti ja Poola sidemed tollal vägagi head.

Vabandan väga ksf!ksf! ees kolmanda foto udususe pärast - kiirustasin päästikule vajutamisega ning ei pannud tähele, et makrofunktsioon ei olnud veel teravustanud end õigele objektile...

[Pilt: sokol_1.jpg]

[Pilt: sokol_2.jpg]

[Pilt: sokol_3.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#2

Ka mul pole Poola rataste sattumise kohta Eestisse enne sõda mingeid andmeid. Ja näiteks suuremat linna vm kohta nimega Eln ei paista ka olemas olevat.

Aga selle Sokoli silt on äärmiselt sarnane Reinholdi müüdud World-Eagle'iga:

[Pilt: embleem_x-worldeagle_hkukk.jpg] [Pilt: embleem_x-worldeagle_seregins.jpg]

Võimalik muidugi, et sildid (toorikud) pärinevad ühest ja samast allikast, aga ratastel pole omavahel mingit seost.
Vasta
#3

Väga huvitav asi!
Midagi tarka ei oska kosta aga kosta tahaks...
Poolale viitaks ainult seos Sokoli motikatega aga ilmselt seal mingit tõsist sidet ei ole. Ei tea täpselt selle Sokoli tsiklinduse tausta, aga neil oli oma kindel embleem ja see oleks võinud olla ka siis jalgrattal sama. Tegelikult see poola sokol vist kirjutatakse tagumise O peal kaldkriipsuga ja loetekse "sokul" aga kirjutatakse vist ka ilma selle kriipsuta. See slaavi sokol on kasutusel ka teistes keeltes, vist tšehhi jne...Samas ei pruugi üldse olla kulliga seotud, kuigi sildil ka lind peal.
Sildi kujundus sarnaneb Reinholdi omaga ja ka saksas kasutatutega, sildikuju aga kattub ETK Originaali omaga. Üldse paistab olevat justkui nagu "päris" ETK, lisaks numbri suurus ja šrift. Tuleks võtta ETK raamiga kõrvuti ette ja võrrelda üksipulgi.
Sildil olev ELN ei saa mingi kohanimi olla, sest seal tundub olevat siiski E.L.N. ehk mingi lühend. Ei mäleta kuidas ETK Originali sildikinnitus on, kas ka raudneetidega, vist oli poldikestega?
Huvitav asi!
Vasta
#4

Siin räägitakse Wroclawis asunud jalgratta-spordiseltsist "Sokol" mille vapikotkas hoiab samasugust "kangi" küüniste vahel :

http://faktyopinie.bloog.pl/kat,40422052...caid=6c958

Lisaks üks reklaam Lodzis asunud jalgrattavabrikandilt :


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#5

Pagan, see raam oleks tulnud eesti laadalistega praegu Lodzis toimuvale vanatehnika laadale identifitseerimisele saata!
Lodzi vabrikandi reklaamil väga vanaaja ratta pilt, tea mis aja reklaam on?
Nüüd paistab, et justkui oleks asi ikka Poolaga seotud kuidagipidi? Ainult see raaminr on ikka kaunis ETK-lik.
Fantaseeriks siis ka veidi...
Vb ostis ETK poola tehase ära kuna seal olid s..tad ajad majanduslikult , sai mõned sildiga raamid ka, lõi oma nr peale ja müüki (aga kui juba silt küljes, kas siis nr polnud või nühiti maha?)
Keegi peaks poolakatega vahekorda astuma...Rolleyes , nii igaks juhuks...
Vasta
#6

(01-07-2011, 18:12 PM)kass Kirjutas:  Fantaseeriks siis ka veidi...
Vb ostis ETK poola tehase ära

Mul nii suurt mõttelendu ei kutsunud esile, püüan Maarjamaale jääda. Nimelt 60-ndatel oli suurmood (nagu tänapäevalgi ja eriti India autobussidel) tuunida oma kodumaist tehnikat kõikvõimaliku "väljamaisega". Hilisemast ajast need kleebised žigulide esiklaasil.
Arvan, et silt võib olla "tuuning", et oma tänava poiste hulgas ässam olla. Kui isegi punane Jawa on valgeks värvitud ja pool Jawat üle kroomitud, miks siis jalgrattaid ei võidud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#7

Ksf! Aavu poolt igati loogiline mõtekäik, aga antud juhul - ei ole see! On tõesti nähtud mõningaid fantaasiatuuninguid vanadel jalgratastel, aga - ei ole see! Wink
Silt on ees korralike tehase neetidega (vähemalt mulle tundub nii).
Silt on ETK Originali sildiga samas stiilis ja mitte rohkem "välismaine" ega edevam kui ETK Originali oma.
[Pilt: embleem_etk-original.jpg]
Oleks võimalus, et ETK silt oli kaduma läinud ja pandi mingi olemasolev ilus silt, aga ei taha uskuda, et see olemasolev silt juhtus nii samas stiilis olema kui Original (originaal). Lisaks korralik kinnitus raamile. Muidugi võiks Valdo ka sildi mõõtmeid võrrelda jne, ega meie seda siin virtuaalmaalilmas teha ei saa...
Vasta
#8

http://www.rataje.com.pl/upload/editor/r..._logo1.jpg

tundub, et silt on küll poolakas.
Vasta
#9

(01-07-2011, 22:28 PM)sass Kirjutas:  http://www.rataje.com.pl/upload/editor/r..._logo1.jpg

tundub, et silt on küll poolakas.

Nojah, seda Wroclawis olnud jalgr. spordiseltsi "terves kehas terve vaim" kulli ksf! Ostap.. juba näitas, seda ma räägin, et tuleks Poola suunal ikkagi urgitseda. Ja las teeb seda vanameister Valdo või ükskõik kes, peaasi, et mitte mina!

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne