Moskva m1a
#1

Kas kellegil on moskva mootorrattast pilte, milline ta on 100%originaalina?Kas keegi teab selle mootorratta tehnilisi näitajaid?(töömaht, kaal jne)kiirus ei huvita, kuna plaanin osta ikka seismiseks ja suvel väga ilusal ilmal sõitmiseks.Kuidas moskva tähis oli?Kas m1 või mingi muu?Mis oleks 100&originaal ja sõidukorras ratta mõistlik ostuhind, kui ainult dokumente pole?

Riga-13>Suzuki Sepia ZZ>Honda NS125F>Riga-4>Riga-13>Peugeot SV50>Yamaha DT50R>Suzuki TS50XK>
Honda MT5>Gauja>Riga-7>Riga-11>Riga-11>Suzuki RG80 Gamma
Vasta
#2

Esiteks - kas jutt puudutab ainult Moskva tehase M-1-A rattaid? Teatavasti hakkas sõja järel DKW RT 125 enam-vähem 100% replikat valmistama lisaks Moskva tehasele ka Minski ja Degtjarovi nimeline tehas. Minski töö kandis ka tähist M-1-A (kuigi ta oli Moskva omast erinev), kuid Degtjarovi nimelise tehase töö kandis tähist K-125 ja oli ja Moskva omast veelgi enam erinev (sh elektrisüsteemi osas).

Teiseks - millise põlvkonna mudelist käib jutt? Teatavasti muutus kõigi kolme tehases aastatega nii mitmeidki detaile - tööriistakarp, esiotsa vedrustus, bensiinipaak ja selle kirjade kuju jms. Need pisimuudatused muselitähist ei puudutanud, hiljem suurte muudatustega kaasnes kõigis kolmes tehases ka mudelinime muutus - M-1-A asemele tuli M-1-M, K-125 asemele K-55 jne. Algselt jäika tagaossa ilmus siis vedrustus, muutus porilaudade kuju jms. Muide - rahvasuus nimetati neid aparaate "moskvateks" ikka edasi, seda niikaua kui DKW RT 125-lt "laenatud" 125ne kolmekäiguline mootor veel kasutuses oli.

Kasuta foorumi otsingut, kunagi aastat poolteist-kaks tagasi sai kõiki "moskvalaste" mudelid ja nende eripärasid siin foorumis palju lahatud.

Mis puudutab töömahtu, siis kõik Vene 125sed on selles osas 1939. aastal debüteerinud DKW RT 125 koopiad, omades 52 mm silindriläbimõõtu ja 58 mm kolvikäiku. Väike matemaatiline tehe annab töömahuks 123,175 kuupsentimeetrit. Muide - Vene Minskid olid samade (52/58 mm) näitajatega veel 1980ndatelgi...

Mis piltidesse puutub, siis http://www.autogallery.org.ru/moskva.jpg abiks. Sama ratast võid muide restaureeritruna kaeda Kurtnas, Urmas Teeraule kuuluvas mootorrattamuuseumis.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Ja siiamaani on kolvikäik-läbimööt samad (niipalju kui neid 2t masinaid veel toodetakse). Ise olen korduvalt mõelnud sellise masina muretsemisest, taastatavate raamide valik lähiümbruses täiesti olemas ja muid juppegi oleks saada. Aga mind hirmutab see logo paagil, kui taastamiseks läheks, sest nii palju kogemusi veel pole.
Vasta
#4

logode taastamisega tegelevaid mehi peaks eestis ju leiduma?
Vasta
#5

I.A Kirjutas:logode taastamisega tegelevaid mehi peaks eestis ju leiduma?

ise olen ka enda minskiga kimbatuses Sad just logo takistab ehitust. ehk keegi pajatab kes tegeleb logode taastamisega ja palju see maksab?
Vasta
#6

Tere! Kas keegi oskab öelda kui kõrge on umbes Moskva iste? Ma sain omale Moskva mootriga Verhovina ja tahan hiljem ikka moskva raamile istutada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne