Postitused: 282
Teemad: 62
Liitus: Apr 2007
Maine:
6
Tervitus!
Jutt käib siis nõuka-aegsest jalgrattast Desna või kokukas, kuidas iganes teda nimetatakse.
Kuni juba paksema lume tulekuni kasutasin teda igapäevaliikurina Tallinnas.
Sai vist liiga palju ruunatud, kuna nüüd on keskjooksus korralik loks sees. Segab juba sõitmist.
NImelt siis vändates käib ikka ja jälle korralik jõnksatus pedaalidest läbi. On ka olnud seda, et pedaalid jäävad lihtsalt nagu hetkeks kinni.(?)
Millest tuleks alustada sääraste "jõnksude" likvideerimisel?
Tänud ette.
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Postitused: 619
Teemad: 85
Liitus: Apr 2009
Maine:
6
tere,vanade asjadega on ikka nii,et hakkavad ära kuluma,kõikse parem ;keskjooks lahti võtta ,ära puhastada,määret vahele ja kokku tagasi,muidugi ettevaatust lahtivõtmisel,kuulid võivad laiali joosta ja ära kaduda ,vajadusel tuleb panna uued laagrid.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Tõenäoliselt ongi viga laagrites,millel kuulid välja jooksnud. Need tasub uued muretseda.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 91
Teemad: 13
Liitus: Dec 2009
Maine:
1
19-01-2011, 04:13 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2011, 04:15 AM ja muutjaks oli
hall kass.)
See väntade "korraks kinnijäämine" tähendab seda, et loks on liiga suur ning esihammakas kipub minema nii viltu, et kett ei satu hambale, vaid toetub korraks lüliplaadiga hamba tipu peale. Sellega kaasneb keti pinguse järsk suurenemine ja kinnijäämine, hullemal juhul hakkab kett ka maha jooksma.
Tean, mida räägin, sest kunagi ma hakkasin asja uurima ja nägin sellist asja oma silmaga.
Kui kogu vändasüsteem loksub, siis proovi koonuseid pingutada - kui see ei mõju, pane uued laagrid. Kui vändad veel võlli enda otsas ka võlli suhtes liiguvad, on neil kiilud kulunud - tao neid sügavamale ja kui ei anna taguda, osta uued kiilud.
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Kas väntade kinnijäänus olekuyst lahtitulemisel on kuulda krõpsatust laagrites? Kui jah, siis on jama allikas arvatavasti laagrites. Kui ei, siis püüa kinnijäämise ajal vaadata (nagu ksf! hall kass soovitas), mida teeb kettülekanne? Kui kett "hammustab", siis on kas võllil liialt suur loks, ei ole ketirattad ühes tasapinnas (kunagise kukkumise tõttu, tehasepraagi tõttu vms) või on kett väljaveninud (kunagi õpetasin siin foorumis seda kontrollima, otsing abiks).
Kui tegu on siiski laagrijamaga, siis soovitan keskjooksu laagrid petrooleumii või bensiiniga korralikult esmalt puhtaks pesta. Kui laagrikoonustel on pinnaväsimusest tingitud kohtkulumisjälgi või sissesöömisjälgi, tuleb need vahetada. Sama tuleb teha laagrikuulidega, millede pealispind on muutunud nn "apelsinikooreks". Kuna läbi kogu nõukaaja (alates 1950ndatest kuni 1990ndate alguseni) toodeti sarnaseid detaile, siis ei tohiks nende leidmisega olla suuri probleeme (erinevalt nt 1890-1930ndate aastate mõningatest jalgrattamarkidest).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 282
Teemad: 62
Liitus: Apr 2007
Maine:
6
Suured tänud. Eks kisun laiali ja uurin mis toimub.
Seda kas mingit krõpsatust kuulda on ei oska öelda aga kett on tänu sellele kinnijäämisele korduvalt maha tulnud.
Oskab keegi öelda, kust siit Tallinnast neid juppe saada võib?
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Postitused: 91
Teemad: 13
Liitus: Dec 2009
Maine:
1
Tallinlased võivad kiigata Balti jaama turule. Seal kolalettidel kohtab ka jalgrattakraami.