Nõkse mattlaki kasutamisel vaja
#1

Nii, jõudsin oma kapotialusega nüüd värvimisstaadiumisse ja suutsin algatuseks natuke juba ämbrisse panna. Baasvärv sai isegi enam-vähem, kui aga hakkasin lakki peale pihustama, siis tekkis väike probleem. Nimelt iseenese tarkusest tarvitasin mattlakki nagu tavalistki - udukiht ning siis kaks suht märga kihti otsa - kiskus seepeale aga kohati läikima ning mõnes kohas tekkis suhteliselt räige apelsinikoor. Lasen sel lakil korralikult ära kuivada, siis lihvin siledaks ja parandan paar nurgatagust ära, kus baasvärvi alt krunt läbi kumama jäi või värv pisut jooksma läks. Aga tahaks nüüd viisakalt pinna ära viimistleda - vaadates mõningaid autosid, mis on mattlakiga lakitud, tundub, nagu oleks seda lakki peale udutatud suhteliselt kuivalt - pind on kergelt struktuurne selline ca 280-se liivapaberi sarnane. Samas olen näinud ka täiesti siledat mattlakki, võta sa kinni, võimalik, et erinevad materjalid äkki.

Oodatud siis kõik nõksud, kuidas see ollus suht viisakalt pinnale laotada, päris näitusekvaliteediga tulemust taga ei aja, aga nii poole meetri pealt vaadates võiks ikka viisakas välja näha Smile
Vasta
#2

Mis baasvärv, mis udu, mis mattlakk???
Et siis ikkagi teed treilakuningannat?
Või selgitatagu, palun, lähemalt, miks selline vaev ja jama...

Mina siin ntx. kuningannat ei üritanud, läksin lihtsalt hommikul poodi, ostsin matti veokavärvi (oli vist Aardla tn värvipood), lasin kaks kihti peale ja homme juba siwa kokku laduma.
Vblla kusagilt ka voolab aga sõu?

Sai selline: (elusast peast läigib vähem, kui fotol)

[Pilt: kapotialune.jpg]

Autoomanik on rahul ja publik kadetseb (leiab vigu, mis kõik valesti), ehk eesti mõistes normaalne.Cool

Aga sul pole nüüd ilmselt enam midagi teha; kui ikka krunt läbi kumab ja see koht näha jääb, siis tuleb uuesti teha.
Sõltuvalt olukorrast, kas vana täitsa metallini maha või siis matiks ja lihtsalt uus peale.

Kui ikka pea ei kanna, siis kannavad jalad, nagu öeldakse. Autoehitamise juures, tegelt, suht mitte väga harva esinev olukord...Big Grin
Enda juures olen veel seda tähele pannud, et parem on teha kohe ja valesti versus üldse midagi ei tee...
Lõppude lõpuks taanduvad need valestitegemised läbi kogemuse ikkagi peaaegu nulli...
Vasta
#3

On 2 varianti.
Ostad kohe matt lakki
Või ostad eraldi matistit.

Laki muidu korralikult ära segasid ikka ?
Matt lakil on selline komme, et see "matt" vajub ajapikku põhja ja pinnale jääb see läikivam osa.

Lakkimine käib ikka nagu iga normaalse lakiga.

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#4

Mulle meenusid minu esimesed värvimiskatsed. Vale viskoossus, vale rõhk ja hakkaski apelsiinikoor tekkima ning ei saanud ühtlast pinda. Räägi lähteandmetest.
Vasta
#5

Üldiselt oli kõige rohkem süüd liiga madalas õhurõhus ning kehvas püssis, mis kippus värvi tilkadena pinnale saatma. matistasin laki ära, parandasin mõne koha, kust krunt kumama oli jäänud, musta base'ga ning lasin neli õhukest kihti lakki korralikuma püssiga ning manomeetriga regulaator otse püssi küljes ja tulemus vähemalt ennast nüüd rahuldab.

Lakk sai lausa loksutatud segi (mingi USA võõba õpetas kusagil värvifoorumis, et mattlakk seguneb kõige paremini loksutades mitte segades). Tegelikult kõige parem nali ongi see, et kohati tehaksegi nii, nagu mul juhtus - paks läikiv kiht alla, siis lastakse sel kuivada, matiks ning seejärel kõrge rõhuga ning suht uduna mitu kihti lakki uuesti selga.

iFööniga üles võetud tulemust võib näha siin.

Stihl, treilerikuningannast on asi kaugel, lihtsalt tahtsin tulemust, mis ennast väga ei häiriks ja oleks viisakas ka teistel vaadata. Lakkisin värvi seepärast, et Devori mitte just kõige osavamad müügimehed ei suuda musta Valspari tööstuslikku uretaani matistada, vähemalt Tartus küll mitte. Andsid mulle siis musta lakialuse ja mattlaki selle asemel... Oleks ka hea meelega matti rekkavärvi kasutanud, kui oleks saanud. Aga tõesti, eks me kõik õpi oma lollustest Smile

Ahjaa - kas "märad" tehasest tulles kapoti all ka mitte vanemate GM-i autode moodi siidmatti alküüdemaili ei kandnud?

Veel üks edit: Kas keegi teab mingit head vahendit, millega kapotialuses kliimas värvipinda kaitsta ning mis ka natuke matiks jääks. Kunagi kusagilt lugesin, et Tectylil pidi olema mingi vahend täitsa olemas, millega tehases alumiinium- ja magneesiumdetaile kaetakse, aga enam ei suuda selle kohta infot leida...
Vasta
#6

(02-05-2011, 13:35 PM)rnx69 Kirjutas:  Tegelikult kõige parem nali ongi see, et kohati tehaksegi nii, nagu mul juhtus - paks läikiv kiht alla, siis lastakse sel kuivada, matiks ning seejärel kõrge rõhuga ning suht uduna mitu kihti lakki uuesti selga.
Läikiv lakk jääb ikkagi läikivaks.
Vahet ei ole kas ja kui suur surve sul on.
Pind ise jääb teistmoodi.

(02-05-2011, 13:35 PM)rnx69 Kirjutas:  Üldiselt oli kõige rohkem süüd liiga madalas õhurõhus ning kehvas püssis, mis kippus värvi tilkadena pinnale saatma. matistasin laki ära, parandasin mõne koha, kust krunt kumama oli jäänud, musta base'ga ning lasin neli õhukest kihti lakki korralikuma püssiga ning manomeetriga regulaator otse püssi küljes ja tulemus vähemalt ennast nüüd rahuldab.
Ega sa vist igapäevaselt sellega "tööga" ei tegele ?
Miks küsin, sest tegelikult annab olematutes tingimustes ja olematu "relvaga" vägagi arvestatavat ja head kvaliteeti saada.
Korralikuma püssiga on tõesti lausa lust tööd teha, sellevastu ma ei vaidlegi. Cool
Samuti tuleks püssi hooldada korralikult, siis kestab ka ja ei sülita ega tilguta.

Olematud tingimused, ja 16€ püss-iga sain sellise tulemuse. (ilma filtri ja regulaatoritta)
Tolm puudub ja pind on peegel.
[Pilt: hhh022.jpg]
[Pilt: hhh_023.JPG]][Pilt: hhh_026.JPG]




Aga matt laki teemadel jätkaks siiski Smile.
Kui pind jäi/jääb liiga läikiv, siis oleks veel variant kasutada lakil ainult seda alumist "settinud" osa.Wink

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#7

No kui nüüd päris aus olla, siis polnud päris värvipüssi aastaid käes hoidnud ning ka enne seda piirdus kogemus paari veoautokabiini ning ühe Žiguli värvimisega. Püss, millega alustasin, oli töökojas nagis aastaid seisnud ning päris korralikult kulunud, uus, mille ostsin, maksis ka ca 20€ ning töötas tolle käkiga võrreldes päris hästi. Otseloomulikult on korralik puhastamine nii enne kui peale värvima asumist elementaarne.

Läikiva kihi all mõtlesin korralikku küllastunud kihti tegelikult. See lakk, mille ma sinna peale nüüd sain jäi selline mõnusalt peene struktuuriga ning ainult väga kerge läikega, kui valgus õige nurga alt langeb. Saladus - ühe kihi laskmise jooksul mitu hästi õhukest kihti ca 35-40 cm kauguselt pihustatuna, õhurõhk kusagil 4 baari kandis ning laki pealeannet natuke vähemaks timmitud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne