Riga 4 süüte konfimine
#1

Sai endale Riga 4 muretsetud ja selle süüde liiga ees.. Kohe ka küsimus: Kuda seda paika lükata? Mootori pealt lugesin välja sellise tähise nagu s-52... Hea oleks, kui saaks nö. "Step-by-step" õpetuse, kuda asja teha, kuna pole selliste asjadega veel päris sina peal.
Vasta
#2

ytle mulle palun mis mootor sul seal peal on???
kas sa yldse jagad midagi v6rri syytest???
tead kuidas nihutada kontakti vahet????
asi on v6ga lihtne v6tad kyynla maha ja paned kyynla auku naela vm sellise asja, vatad kaane maha (syytemangu) liigutad ratast kuni kolb on yleval seisundis, keerad kontaktivahe 0,4 või 0,3 mm ja peaks olema paugupill Smile
Vasta
#3

muhklik100 Kirjutas:ytle mulle palun mis mootor sul seal peal on???
kas sa yldse jagad midagi v6rri syytest???
tead kuidas nihutada kontakti vahet????
asi on v6ga lihtne v6tad kyynla maha ja paned kyynla auku naela vm sellise asja, vatad kaane maha (syytemangu) liigutad ratast kuni kolb on yleval seisundis, keerad kontaktivahe 0,4 või 0,3 mm ja peaks olema paugupill Smile

Äkki mõtleks kah enne kui kirjutaks ja selliseid vingeid vastuseid annad, ise isegi küsimusest aru saamata!!!


S-52 mootoril käib süütenurga muutmine läbi nende magnetrauas asuvate piklike akende - sealtkaudu saad mähiseplaati karteri küljes hoidvad kruvid natukene lõdvaks lasta ja kuna plaadis on piklikud augud, siis seda plaati vastavalt vajadusele süütenurga muutmiseks natukene pöörata (näiteks kruvika otsaga sealtsamast kruviaugu äärest lükates). Peaasi on pärast jälle mitte unustada kruvisid uuesti kinni keerata.
Kontaktivahe reguleerimine samuti läbi nende akende - lased kontaktide asendit fikseeriva kruvi natukene lõdvaks ja nihtad "mitteliikuvat" kontakti - selle hõlbustamiseks on kontktide küljes väike sälk ja samas kohas teine sälk alusplaadil - saab laia kruvikeerja panna nii, et üks äär jääb plaadi ja teine äär kontaktisälku ja siis kruvikat natukene keerates kontaktivahet muuta. Ära kruvi väga lahti keera, vaid natukene, nii, et juba liigutada saab... aga mitte väga kergelt, siis püsivad kontaktid paigas kuni kruvi lõplikult kinni keerad.

Antud mootori kontaktivahe peaks olema 0,35-0,4mm, eelsüütenurk 2,5-2,9mm ja küünla elektroodivahe 0,6mm
Vasta
#4

A mis vahe on nö süüte nurga ja kontaktide vahe muutmises. mida üks ja mida teine täpsemalt teeb? See mul esimene mootorsõiduk seega ärge pahandage, kui lolle küsimusi esitan... (Eks küsida saab ka ainult siis, kui asjast midagi tead Big Grin)
Vasta
#5

GigAHerZ Kirjutas:A mis vahe on nö süüte nurga ja kontaktide vahe muutmises. mida üks ja mida teine täpsemalt teeb? See mul esimene mootorsõiduk seega ärge pahandage, kui lolle küsimusi esitan...

Rootoril on tavaliselt nukk, mis suletud olekus kontaktid lükkab ühel hetkel "järsult" lahti. Kui lahti ta need lükkab, siis see vahe, mis jääb kontaktide vahele, ongi kontaktivahe. Mõistlik on omada masina margile omase kontaktivahe suurust lehtkaliibrit, millega see paiga ajada. Tavaliselt omab kontaktipaar ühte kruvi, mille fikseerimisel ühes või teises asendis saab kontaktivahe paika ajada.

Kui kontaktivahe paigas, saab hakata süütemomenti seadma. Selleks saab tavaliselt "süütemängu" staatorit keerata veidi oma asendis, st liigutada süütehetke väntmehhanismi (kolvi ülemise surnud seisu a.k.a. ÜSS) suhtes. Ka see suurus on tavaliselt isendi tehnilises dokumentatsioonis antud, kas millimeetrites enne ÜSS (tavaliselt) või ka kraadides (harvemini). Teades kolvikäigu suurust, saab ühest teise muidugi ka arvutada.

Kui süütehetk on (ÜSS suhtes) paigast ära, siis ta süütab segu silindris kas liiga vara või hilja, mistõttu mootor ei tööta stabiilselt ja/või ei saavuta täit võimsust.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme suvel avatud K,N,R,L.P 11-18
Vasta
#6

Vähemalt oli minu jaoks kasuliku infi seal, mille eest olen tänulik.


Niuke offtopic küsimus ka: Kas sel masinal on käigukastil õli ka sees? Ehk võis vist küsida, kas asi on märja või kuiva käigukastiga? (ei ole terminites kindel)
Vasta
#7

GigAHerZ Kirjutas:Vähemalt oli minu jaoks kasuliku infi seal, mille eest olen tänulik.


Niuke offtopic küsimus ka: Kas sel masinal on käigukastil õli ka sees? Ehk võis vist küsida, kas asi on märja või kuiva käigukastiga? (ei ole terminites kindel)

Märg ja kuiv käigukastBig Grin Aga noh, see selleks...
Sellel masinal käib käigukastis õli, sest tal on märgisidur.
Õli ei oska vast nii soovitada, ise kasutan mineraalsel baasil transmissiooniõli. (Minul mootoriks V-501 ja väga hea on)

PS. Ära ilma õlita sõitma mineWink Tagajärjed on kurvadSad
Vasta
#8

GigAHerZ Kirjutas:Kas sel masinal on käigukastil õli ka sees? Ehk võis vist küsida, kas asi on märja või kuiva käigukastiga?

Palun loe enne veidikenegi tehnika-alast kirjandust, enne kui tuled siit abi küsima...

Ei käi käigukastis õli, soolhape käib. Ja peene liivaga segatult soovitavalt...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme suvel avatud K,N,R,L.P 11-18
Vasta
#9

valdo Kirjutas:
GigAHerZ Kirjutas:Kas sel masinal on käigukastil õli ka sees? Ehk võis vist küsida, kas asi on märja või kuiva käigukastiga?

Palun loe enne veidikenegi tehnika-alast kirjandust, enne kui tuled siit abi küsima...

Ei käi käigukastis õli, soolhape käib. Ja peene liivaga segatult soovitavalt...
Milleks närvi kohe minnakse. Hea, et ta üldse seda küsis,muidu oleks hiljem ju palju lollim tundunud,kui hakkab küsima,et mis nüüd saab käigukast on kutu kuna ma ei teadnud,et õli tuleb ka sisse panna.
Vasta
#10

ei taha uut teemat teha,äkki keegi oskab miskit nõu anda!
ajasin ka riga4 kuurist välja aga säde kuskile kadunud. et mida vaatama peaks ?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne