Husqvarna meeste ratas
#1

Vanametalli ära andes sai uuritud järgmise auto järelkäru sisu ja sealt hakkas silma huvitav lenksu ots. Peale mõningast ootamist, kui koorem maha sai, tuli koorma alt välja päris heas korras ja kompleksuses Husqvarna jalgratas. Natuke otsimist autokastist maha visatud metallihunnikus ja õnnestus leida ka puuduv tagumine ja siis ka esimene ratas. Eelmine omanik oli selle lahkelt nõus vanametalli vastu vahetama.
Ratta raami nr. 593173 on ilmselt aastast 1939? Puuduvad osad on rehvid, kett ja embleem esimeselt poritiivalt. Tugevalt on kahjustada saanud sadul, mille nahk on katki ja sadulaalune raamistik mitmest kohast murdunud ja osa detaile kadunud. Rattal on säilinud originaalvärv, mis on küll paljudest kohtadest tugevalt kahjustatud, samuti vajavad taastamist paljud nikeldatud detailid.

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta
#2

Pilte rattast http://album.ee/user/540465

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta
#3

Hästi säilinud, hea komplektsus! Aga nikli asemel on seal olnud kroom. Numbritest ja tootmisaastatest on Valdo foorumis kirjutanud, suhteliselt 30-ndate lõpust tõesti, vb ka 1939..
Vasta
#4

Kas piltidel olev pakiraam on lisavarustus või on paigaldatud tehases?

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta
#5

Millistes vanametalli kokkuostudes sa kolamas käid ?
Ma ei sa aru, on ikka inimesed kes sellist asju lihtsalt minema saadavad...?
Vasta
#6

Käisin ise vanametalli viimas ja sain selle ratta järjekorras oleva auto koormast. Inimesel ei olnud seda enam lihtsalt vaja. Lisaks sellele oli koormas hulgalisel uuemaaja nõukogude rataste jäänuseid. Metallikokkuost, kust ratta sain asub ühel Eesti saartest.

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta
#7

(24-08-2010, 11:58 AM)MaxL Kirjutas:  Kas piltidel olev pakiraam on lisavarustus või on paigaldatud tehases?

Igal juhul on see rootsi pakiraam ja algselt rattaga koos olnud. Kas oli Eesti tingimustes lisa- või põhivarustuses, ei oska öelda.
Vasta
#8

Kas sellel rattal võid originaalis kasutada Torpedo vabajooksu ?
Vasta
#9

(27-08-2010, 23:37 PM)ugandiklubi Kirjutas:  Kas sellel rattal võid originaalis kasutada Torpedo vabajooksu ?
Rootsis oli oma suur tööstus, mis rummusid tootis, nii et vastus oleks, et ei võinud.
Vasta
#10

(28-08-2010, 00:09 AM)indrek Kirjutas:  
(27-08-2010, 23:37 PM)ugandiklubi Kirjutas:  Kas sellel rattal võid originaalis kasutada Torpedo vabajooksu ?
Rootsis oli oma suur tööstus, mis rummusid tootis, nii et vastus oleks, et ei võinud.

Kirjanduse andmetel on Husqvarna kasutanud oma toodangul mitmeid tagaratta rumme, näit 20-ndate esimeses pooles Rapid N ja soovi korral MIKADO, 30-ndate alguses Torpedo...Aga 30-ndate tagumises pooles oli kas ainult (või valdavalt?) hsq oma rumm Novo, seda ka 2 varianti väikeste erinevustega, varasem ja hilisem. Antud ratas peaks olema jah kas 39 või isegi 40 ja Novo rummuga originaalis. teised rootsi suuremad tootjad kasutasid oma toodangul küll valdavalt F&S Torpedo rumme.
Vasta
#11

(28-08-2010, 14:57 PM)kass Kirjutas:  Antud ratas peaks olema jah kas 39 või isegi 40 ja Novo rummuga originaalis.

Võis olla ka Torpedo. St 1939-40 jõudis siiamaile ka Torpedodega varustet Husqvarnasid. Olen mitmeid näinud.

Kõhutunne ütleb, et Novo tõenäosus on 75%, Torpedo oma 25%.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

Suured tänud vastuse eest ,et siis võib korrda tehtud Husqvarna ratta puhul kasutada küll torpedo jooksu ( oli ka teine alla enne korrda tegemist )
Vasta
#13

Valdo võiks nüüd küsida pilte ja lisaandmeid, et ta kõhutuule protsendid saaks kinnitust. Mis on raami nr ja torpedo aasta, kas tagaratas /velg on ühte nägu esimese omaga ja kas kodarad on roostevabad ja H märgiga otsas, veljed traat- või rantmantli omad.
aga kokkuvõttes muidugi võib vabalt ka torpedo jooksu hsq-l kasutada. Olen kuulnud hsq-le omistavat 635 mm traatmantli veljega rattaid.
Muide, kas esirumm on hsq või F&S ?
Vasta
#14

Ratta raami nr on 59 12 71 . Kahjuks esimest rattatast enam originaalis all polnud ,oli nõukogude päritoluga. Ajutiselt on alla panndud märgistusega : Eroboses Prarision esirattas , ehk oskab keegi mõne sõnaga selle firma kohta midagi üelda (loodan et suutsin ikka õigest kirjutada )
Vasta
#15

(28-08-2010, 23:45 PM)kass Kirjutas:  Valdo võiks nüüd küsida pilte ja lisaandmeid, et ta kõhutuule protsendid saaks kinnitust. Mis on raami nr ja torpedo aasta, kas tagaratas /velg on ühte nägu esimese omaga ja kas kodarad on roostevabad ja H märgiga otsas, veljed traat- või rantmantli omad.

Üks, mis on minu omanduses, on olnud pruuniks värvitud, sh värvitud velgede ja porilaudadega, millel on triipkaunistused. Tagaratta Torpedo 1939.a. Kodarad ikka roostevabad nagu rootslastel ikka, veljed randiga, nagu siiamüüdutel ikka. Torpedo sisu ei ole (eks külameestel on vaja läinud).

Ratta sain lakast tükkidena veidi aega (ca 13 aastat) tagasi, st enamik tükke olemas (sh mõlemad rattad), kuid pisidetaile puudu.

Kahjuks detailid kolahunniku all, mis tähendab, et ei pääse hetkel raaminumbrit vaatama ega pilte tegema.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#16

(29-08-2010, 09:45 AM)ugandiklubi Kirjutas:  Ratta raami nr on 59 12 71 . Kahjuks esimest rattatast enam originaalis all polnud ,oli nõukogude päritoluga. Ajutiselt on alla panndud märgistusega : Eroboses Prarision esirattas , ehk oskab keegi mõne sõnaga selle firma kohta midagi üelda (loodan et suutsin ikka õigest kirjutada )

Huvitaks ikkagi teada saada, kas kodarad on roostevabad ja kas on husqvarna omad (kas on rummu poolsel otsal H täht või mõni muu märgistus), kas velg on haakmantli oma, kas värvitud või kroomitud ja kas torpedol on aastaarv ? (lihtsalt omale teadmiseks ja silmaringi laiendamiseks, Valdole ka vast huvitav).

Selle Erotilise esiratta kohta mina midagi ei tea, pole näinud ega kuulnud, ilmselt prantslane.
Vasta
#17

(29-08-2010, 09:45 AM)ugandiklubi Kirjutas:  Ajutiselt on alla panndud märgistusega : Eroboses Prarision esirattas...

(30-08-2010, 12:01 PM)kass Kirjutas:  Selle Erotilise esiratta kohta mina midagi ei tea, pole näinud ega kuulnud, ilmselt prantslane.

Kindlasti prantslane, mida siinmail üliharva liigub. Muide, minu ca 1936. aasta naisterahva Rochet otsib just sellelaadset esiratast, mis on puudu. (Teemas http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29025 tutvustet Rochet' jäänused on mõnda aega juba minu valduses...)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#18

Kindlasti prantslane, mida siinmail üliharva liigub. Muide, minu ca 1936. aasta naisterahva Rochet otsib just sellelaadset esiratast, mis on puudu. (Teemas http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29025 tutvustet Rochet' jäänused on mõnda aega juba minu valduses...)
[/quote]


Kui rattast tuleb midagi sellist siis sobivad ilmselt alla haakmantel-"westwoodid", prantsuse siseturu-mudelitel olid juba peale esimest ilmasõda valdavalt kasutuses traatrehvi-westwoodid. Kõigi eestisse imporditud prantsuse rataste tagajooks oli 90% tõenäosusega "Torpedo" (siseturumudelitel kohtas igasugu üliarenenud ilmaimesid millest siinmail undki polnud nähtud).

P.S. : Vabandan Husqvarna-teema risustamise pärast.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#19

Ega jahh see esirattas jääb üle küll ,nii pea kui olen sinna sobiliku asemele saanud ,aga tagaratta kohta püüian lähemal ajal järgi vaadata ,mis ja kuidas on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne