09-07-2011, 22:53 PM
Et see teema on ispireeritud põhimõtteliselt ZIS-127 ja teiste busside väljapanekuga olen otsustanud teha sellist ettepaneku...
Pikk jutt - s--- jutt.
Minule tundub, et Eesti Vabariigis eksisteerib süsteem, mille järgi isikud kes on saanud hakkama millegiga väljapaistavaga ühiskonna ja riigi seisukohalt, riiklikult autasustatakse.
Muu hulgas põhjused miks kellegile riikliku aumärgi jagatakse on
- ajaloo ja kultuuripärandi säilitamine, uurimine ja propageerimine
- teod mille tulemusena on tõusnud EV autoriteet välismaailmas.
Nende põhimõtete pärast on lugematu hulk riiklike autasusid jagatud kivipalluritele, liblikaloojendajatele, suupillifestivalide korraldajetele jne.
Mis on ka põhimõtteliselt õige.
Samal ajal pole ma kunagi kuulnud, et keegi isik, kes on oma tegevusega teinud ükskõik kui palju tehnikaajaloo valdkonnas selles riigis oleks mitte et isegi autasustatud, vaid üleüldse esitatud mõne aumärgi saamiseks.
Ja nii kogu tehnikaajaloo valdkond jääbki kogu ajaloo- ning kultuurimaastikul inetuks hälvikuks, kellest mööda lähevad nii riiklikud kui ka Eurotoetused ja palju palju muud.
Ükskõik mis põhjus selles on - kas sellepärast et isikud kes seda otsustavad on enamuses humanitaarid, kelle jaoks tehnika on tükk rauast, või sellepärast et valdav osa tehnikapärandist on meil seotud just riigi ja ajalooperioodiga, mille säilitamine ei ole moes , what ever. Üldiselt, mina arvan et see ei ole õiglane.
Aga faktiks on see, et mõni isiku sihikindel tegevus tehnikajaloo säilitamisel, restaureerimisel ning propageerimisel on olnud nii väärtuslik meie siseriiklikul seisukohal, kuid ka väga tähtis meie riigi prestiizi tõstmisel välismaailmas (eriti selles osas välismaailmast mis jääb Narva jõest ida poole)
Nii et ma pakuks, et AMF nagu üks seltsing võiks valida järgmiseks aastaks oma kandidaate riiklike aumärkidega autasustamiseks...
Minu poolt on ettepanek - aga igasuguseid asjapulki ja teadjamehi on siin veel ja veel, ühe sõnaga tundub et idee pole paha, või mis?
Mis rahvas sellest arvab?
Pikk jutt - s--- jutt.
Minule tundub, et Eesti Vabariigis eksisteerib süsteem, mille järgi isikud kes on saanud hakkama millegiga väljapaistavaga ühiskonna ja riigi seisukohalt, riiklikult autasustatakse.
Muu hulgas põhjused miks kellegile riikliku aumärgi jagatakse on
- ajaloo ja kultuuripärandi säilitamine, uurimine ja propageerimine
- teod mille tulemusena on tõusnud EV autoriteet välismaailmas.
Nende põhimõtete pärast on lugematu hulk riiklike autasusid jagatud kivipalluritele, liblikaloojendajatele, suupillifestivalide korraldajetele jne.
Mis on ka põhimõtteliselt õige.
Samal ajal pole ma kunagi kuulnud, et keegi isik, kes on oma tegevusega teinud ükskõik kui palju tehnikaajaloo valdkonnas selles riigis oleks mitte et isegi autasustatud, vaid üleüldse esitatud mõne aumärgi saamiseks.
Ja nii kogu tehnikaajaloo valdkond jääbki kogu ajaloo- ning kultuurimaastikul inetuks hälvikuks, kellest mööda lähevad nii riiklikud kui ka Eurotoetused ja palju palju muud.
Ükskõik mis põhjus selles on - kas sellepärast et isikud kes seda otsustavad on enamuses humanitaarid, kelle jaoks tehnika on tükk rauast, või sellepärast et valdav osa tehnikapärandist on meil seotud just riigi ja ajalooperioodiga, mille säilitamine ei ole moes , what ever. Üldiselt, mina arvan et see ei ole õiglane.
Aga faktiks on see, et mõni isiku sihikindel tegevus tehnikajaloo säilitamisel, restaureerimisel ning propageerimisel on olnud nii väärtuslik meie siseriiklikul seisukohal, kuid ka väga tähtis meie riigi prestiizi tõstmisel välismaailmas (eriti selles osas välismaailmast mis jääb Narva jõest ida poole)
Nii et ma pakuks, et AMF nagu üks seltsing võiks valida järgmiseks aastaks oma kandidaate riiklike aumärkidega autasustamiseks...
Minu poolt on ettepanek - aga igasuguseid asjapulki ja teadjamehi on siin veel ja veel, ühe sõnaga tundub et idee pole paha, või mis?
Mis rahvas sellest arvab?
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.