generaator ei lae.
#1

tere kõigile!mul on plaanis korda teha avia A-31.mootor ja kõik muud asjad töötavad tal kuid genekas ei taha laadima hakata.genekas sai mul remondis ka käidud mõned nadalad tagasi.Seal selgus et mähis oli läbi pölenud.Genekal nõõd uus sisu sees.kui geneka peale panin siis ta ei hakanud ikka laadima ainuke asi mis muutus oli see et aku tuli kustub ära.Imelik on see et ta kustub siis ära kui mootori pöörded peaaegu põhjas on.Mõistus täitsa koos omadega ei oska midagi arvata mis tal viga on.

Ootan kõikide asjatundjate arvamusi.
Vasta
#2

Äkki on sul lühis kuskil või fekaal ühenduskoht.

Mul on ka sama genekas. Ainult, et MTZ80L peale panin selle. Aga jah, ei oska seda kuidagi käima panna. Nimelt ei oska ühendada. Eelmine genekas mis mul seal peal oli on 1 klemmiga aint. See aga 2-ga???? Ei ole eriti tugev ka elektri alal. Ei ole russi elektrisüsteemi ka leidnud kuskilt või siis selle avia oma. Igatahes kas keegi saaks seletada mismoodi ma peaksin ühendama asjad sinna taha?

Tänan abi eest.

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#3

agent007 Kirjutas:Eelmine genekas mis mul seal peal oli on 1 klemmiga aint. See aga 2-ga????
vahelduvvoolu-generaatoritel on vähemalt kolm klemmi:
- ergutus ("+", mis antakse peale süüteluku poolt)
- mass (mis on enamasti korpuse küljes)
- "pluss"

koolipingis õpitu ona juba kaugeks jäänud - ning (töö-)elu pole niivõrd laia profiili veel nõudnud - seega ma ei püüagi seletada, miks ikkagi mähist "ergutada" on vaja.

terv,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

Avial peaks pingeregulaator olema sama mis JAWA 638-l, märgutule relee ka.
[Pilt: scannedat300720072008de3.th.jpg]
Vasta
#5

Aga kas mul võiks olla viga pingeregulaatoris kui ongi äkki selle viga siis kus see pingeregulaator täpsemalt asuda võiks.Vabandan kui küsimus imelik on sest ma ei tea avia elektri skeemidest palju.Sad
Vasta
#6

agent007 Kirjutas:vahelduvvoolu-generaatoritel on vähemalt kolm klemmi:
- ergutus ("+", mis antakse peale süüteluku poolt)
- mass (mis on enamasti korpuse küljes)
- "pluss"

Võib vabalt ka kaks klemmi olla, pole küsimustki. Kooliaeg on tõesti kaugele jäänud. Tänastel genedel (made in russia näiteks) on igasugune ergutus ja virgutus genedel sees.
Enda MTZ 525L peal läbi elatud etapp. Pluss annab laadimisevoolu ja see lugupeetav ergutus (mis tegelikult on kontroll-lambi kaudu starteri käivitusrelee ahela lõpp) läheb täiega massi. Tulemus - laadimine on, aga laadimisetuli põleb konstantselt armatuuris. Lihtsalt protsessi ülevaate annab ampermeeter. Miks seda nii teha vaja oli - ilma selleta ei lülinud starter. Vana gene (multiklemmiline) andis saba ja peale sai pandud kilovatise võimsusega uus gene ning seetõttu sai ahel ümber sätitud.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#7

Nonii siis genekas...
Kõigepealt vaja teada saada, kas tegu alalis-või vahelduvvooluga
Kui alalisvool... siis võta ja viska genekas nii kaugele kui jõuad, seda sa käima ei saa.
Vahelduvaga... kas genekal on pingeregulaator küljes...(tablett) või on mingi laadimis relee.
Kui tablett küljes, siis kontrolli , kas ühendused pole oksudeerunud, kas harjad ulatuvad kollektorini.
Vool peab olema siis mõlemal otsal peal, kui süüde sees.

Kui ikka seda genekat laadima ei saa, asenda ta mõne sobiva vene genekaga (nt. maz (24 v süsteem) või zil (12v süsteem)
Vasta
#8

Harjase Kirjutas:asenda ta mõne vene genekaga (nt. maz (24 v süsteem) või zil (12v süsteem)
Miks vene?
V6ibolla oleks lihtsam leida m6ni Boschi vana genekas(vanad fordid, bmwd,opelid ,audid, peaaegu k6igil on yhesugused peal...)
Kylles neil siis kaks klemmi Suur+ akusse ja tine siis syytelukku...
Teema selles , et miks on vaja see ergutus syytelukustpanna: Muidu lissalt jookseb aku tyhjaksBig Grin

Pole midagi targemat teha
Vasta
#9

Oma eluteed on hakanud lõpetama 70A Bosch generaator, tootekoodiga 0 123 310 033. Asub see Nissan Pickup kapotiall.

Riiulis on olemas 120A Bosch, mis oli Sharani kapotiall, tootekood 0 123 515 020.

Korpused ja rihmarattad on neil küll erinevad kuid kas sisud saaks omavahel ringi tõsta?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#10

(14-09-2022, 15:21 PM)tõnn Kirjutas:  Oma eluteed on hakanud lõpetama 70A Bosch generaator, tootekoodiga 0 123 310 033. Asub see Nissan Pickup kapotiall.

Riiulis on olemas 120A Bosch, mis oli Sharani kapotiall, tootekood 0 123 515 020.

Korpused ja rihmarattad on neil küll erinevad kuid kas sisud saaks omavahel ringi tõsta?
Oleneb kaua autot kasutada plaanid. Uus tükk 400€ eest teeniks ilmselt aastaid, legol on garantii esimese käivituseni.
Vasta
#11

(14-09-2022, 15:21 PM)tõnn Kirjutas:  Korpused ja rihmarattad on neil küll erinevad kuid kas sisud saaks omavahel ringi tõsta?


Sisud on samuti pisut erinevad. (regulaatorid kindlasti)
ja pigem tasuks ikka selle mittetöötavale sisse vaadata; vblla on mingi lihtne viga, et hari ei ulatu enam rootorini/regulaator pekkis vms.

Poolakate slip ring ASL9008 maksab paar eurot, regulaator midagi 3-5€. 

Mõttetu ju teine genekas selle raha kokkuhoiu nimel pekki keerata. 
Teine asi on see, et see teise geneka slip ring on samuti juba õhtal.
Vasta
#12

Generaatorite remont teenusega on ka täiesti kättesaadav tänapäeval veel. Üldiselt saab ikka asja neist.
Vasta
#13

Kui ribide vahelt sisse piiluda siis tundub, et lakk on staatori juhtmetelt maha koorunud. See 120A genekas on juba aastaid riiulis seisnud kunagi sai hea raha makstud selle eest, oleks tore kui nüüd kasutust leiab.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#14

(14-09-2022, 17:56 PM)tõnn Kirjutas:  Kui ribide vahelt sisse piiluda siis tundub, et lakk on staatori juhtmetelt maha koorunud. See 120A genekas on juba aastaid riiulis seisnud kunagi sai hea raha makstud selle eest, oleks tore kui nüüd kasutust leiab.
Keegi ei keela kinnitusi ja rihmaseibe aretama hakata kui oled kindel-aastaid tagasi hea raha eest saadud genekas elus on.
Tartus Betoonis tavaliselt rem. üle 70- ei läinud.Mõttekoht.
Vasta
#15

https://aeromotors.ee/kataloog/article/8...1712-lucas Siit saab taastatud ja muresid rohkem pole. Oleks sellel 120 A midagi peale nime ja 12V süsteemi ka veel ühilduv oleks veidi mõtet selle aretamisel. Kuna rihma seib ja kinnitused juba erinevad siis ei tasu see aretamine. Jääb ikka "aretis"
Vasta
#16

On need rihmarattad omavahel vahetatavad?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#17

(14-09-2022, 22:37 PM)tõnn Kirjutas:  On need rihmarattad omavahel vahetatavad?
Joonistejärgi 1:1 mitte.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne