Kui vanatehnikaliikumine alustas
#1

Tere!

Et vanatehnikast choppereid ehitati ja ehitatakse, ei ole uudis enam kellelegi. Sain eile sobivaks näiteks ühe pildi Riia kokkutulekult 35 aasta eest, kui keegi oli WLA'st ehitanud käepäraste vahenditega chopperi. Vaadake ja tuvastage, milliste masinate detailidest see "sõiduk" koosneb.

[Pilt: riia5.th.jpg]

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

Eks "Easy Rider" pani ka meie vanatehnikale kõva põntsu ... tean meest, kes omal ajal 800-stest Zündappidest choppereid ehitas.
Netis peaks leiduma pilte noorest Tõnu Kargust oma Z-lenksuga Velocette'iga uhkeldamas.
Vasta
#3

Kui palju Easy Rider siia kultuuriruumi üldse ulatus? Ma ei ole kindel, et seda siinsetes kinodes näidati.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

(15-06-2010, 20:53 PM)argo1974 Kirjutas:  Eks "Easy Rider" pani ka meie vanatehnikale kõva põntsu ... tean meest, kes omal ajal 800-stest Zündappidest choppereid ehitas.
Netis peaks leiduma pilte noorest Tõnu Kargust oma Z-lenksuga Velocette'iga uhkeldamas.

Mis "kõva põnts" ta nüüd niiväga oli. Pole mujalgi customimaailmas tuttuusi asju suuremas mahus ringi ehitatud. Ikka seismajäänud ja kättesaadavat/taskukohast tehnikat.
Mõnekümne aasta pärast kirutakse "Mosseliigat" ka, et näe kus lõhkusid rariteete...

loll on loll olla.
Vasta
#5

(15-06-2010, 21:16 PM)Aspelund Kirjutas:  Kui palju Easy Rider siia kultuuriruumi üldse ulatus? Ma ei ole kindel, et seda siinsetes kinodes näidati.

A.


Igast manti liikus , seda küll salaja . Nii muusikat, ajakirju kui ka videomaterjali.

Salaja toodi salaja vaadati ja salaja levitati kuni vahele jäädi.

Mina olin 1985 aastal 5 aastane ja vaatasime õismäel ühe isa sõbra juures F1 videosid motikate videosid ja muusika videosid . Mäletan seda õhtut väga selgelt . See oli minujaoks ulme. Mõniaeg hiljem isa sõbral käisid külalised ! Kes konfiskeerisid kogu video,muusika ja apartuuri.

Olen kindel, et ka varem tõid meremehed pildimaterjali mitte ainult paljastest tädidest vaid ka autodest ja motikatest.
Vasta
#6

See tsikkel on ikka väga "Easy Rider". Kuna nõukaajal filme ideoloogilistel kaalutlustel "lõiguti", siis ei imestaks, kui mingil lõigutud kujul kunagi mõnes balti liiduvabariigis seda ka näidati.
Mis illegaalstesse videokassettidesse puutub, siis on liikvel linnalegend, et kuna videomakk maksis kaheksakümmnendate alul lääneski keskmist inimest arvestades suure hulga raha, siis olid liidus "organitel" teada enamuse makkide omanikud. Nii näiteks võeti nädalalõpu õhtul korraga kindlas kohas vool ära ja tormati siis elamistesse sisse. Kuna ilma vooluta kassetti kätte ei saanud, siis tõmmati illegaalse materjali vaatajad nõnda vahele.

Edit.
Video jõudis erakätesse alles kaheksakümmnendate alul-keskpaigas.
Vasta
#7

(16-06-2010, 01:13 AM)Alts Kirjutas:  See tsikkel on ikka väga "Easy Rider". Kuna nõukaajal filme ideoloogilistel kaalutlustel "lõiguti", siis ei imestaks, kui mingil lõigutud kujul kunagi mõnes balti liiduvabariigis seda ka näidati.

Ära unusta Soome TVd, mida nägi kogu Tallinn ja põhjarannik praktiliselt ilma probleemideta. See oli tühine vaev ja raha, mis kulus Soome ploki panekule (mustvalgel telekal häälekandesageduse muundur, kuna PALil oli hääl veidi teises kohas kui SECAMil).

"Organid" olid üsna jõuetud Soome TVd takistama ja (väikeste eranditega) sellest loobuti, st selle vaatamist võeti kui paratamatust.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#8

Esiteks polnud 70'tel H-D WLA mingi vanatehnika vaid tavaline igapäeva"emm", neid oli kuhjades ja lademetes. Ja see ER-style isend on originaalist kordi kõvem, saaks sellise täna autentsel kujul kuurialt kätte, oleks kordi kõvem sõna, kui suvaline masstoodangu harrikas.
Ei hakka ka täna ükski uuniklane läbi peanaha inisema, kui keegi ~1980 Dneprist chopperi ehitab.

70'tel olid 30'te keskpaiga masinad samaväärsed täna 60'te-70'te masinatega. Mõnda neist restaureeritakse, teised ehitatakse ümber ja keegi väga ei irise. Pigem on kahju sellest, et neid ehedaid ümberehitatud vanakesi pole palju säilunud. Meie kultuuriruumi kontekstis on Teearu gaz-tehnikal Mersu, kui see oleks just sellisena ka restaureeritud, isegi kõvem sõna kui täisoriginaal. Isegi nende ümberehitused on juba vanemad kui 35 aastat ja enam pole selge, kumba originaaliks pidada? Kui 69/469 Nuia EPT tegelikult värdisendid on in, siis peaks veel rohkem olema in suvalise küalmehe kerestatud isendid. See on ju põhimõtteliselt autoritöö.

Näiteks Dadi käes olevad Ðkoda-Urood ja Willys-Urood. Nende väärtus ongi just nende uroodluses ja nemad väärivad sellistena restaureerimist ja säilitamist. Endal on tuliselt kahju, et minu omandisse jõudnud legendaarne kastiga Austin Allegro "built by Olav Neulandt coachwork" lihtlabaselt vanamuttide poolt salaja vanarauda veeti. Olavit ennast enam pole aga on veel mõned kutid, kes selle (üles)ehitust mäletavad. See oli ja oleks ka kultuurilooliselt päris põnev replica, selle taga on siiski mingil tasemel inimese nimi. Aga miks Olav selle ehitas? Sest hakkas oma Vahe uulitsa "Kiriku" ehitust plaanima ja kola vedamine oli praktiline vajadus. See Austin oli teoreetiliselt Eesti esimene mitteveoauto double-cab Big Grin
Vasta
#9

(16-06-2010, 12:05 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Endal on tuliselt kahju, et minu omandisse jõudnud legendaarne kastiga Austin Allegro "built by Olav Neulandt coachwork" lihtlabaselt vanamuttide poolt salaja vanarauda veeti. Olavit ennast enam pole aga on veel mõned kutid, kes selle (üles)ehitust mäletavad. See oli ja oleks ka kultuurilooliselt päris põnev replica, selle taga on siiski mingil tasemel inimese nimi. Aga miks Olav selle ehitas? Sest hakkas oma Vahe uulitsa "Kiriku" ehitust plaanima ja kola vedamine oli praktiline vajadus. See Austin oli teoreetiliselt Eesti esimene mitteveoauto double-cab Big Grin

Ega sellest masinast pilte pole? Toungue Ning kus pool sellel rool asus ja kuidas selline liikur siia riiki sattus?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#10

Miniest, ma usun, et Neulandti lesel äkki on ka pilte. Meil polnud noorte poistena sel ajal digifotokat kusagilt võtta ja filmifotograafia ei tõmmanud.
Aga tegu oli ju siin kohapeal kahele Sussika relsile ehitatud krusaga. Kere katuseluugiga Austin 10 (mis siin oli kirjas Allegrona), kolmas aknarida maha lõigatud. Nina pikemaks tehtud, esitiivad õiged aga oluliselt eespool. Küljeplekid ja kapott ise 1,5-millisest plekist väänatud ja esistangeks kitsaks lõigatud MAZ-500 oma Big Grin Tagusein sirge klaasiga ja seal taga siis umbed Zubrjonoki suuruses kast torudel tendiga. Sillad, pada ja käima Mosse 412, edetuled õigetes kopsikutes, tagutuled kastiluugi küljes 2103 omad. Eriti stiilne oli Olavi enda keeratud kolme kodaraga sportrool, see oli lihtsalt värvitud. Kuna Mosse oli vist tsipa laiem Austinist, siis olid astmelauad sellised mõnusad laiad ja muidugi puhtast rauast.

Mõtle nüüd selle auto nina ja edesilal asukoht 30 cm pikemaks ja ka tagusild pool meetrit tagapoole ehk originaali tagastange kohale. Siis tagauste tagant sirgeks ja kast sappa. Äkki on mõni fotoshoppija, kes selle pildina valmis teeks?
[Pilt: 77123182_805f3591f3.jpg]
Vasta
#11

Fotoðoppi pole vaja, paar pilti on täitsa olemas.

[Pilt: Austin_kastb.jpg]

[Pilt: Austin_kast.jpg]

http://www.eag.unicweb.ee/m12.html
Vasta
#12

Tänud, Manic! Viimane pilt ongi tehtud Vahe uulitsal ja sellisena ta minu kätte sellest asendist jõudiski. Esimese ja teise pildi vahel on mitmed aastad ja üks kõvem "kõks", mille peale algne nelikanttorust kaitseraud MAZi omaga asendus. Aga see oli mul valesti meeles: esisild oli 50 cm ja tagusild u.30 kaugemal ehk nina oli veel pikem, kui ma mäletasin Big Grin Ja see eest paistev "pardinokk" oli kahel relsil ja peal 7 mm rihvelplekk Big Grin
Värvus alt roheline ja pealt kreemikas. MAZi stange sain kastis kaasa, seda raiska ei jõudnud hästi tõstagi...
Vaatan seda ja ikka hirmus kahju on (olge neatud te Nurme uulitsa vanamutid!!!). On ju lahe kohalik käsitöö, kusjuures pagana hea proportsiooniga. Kunstnik ikkagi.
Vasta
#13

Tohopele, sellist iludust ma ei oodanutki. :p Kahju, et enam selliseid huvitavaid aretisi teha ei vöi.Sad (vöi ma eksin.)

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#14

Lisan omalt poolt paar fotot täiendama eesti tehnikameeste loomingut, mis küll ei saanud lõplikku viimistlust ja liiklusesse ei jõudnud täiendama - mitmekesistama ENSV tänavapilti.Hämmastav tehniline vaimusuurus ja insenerlik lähenemine asjale, et algselt mingist saksa kabrioletist hakata tegema tõelist pereautot ! Kahjuks küll ilma kastita...            

Tervitab Veteran.
Vasta
#15

Ega see viimane 20 aastat tagasi Tartus Lemmatsi tänaval ei asunud?
Vasta
#16

(18-06-2010, 12:53 PM)Alts Kirjutas:  Ega see viimane 20 aastat tagasi Tartus Lemmatsi tänaval ei asunud?
Vastus on: ei asunud. Päästsin selle eesti tehnilise omaloomingu olulise näite Emexi- Kuusakoski metallihuntide küüsist ühest Võrtsjärve lõunapoolsest rannakülast.
Nüüdseks on taastatud masina all olnud vähesõitnud ameerika Willyse sillad, järge ootavad Willyse ja Gaz-69 veljed, mida oli auto juures kasutatud ning Willyse vahekast.
Raami restaureerimise suhtes on kokkulepe sõlmitud rootsi metallifirmaga ( värvimistöö tehakse soomes ). Keretöödega loodan abi saada Riia automuuseumi spetsialistidelt. Uste taastamise aga usaldan lugupeetud Märt Aarne kätesse.
Lisaks pildi tehtud tööst.

   

Tervitab Veteran.
Vasta
#17

Pildil olev AJS on üks esimesi taastatud tsikleid eestis 70-ndate algusest.Arusaam, et selle ratta väärtus oleks kordades suurem, kui mingi külasepp oleks sellest chopperi kokku käkerdanud , nagu eelpool mainiti, paneb lihtsalt pead vangutama...    

Tervitab Veteran.
Vasta
#18

Tere.Väike pildikogu vanasõidukite näitusest Tartu lauluväljakul 1979a.
Äkki tuleb kellegile miskit tuttavat etteWink
https://picasaweb.google.com/11816657667...jakul1979a


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne