Pingeregulaatori asendusotsingud
#1

Kolmkümmend aastat vanal Toyotal lõpetas pingeregulaator omal soovil töölepingu. Tegu elektromehaanilist tüüpi aparaadiga, katkestus kuskil pooli keerdude sügavuses. Lahenduse otsimise teeb keerulisemaks see, et reguleeritav pinge on 24v. Uue samatüübilise leidmine on vähe tõenäoline, vähemalt aeganõudev.
Asendusmõtted:
1. Riiulil oli Bosch regulaator koos harjadega. Kahjuks sellel konkreetsel on vooluring selline, et on tarvis mõlemat ergutuse otsa regulaatori külge, st, reguleeritakse massiga. Kas teab keegi, on ehk mõni tüüp ka plussiga reguleeritav?
2. Aretada seina külge/vanasse korpusesse vene šokolaad, näit. Я120. Miinused: Tuleb aretada mingi radiaator ja kinnitusklemmid. Need reguleerivad ka vist massi, mitte plussi.
3. Vanematel Mazidel on väline regulaator, päris kompaktse välimusega ja lihtne kinnitada. Järsku oli veel millelgi analoogseid regulaatoreid peal, aga ei tule meelde.
Miinused: Mitte ühtegi sellist regulaatorit ei ole silmapiiril. Siin ei ole kellegi pakkuda? Teine miinus oleks see, et minu teada on Mazi regulaator üheastmeline. Tema pöörete vahemik min- max pööreteni oli ka mitte eriti lai. Vajaminevas kohas on pööreteampluaa poole võrra laiem, tea, kas jaksab pinge maha piirata?
4. Venemaal toodetaks ka selliseid regulaatoreid, mis käivad vanematele generaatoritele külge, aga omavad elektroonilist sisu. Kes nendega eestis tegeleb?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#2

Mis ütlevad soovi peale omandada pingeregulaator sellised firmad nagu Japanparts ja teised? Huvitavaid asju on ladudes ja hinnadki võivad meeldivalt üllatada.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

PP356 Kas see on kaasaegne leiutis, või ajalooline nimi? Igatahes on vastava numbriga aparaadi otsingus väga palju erinevaid pilte, lisaks veel analoogid. Reklaami järgi peaks minema Maz, KAmaz, T150, mitu kombaini jne.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#4

Kui õiget asja ei leia, siis on ilmselt odavam vahetada mõlemad, nii generaator kui regulaator.
Leiadki mingi asenduse, töötab kuu aega ja kogu jama algab otsast peale.mõtle sellele. Kui ise oled edison võid ju leida odavama lahenduse.
Kas tegu alalis- või vahelduva pingega?

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#5

Märksõnad 30a, Toyota ja 24V, viitavad sellele, et ka minu õuel seisab samasuguse pingeregulaatoriga isend.
Vihjeks olgu öeldud, et sellel on kapoti all (visuaalselt) identne pingeregulaator Scania 0. ja 1. veokitega, tootjat peast kohe ei ütle, aga 8 aasta jooksul pole probleeme sellega olnud. Boshi kataloogis oli sama asi veel ´90 lõpus olemas.
Sarnaseid pingeregulaatoreid olen kohanud veel mingitel ajaloolistel veokitel Volvo N86 ja edasi a´la Ford Cargo, Bedford vms.

Pilt aitaks edasi.


Vasta
#6

Aspelundile: Japparts/Taketi variant on samuti uurimisel, seni vajaolnud detaile ei ole sealt peaaegu, et midagi saanud, näiteks käsipiduri trossi (nii lihtne asi ju...) ei suutnud nad välja võluda.
Metsakohinale: Ei näe nii väikse asja pärast küll vajadust Lgp. T.A. Edissoni kromosoomide järele. Antud ristand ei ole mingi kosmoseteadus. Regulaator peab ainult olema võimeline vastava suurusega ergutusvoolu väljastama, st. pisikesele generaatorile konstrueeritud regulaator minestab /loe: põleb läbi/ ära saades oma juhtme otsa liig väikse takistusega võimsa generaatori ergutusmähise. Võimsa generaatori regulaator väiksema aparaadi küljes hakkab valetama, st. ei pruugi väljastada õiget pinget. Teise generaatori pealearetamist takistaks kinnituskronsteini erinevus (mõningase vaevaga teostatav), pingutuse erinevus (väikse vaevaga teostatav), generaatori otsas pesitsev vaakumpump (vot sellega on sant lugu). Vahelduvool.
Hulgusele: LandCruiser BJ40 on veel üks märksõna. Ei seisa kahjuks minu hoovi peal, ega ole minu omanduses. Pilte teha operatiivselt ei saa. Kui analoogsel asjal on Scania/Volvo/Fordi väline pingeregulaator, on tegu ju analoogse aretustööga. Neid regulaatoreid ei oska ka kuskilt hetkega välja võluda, veoautolammutuses nii iidseid masinaid enam ei ole.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#7

http://cat.hueco-automotive.com/index.ph...8f8196bf24
Peaks see sobima: Hueco 130311
Voltage regulator 28V electronic /
Voltage set point: 28,0 V /
Regulation: positiv /
Ground on housing /
Replaces OE BOSCH /
Packing unit: 1 pc.
Nagu aru saan :
D+ süüde; Df ergutuse ots; D- kere;
Ladu24jas 25 eurot
http://www.ladu24.ee/et/ladu2/0/,,,,130311

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#8

(15-10-2011, 01:09 AM)Wiki432 Kirjutas:  Hulgusele: LandCruiser BJ40 on veel üks märksõna. Ei seisa kahjuks minu hoovi peal, ega ole minu omanduses. Pilte teha operatiivselt ei saa. Kui analoogsel asjal on Scania/Volvo/Fordi väline pingeregulaator, on tegu ju analoogse aretustööga. Neid regulaatoreid ei oska ka kuskilt hetkega välja võluda, veoautolammutuses nii iidseid masinaid enam ei ole.

Ei ole ikka jõudnud kapoti alla vaatama, aga on täiesti kindel, et ka originaalis seisab BJ45-l samasugune asi küljes. Ei oska vaid öelda, kas tegu on Hella, Boshi, Valeo vms tootega. Originaalpistik sobib kõigiga. Sarnane jupstükk ka ksf. Tegelane5 poolt toodud lingil.
Kui nüüd veel tõsiselt revideerida, siis veoautode pidamise aegust on kuskil üks sarnane tükk riiulis, aga kus?



Vasta
#9

Tollel konkreetsel BJ-il on regulaator teistsugune(made in japan, marki peast ei mäleta), pistik ka teine. Külge peaks see HÜCO sobima, st. toimima, aga pistik tuleb ümber teha, see pole suur vaev. Auto peremehele on suunad kätte näidatud, eks ole tema otsus, mis sinna külge läheb.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#10

Tuhnides mööda erinevaid regulaatoreid, selgus tõsiasi, et ühelgi neist ei ole juurde lisatud ühendusskeemi. Vähe sellest, uuemad välised regulaatorid reguleerivad samuti massi, mitte plussi kaudu. Auto peremees ostis välise regulaatori, mis müüja jutu järgi pidi olema vana Maz-i jaoks. Küsimustele skeemi või ühendamise kohta kehitataks ainult õlgu, pole müüjalgi seda kuskilt võtta. Uuel regulaatoril sai siis kaan maha võetud ja trükiplaadi radasid mööda jälgi otsitud, kuhupoole peaks elekter voolama. Noh, läks läbi jõutransistori massi. Nii, et jällegi valepidi. Dilemma - ostad ära, aga ei tea, mis sa endale soetad, valede juppide kollektsioneerimine pole teab, mis vahva hobi.
Otsus - generaator pooleks ja teine harja juhe välja tuua. Need krdi jaapanlased on kõigil oma generaatoritel harjad sissepoole ära peitnud, juurdesaamiseks peab agregaadi pooleks võtma. Tehtud see sai ja normaalse elektri tootmine on jällegi korras. Üks hari läks ka vahetusse, selle juhe oli ära kõdunenud ja oleks varem või hiljem puruks läinud. Seekord läks varem, st. harjavedru rebis ise juhtme katki harja järsult lahti laskmisel. Laeb täiesti stabiilselt 28,5- 28,6 v. akud kaua laadimata seisnud. Eks näis, kui masin veidi ringi sõidab ja akud täiesti täis laeb, kuigi tundub, et asi on kindla kontrolli all.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#11

Vene tehnika kohta leiab veebist ju küll skeeme + nõukaaegsed autoelektri raamatud. Siin oli oma laiskusega tegu. Sobilikku Vene veoka pingeregulaatorit pole ise leidnud, nö ziguli 24 V varianti nagu siin vaja oli. Variant oleks vast ka olnud ziguli omasse 14v zener sokutada õige koha peale, kuigi see võib suurem aretamine olla.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#12

Nõukaaegsed raamatud on olemas, aga mis neist kasu. Vanal Maz-il on sama süsteem, päris esimestel Kamaz-idel, mõnel vanemal traktoril kah. Aga neid regulaatoreid poodides enam ei ole. Uuemad on läinud sama teed, mis lääne masinatel - juhitakse massiga. Päris seda vana Maz-i üheastmelist ja väga algelist ei oleks panna ka tahtnud.
Venemaal toodetakse peaaegu kõik regulaatorid ühe margiga - 3702. Selle ette kirjutatakse mingi number, näiteks 35.3702 või 28.3702. See eesliide näitab, kus tehases ja millise modifikatsiooniga on tegu. Mingit loogikat selles pole veel tabanud. Samas võib kaks täiesti erinevat regulaatorit olla sama eesliitega. Võtame näiteks kasvõi sellise lehe: http://avtocom.com/catalog/3702.htm (ja selliseid lehti on palju!) Juba siin on kümmekond 24v regulaatorit. Ja kui arvate, et kuskil on seletatud, kuhu ta ühendatakse, siis eksite. Toksid sisse generaatori või masina margi ja pooletunnilise tuhnimise järel saab tõdeda, et kas skeemi ei olegi või see mark ei sobi. Paar kandidaati väikese küsimärgiga jäi, aga eestis pole sellist regulaatori ikkagi kuskilt võtta. Lõpuks saab siiber ja lööd käega - elus on tähtsamatki, kui Volvo, või kuidas see vanasõna oligi...
Muideks, sama on ka lääne regulaatoritega. Lingil http://www.ladu24.ee/et/ladu2/0/,,,,130311 antud regulaatori hingeelu ja ühendamise kohta ei leidnud pärast õhtuotsa raisatud aega samuti midagi.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#13

Hueco vidinaid saab hueco.de saidilt otsida aga jah seal tuli "regulation positiv või negativ" kaupa vaadates neil vahet teha. Selline skeem on ziguli aegne, kui Kamaz kasutas juba uuemat, siis pole eriti lootust et nüüd mõni vabrik vanema variandi kasuks otsustas.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#14

See "regulation positiv/negativ" jäi silma küll, aga eks ma ole selline skeptik - kui skeemi ei ole, võib seal ka mingi näpukas/ebakõla/standarti muutus jne. olla. Valesti ostetud detailide kogumine ei ole minu hobi, kuigi tuleb tunnistada, et olen seda harrastanud küll ja korduvalt. Smile
P.S Kamazil on generaatorisse sisseehitatud regulaator ehk šokolaad margiga Я120М1, mille ergutusvool võetakse üldse mähiste nullpunktist, st. ergutus töötab 12v pealt. Mingi ООО Пензенский завод «Электромехизмерение» näiteks toodab sellele analoogi margiga 77.3702. Neid analoogide tootjaid (võib-olla ka ainult pakendajaid) on venemaa avarustes kümneid, kui mitte sadakond.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#15

Pane siia oma regulaatorist foto ülesse ,mine tea kellele on oma garaazis slline asi silma hakanud.Ja ega ma omagi varusid täpselt ei tea.Nii,et lisa foto!see siis 80 aasta toyota...
Vasta
#16

See pildi lisamine võtab nüüd küll aega. Masin pole minu, nagu eelpool mainitud.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#17

See selleks, aga selle Hueco oleks samuti käiku saanud lasta kui nö. vale juhtivusega oleks olnud.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#18

Et massi juhtiv oleks ka tööle hakanud? Kuidas?
Edit: pärast generaatorist teise juhtme väljatoomist? Jah, siis küll, aga teine regulaator oli juba selleks ajaks ära ostetud.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne