26-02-2010, 15:54 PM
Ratas on valmistatud Saksamaal, Bielefeldi linnas kas 1938. või 1939. aastal. Ratta raaminumber on 1610603.
Tegu oli tüüpilise 1930ndate lõpu Saksa naisterahvarattaga - kahe kõvera toruga raam, laiad äärtest soonega porilauad, viisnurkmustriga ketiratas jne jne.
Minu kätte jõudis nimetatud ratas suure hulga 1950-70ndate aastate nõukogude detailidega komplekteeritult. Rattast on algsena säilinud raam, kahvel, ketiratas koos parempoolse vändaga, esiembleem, porilauad (esiporilaua alaosa murdunud), sadula L-toru, tagahelkur, kett ja pakiraam (viimane võis olla ajastu lisaseade). Uuemate osadega olid asendatud rattad, sadul, leistang ja pedaalid. Lisaks olid puudu ka ketikaitse ja esipidurisüsteem.
Kui teaks, millise välimusega tal pedaalid olid, milline sadulatüüp tal peal oli ja milline oli leistangi profiil, võiks selle ratta algsete osadega ära komplekteerida. Tõenäoliselt ma millalgi teengi seda. Tehasemärk on veidi kahjustatud, kuid seda annab parandada, samuti ma usun, et on kusagilt võimalik soetada porilauaembleem.
Siit üleskutse kaasfoorumlastele, kui Teil on 1930ndate lõpu Göricke naisterahvarrattaid või nende jäänuseid, siis näidake pilte!
Juuresolevatel fotodel on ratas kujutatud seisus, mil tema küljest on eemaldatud kõik valed detailid (v.a. vasak vänt ja pedaalid, millede kättesaamine ei pruugi olla lihtne töö).
Tegu oli tüüpilise 1930ndate lõpu Saksa naisterahvarattaga - kahe kõvera toruga raam, laiad äärtest soonega porilauad, viisnurkmustriga ketiratas jne jne.
Minu kätte jõudis nimetatud ratas suure hulga 1950-70ndate aastate nõukogude detailidega komplekteeritult. Rattast on algsena säilinud raam, kahvel, ketiratas koos parempoolse vändaga, esiembleem, porilauad (esiporilaua alaosa murdunud), sadula L-toru, tagahelkur, kett ja pakiraam (viimane võis olla ajastu lisaseade). Uuemate osadega olid asendatud rattad, sadul, leistang ja pedaalid. Lisaks olid puudu ka ketikaitse ja esipidurisüsteem.
Kui teaks, millise välimusega tal pedaalid olid, milline sadulatüüp tal peal oli ja milline oli leistangi profiil, võiks selle ratta algsete osadega ära komplekteerida. Tõenäoliselt ma millalgi teengi seda. Tehasemärk on veidi kahjustatud, kuid seda annab parandada, samuti ma usun, et on kusagilt võimalik soetada porilauaembleem.
Siit üleskutse kaasfoorumlastele, kui Teil on 1930ndate lõpu Göricke naisterahvarrattaid või nende jäänuseid, siis näidake pilte!
Juuresolevatel fotodel on ratas kujutatud seisus, mil tema küljest on eemaldatud kõik valed detailid (v.a. vasak vänt ja pedaalid, millede kättesaamine ei pruugi olla lihtne töö).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel