Rummusisesed elektrimootorid hädaabi-neliveo tarbeks
#1

Seoses tänapäevaste elektriautode ja muude ideedega turgatas pähe mõte, et tarbijale, kes kasutab masinal nelivedu ainult siis kui ta lumme, mudasse või libeda peale kinni jääb, võiks olla autos kogu neliveo süsteemi asemel elektrimootorid mis suudavad lühiajaliselt ja mõõduka kiirusega (kuni 10kmh?) tavaliselt mittevedavaid rattaid ringi ajada.

Kombinatsiooni 'lülitatav vahekast, kardaan, diferentsiaal, poolteljed' kaasas tassimise ja parasiit-veeretakistuse asemel on siis kaks suhteliselt väikest elektrimootorit.
Kas sellist rakendust ka kusagil juba kasutatud on?
Vasta
#2

Ideel jumet on ja ma usun, et seda on ka juba katsetatud. Kahjuks aga võrdlemisi suur mass amortisaatorite ja teekatte vahel mõjub tänavamasinate juhitavusele hävitavalt. Sad
Rasketehnikal kasutatakse esimeses postis mainitud detailide arvelt kaalu kokkuhoiuks hüdrostaatilist ülekannet.
Vasta
#3

Peugeot 508 RXH on selle juba leiutanud... ja hulk teisi pesukotte, kelle mudelinimes on tähis Hybrid4...

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

(02-11-2012, 23:29 PM)altraditional Kirjutas:  Kombinatsiooni 'lülitatav vahekast, kardaan, diferentsiaal, poolteljed' kaasas tassimise ja parasiit-veeretakistuse asemel on siis kaks suhteliselt väikest elektrimootorit.
Parasiit veeretakistuse jaoks on ammu rohi leiutatud-rummulukk.On olemas nii automaatseid kui manuaalseid.
Isiklikult ei usu ,et piisavalt võimas elektriveo komplekt(et lumes ikka kasu ka oleks) oluliselt kergem tuleb.Vaja on paigaldada veomootorid ,kaablid,juhtmoodul,ülivõimas generaator ja/või akupank.
Põhimõtteliselt saaks ju ka mehaanilise veokomplekti ülikerge teha,kui sisenevat võimsust piirata,no näiteks põrksiduriga.Ise küll sellist poolkõva nelivedu ei sooviks.
Vasta
#5

Odavam ja lihtsam lumemurdja on tagaotsa rasvaimuga esiveoline auto libiseva lukuga. Pluss tagaosa tõsta vähe mis viib veel raskuskeset ettepoole. Kaheveoline auto isegi ilma lukuta on eesti suure lumega talvedel igale poole mind vedanud. Peale tagasilla vahetust polnud isegi ladaga probleemi lahtilükkamata teedel(50cm pluss/miinus 30 cm lund) liigelda lamell rehvidel. Peale valet kurviarvestus kiirust sai isegi oma jõududel kraavist välja. Neliveo vajadus tekub rohkem inimestel kellel on vaja "of-road" maastikul liigelda. Sinna aga ma arvan et see elektrivedu ei sobi ei ühte ega teistpidi. Kõik on rohkem kinni inimese sõiduoskustes. Enamik vanemad autojuhud (ja ka maapiirkondades liiklevad nooremad) saavad vast vägahästi tänapäevase rehvivalikuga hakkama meie teedel ka talvel.

Muidugi, et mitte pessimisti muljet jätta, Big Grin lihtsalt minul isiklikult nendesse "föönidesse" usku pole. AGA kui on,(ja ma tean et on Wink )siis võiks mõni asjavastu huvi tundev inimene selle ette võtta
Vasta
#6

Pole küll elektriline, kuid "abimootor ikkagi. Tegususest ei ole aimugi, isiklik arvamus asjast pisut pessimistlik. Kaalu kokkuhoid "päris" 4-veoga võrreldes videos toodud andmetel 400 Kg.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne