21-02-2013, 18:12 PM
Olen nõus aga mis silinder sinna sobiks?
(21-02-2013, 23:15 PM)Proff Kirjutas: Mingit teist pumpa pole vaja panna, kõik hakkab ideaalselt tööle olemasoleva pumbaga. Endal juba aastaid Saksa liikurniiduki E-301-he roolihüdraulika peal ja olen väga rahul, rooli keeran ühe näpuga. Külmal ajal on mõne minuti jooksul tsipa raskem rooli keerata, aga kui õli pisut soojeneb on okei.
(22-02-2013, 12:44 PM)Proff Kirjutas: Loomulikult toidab pump ära nii rooli kui ka rippsüsteemi, sest need ei ole ühendatud paralleelselt vaid jadamisi, ehk siis näiteks, kui keerad rooli ja õli läheb surve all silindri ühte poolde, siis silindri teisest poolest läheb samal ajal õli rippsüsteemi jagajasse ja näiteks tõstab samal ajal rippsüsteemi. Selline ühendus teebki kahe asja samaaegse töötamise võimalikuks. Süsteemi tuleb kindlasti lisada ülevooluklapp, sest muidu lööb pumba lõhki, kui rooli lõpuni keerad. See klapp on E-301-l ka süsteemis olemas. Tõsi, see klapp tahab natuke reguleerimist, sest põka roolile pole sellist jõudu vaja, keerab vardad kõveraks. Silinder on mul ka E-301 oma, säär umbes 20 mm ja ühendatud veerand tolliste hüdrovoolikutega, seega üsna peenikeste voolikutega. Käik vast mingi 25 cm ja keerab praktiliselt rattad risti. Piirajad lõikasin rellakaga maha. Nüüd saab kohapeal ringi keerata.
(22-02-2013, 13:03 PM)mlsluik Kirjutas: Jalgratast leiutate, seltsimehed.
Kui soov kasutada sama pumpa nii roolivõimu kui ka hüdraulika jaoks, siis kõige sobilikum oleks T-40 pealt klapp võtta, mis roolivõimule pidevalt ühtlase surve tagab.
(22-02-2013, 12:51 PM)v6sa Kirjutas: Jadaühendus on teine asi. Enamasti tehakse pelk hargnemine ja siis ei piisa pumba tootlikkusest mõlema süsteemi üheaegseks toitmiseks ettnähtd rõhul.
(22-02-2013, 16:59 PM)pen.skar Kirjutas: Pea hoogu, muska. Üks asi on suurt rõhku kannatav rooli dosaatorpump, teine suht suure äravoolu ruumi pinnaga vene jagaja. Õnnestus kuivatipuude lõhkuja ehitamisel ukraina jagajakorpuse alumine ots Valmeti järel sellepärast lõhki lasta, et jätsin äravooluvooliku samajämedaks kui pumbast tuleva. mõnest atist piisas, et alumiiniumi prao tegi. Sina tahad niimoodi ühe täisrõhu alla jätta teisega liigutamisel?
(22-02-2013, 13:09 PM)Proff Kirjutas: Lihtsalt tuleks leida mõni Kuusakoskit ootama jäetud E-301 või E-280 ja võtta sealt maha dosaatorpump, silinder ja klapp ning joonistada paberi peale ühendusskeem, et pärast ei peaks pead vaevama. Ülejäänud asjad on juba köki-möki.