Vaja kolvirõngaid õhkjahutusega mootorile (RS 09)
#21

Kunagine kaubabaasi juhataja pihtis, et saatis peale sakslase kapremondi lõpetamist meil koorma RS juppe Leningradi utiili. Tulid tagasi, sest olid pakendis, konservmäärdes. Nn Aili lao taga konteinerites seisid need siis hulk aega. Kuna olin juba kahest sakslast omale kokku ladumas, sai ikka üht-teist sealt võetud. Kõige imelikumad ongi praegu näpus neljase Rs õlirõngad: ümbrikul mõõt 80x5x3,9. Sees neli õhukest pealt kroomitud terasrõngast, siis üks telgsihis vinta-vänta ja teine radiaalsihis jõnksuline rõngas. kokku võivad anda küll mõõdu 5x3,9 mm. Ja pahade kapitalistide tehtud- made in England!
Vasta
#22

Mõõtsin täna siis Hatz 1B30 rõngad ära. Komp. paksus 1,75mm ja õlirõngas 3mm. Need olid vanade järgi mõõdetud.Ei hakanud uut pakendit lahti tegema. Sinule kahjuks need ei sobi,kuigi läbimõõdult remont mõõt 80.50 oleks täpselt paras Big Grin

Muuseas siin ennem räägiti bensu mootori rõngaste kasutamisest. Ise olen täheldanud,et õlirõngad neil ju teistsuguse ehitusega. Diislil ikka piludega rõngas ning bensukal pronks seelik vms. In praktika töötab siuke swap siis?
Vasta
#23

Endal on kogemus selline,et kasutasin GAZ-53 rõngaid oma Perkins mootori juures ja need terasest õhukesed õlirõngad said sisse pandud. Üle mitme komplekti kakkusin kroomitud rõngad kokku ja sai igaks juhuks neid kasutatud. Kahjuks siis peale mõnda tuhandet kilomeetrit hakkas rõõmsalt õli limpsima..... Tegin siis ise surverõngastest T-40 õlirõnga sarnase asja ja need pidasid juba 5 tuh ja sama lugu kordus.... Seega ei soovita neid vene bensumootori kolvirõngaid eriti sisse panna aga traktorile, mis palju ei tööta,võib siiski hädapärast kasutada. Kindlasti loeb ka metallide omavaheline sobivus.......mille kohta ei oska midagi kosta juurde.... Aga loeb ka muidugi silindri kulumine,kui ikka lapik siis on lapik....Big Grin
Vasta
#24

Kunagi aaammuuu sai VAZ 2101 plokk puuritud ja korralikult hoonitud (kolbide järgi) ja mõõdus rõngad made in India... 2000 km. ja õlirõngast polnud ollagi surverõngad olid kah kulunud parasjagu. Selle peale ütles kunagine "Järve Teeninduse" ploki puurija ja vända lihvija Lembit, et metallid ei sobinud omavahel...plokk oli liiga kõva.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#25

(11-08-2013, 11:51 AM)pen.skar Kirjutas:  Kunagine kaubabaasi juhataja pihtis, et saatis peale sakslase kapremondi lõpetamist meil koorma RS juppe Leningradi utiili. Tulid tagasi, sest olid pakendis, konservmäärdes. Nn Aili lao taga konteinerites seisid need siis hulk aega. Kuna olin juba kahest sakslast omale kokku ladumas, sai ikka üht-teist sealt võetud. Kõige imelikumad ongi praegu näpus neljase Rs õlirõngad: ümbrikul mõõt 80x5x3,9. Sees neli õhukest pealt kroomitud terasrõngast, siis üks telgsihis vinta-vänta ja teine radiaalsihis jõnksuline rõngas. kokku võivad anda küll mõõdu 5x3,9 mm. Ja pahade kapitalistide tehtud- made in England!

No seda juttu olen ka ise kuulnud kadund onu Juhani käest,kes oli sealt kastist uusi pihustiotsi rabanud. Hiljem olid need marjaks ära kulunud. Kõik olid saanud....
Aga muidugi seal Lenskas võis ikka jama lahti olla küll,kui uued kapitalistide jupid vanarauaks toodi. Kahtlustan,et neil võis isegi väike hirm nahas olla,sest egas seal ka lollid polnud,jagasid matsu küll,et nii kallid osad......ja igaks juhuks saadetigi tagasi..... Kui keegi oleks hiljem otsima tulnud.....mine tea,mis siis oleks juhtunud.......Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne