TZ 4K14 mure esiveoga
#1

Tere

Avastasin esiveoga koormat vedades, et raskemal künkal ei vea esivedu. Algul kui vedu kadus vaatasin, et sidur libiseb läbi. Lülitasin sisse neljaratta veo ja jätsin tagasilla lukustamata, tulemus oli see, et esirattad ei kraapinud ja kardaan käis ringi. 4WD ilusti sees sain koorma veetud ja tühjalat sõidab esiveoga ilusti. Tegin veel nimelt katse, ajasin esiosa vastu puud ja jälle sama tulemus esirattad ei kraapinud. Hammasrataste raginat kuulda pole kastis, et hambad maas, jah olgem ausad see 2T diisel töötab päris valjult Smile . Masin minu käes olnud natu üle kuu ja oli esimene raskem vedu. Oskab keegi öelda, mis võiks viga olla?

Tänud.
Vasta
#2

tsiteerin saarrandi tsitaati Big Grin
Äkki miski kahesilma vahele jäänud sul?
Mul oli see masin ammu, ei mäleta enam tema veidrusi....
Tagasilla karteri vasakul küljel (edasi sõidu suunas vaadates) on väike kang, millel on 2 asendit:
1)Kang lükatud sõidusuunas - kardaanilt kantakse pöördemoment
tagaratastele ning jõuvõtuvõll pöörleb
koos nendega (niitmisel).
2)Kang tõmmatud tahapoole - kardaanilt kantakse pöördemoment
ainult jõuvõtuvõllile (sõltuvus mootorist)

Nelikveo lülitamiseks on vasakul pool armatuuri kõrval kõige ääres kolme asendiga hoob.
1)Kui hoob on tõmmatud juhi suunas lõpuni, lülitub sisse tagasild.
2)Kui hoob lükata ettepoole, kuni vedruriiv piirama hakkab, lülitub tagasild välja.
3) Kui riiv üles tõsta ja hoob ettepoole lõpuni lükata,
hakkab kardaan pöörlema, sõltumata käigukangi ja reeversi olekust. See asend on vajalik ainult freesiga (võib olla ka tänavapuhastusharjaga) töötamisel, kui jõuvõtuvõll on lülitatud mootorist sõltuvaks, st tagasilla karteri vasakul küljel olev kang (fikseeritud stopperkruvi ja mutriga) on välja tõmmatud asendis.
Kui jõuvõtuvõll on veost sõltuv ja lükkad hoova riivist edasi, riskid jõuülekande purunemisega.

Esimese diferentsiaali blokeerimine toimub parempoolse äärmise kangi alla vajutamisel. NB! Esimest diferentsiaali tohib blokeerida ainult siis, kui traktor on sirgelt (roolist otseks keeratud), muidu jõuülekanne puruneb. Kuna diferentsiaali eriti tihti blokeerida pole tarvis (siiani peamiselt
põllu servast üles ronimisel mõnikord kasutatud), on nimetatud kang vedru abil automaatselt tagastuv, st. ei fikseeru alumises asendis.

Igaks juhuks meeldetuletus: kõik lülitused toimugu väljalülitatud siduri ja traktori paigalseisu ajal!
Vasta
#3

Lisaks ksf pannkoogi jutule on tz esisild koguaeg vedamises, kangist käib kõik muu jõuvõtt tagasild jne.
Ise kahtlustan, et esidiffri poldid on puruks, mul olid peaaegu lahkumas ja olnud nii mõnelgi sama probleem. Vasak esimene külgülekanne maha keerata siis saab diffri välja tõmmata ja uurida milles uba on.
Vasta
#4

Tänud, nii kui aeg lubab võtan vasaku ülekande maha ja uurin. Mulle endalegi oli üllatusek, kui esisild ei vedanud, sest teadsin, et esisilt on põhisild ja see kogu aeg taga.
Vasta
#5

(24-07-2022, 22:24 PM)lauren Kirjutas:  ... tz esisild koguaeg vedamises, ...
Ise kahtlustan, et esidiffri poldid on puruks, ....
kui poldid puru, siis ju poleks esisillaga üldse vedu aga teema autor kirjutab 
Tsitaat: tühjalat sõidab esiveoga ilusti. 
Vasta
#6

Täpselt tühjalt pole probleemi.
Vasta
#7

Tehnikat ei tunne aga ehk on mingi hõõrdsidur vahel?
Vasta
#8

(28-07-2022, 20:31 PM)huvi5 Kirjutas:  Tehnikat ei tunne aga ehk on mingi hõõrdsidur vahel?
Tztil ei ole kindlasti.
Vasta
#9

(28-07-2022, 20:31 PM)huvi5 Kirjutas:  Tehnikat ei tunne aga ehk on mingi hõõrdsidur vahel?

Tagasild kaabib ja esisild mitte?
Täiesti huupi pakun aga kas pooltelg ratta rummu sees ringi käia ei saa?
Tz-l sai ju rööbet muuta kuidagi südamikku mööda pooltelge nihutades?

Esisilla difriluku lülitus pilti ei muuda?
Vasta
#10

Natuke teemast mööda, aga ega kellelgi vedele TZ-i keskliigendit. Minul vajaks korralikku remonti, samas ei tahaks pikemaks ajaks ära lammutada. Saaks teise liigendi, teeks korda (võibolla isegi hüdrorooli peale) ja siis lammutaks masina pooleks.
Vasta
#11

Aega nüüd palju edasi läinud ja lumelükkamise aeg käes. Lumelükkamise ajal tundus, et sidur libiseb kuna kohaltvõtud nagu uimased. Okei ostsin juba siduriketta ära ja nädalavahetusel plaan vahetada. Enne vahetust vaja masin teist pidi sisse ajada ja loomulikult vaja veel enne remonti testida. Testi käigus tuli väja, et esisilla viga süvenenud ja masin suht tagaveoline ainult. Jah kui diffri lukk sisse lükata hakkas vasak esiratas ka vedama. Tõstsin prema ratta ülesse ja võtsin külgülekande õlitäite punni maha ja keerutasin ratast käik loomulikult sees. Voilaa hammasrattad seisavad paigal. Külgülekanne lahti ja viga käes. Suur hammasratas käib võlli peal jõuga keerate tühja. Tšehhikas on hammaka istuga võlli peale pannud ja kõik. Õnneks oli laos kohe selline asi olemas ja teine külge. Nüüd kõik oki ja toimib.
TZ4K-14 on omamoodi masin ja oskab üllatada.
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne