Kolasin netis et uurida mootorite erinevusi ja avastasin üllatavad näitajad. Hakkasin võrdlema mootori hobujõude ja muud ning tundus imelik olema näiteks Paz bussi mootoril 130hj aga tunduvalt suuremal gaz 41 mootoril kõigest 10hj rohkem. Kas siis 8mm kolvi jämust annab ainult 10hj. juurde?? Pöörded 3400 ja surveaste 6,7 sama. Samas gaz 53-l Pazi omast kolvikäik 8mm vähem ja erinevus 15hj. On siis vahe nukkvõllis või mis?
Allpool mootorite võrdlus numbrites:
Gaz 53 92x80 3400-115hj. 6,7:1
Paz 92x88 3400-130hj. 6,7:1
Gaz 41 100x88 3400-140hj. 6,7:1
Gaz 13 100x88 3400-195hj. ??
Gaz 14 100x88 4400-220hj. 8,5:1
13 ja 14 on teistest nukkvõll erinev ja vist pidid ka omavahel erinevus olema no ja ühel on üks 4 auguga karbuss nind teisel juba kaks mis kindlasti annab bauerit juurde.
Aga jah esimesel kolmel on need vahed kuidagi väiksed.
Tulemused on üsna loogilised ja etteaimatavad.
Jagades hobujõud töömahu liitritega tuleb väga sarnane arv tulemuseks, ehk liitrivõimsus.
Kuna mootorite pöörded on ka samad pole siin mitte kuskilt peale sisekadude lisa loota.
13 on võrreldes 41 suurem surveaste ja siit vahe.14 on aga 1000 pööret rohkem ja sellest see vahe 13 mootoriga.
Ehk kui me ajame 53 mootori töömahu muid asju muutmata 4,2liitri pealt 5 liitrini võidame me 115/4,2=27 hj/L.
Kui meil oleks mootor 5 liitrine muid asju mitte näppides saaksime 27x5=135 hj.
Huvitava asjaoluna mõnele oleneb mootori võimsus mootorist läbi käinud õhuhulgast mingi aja jooksul ja töömaht on ainult üks viis seda hulka suurendada.Teine viis on tõsta pöördeid ja kolmas viis on õhku kokku suruda suurendades selle tihedust.
(Seda postitust muudeti viimati: 23-06-2015, 08:50 AM ja muutjaks oli Romka.)
See Paz bussi mootori ja ka tagasilla teema väga segane.
Minu päris esimene Gaz-53 oli mootoriga, mille seerianumber algas 3M3672..... Täiesti tavaline mootor minu jaoks. Ei olnud erilist minekut, õlirõhu tuli hakkas kustuma alates 60km/h. Vanarauas ta oma elu lõpetas. Millegipärast ma ei usu, et see suurema töömahuga oli, kui tavaline 53-e mootor.
Mingi väide on, et Pazi tagasild oli ka kiirem, taldriku hammaste arv 35 vist. Samas keegi sellist näinud pole. On vaid üks asi, mis mind veidi kahtlema paneb - ju selle mu esimese gazi käigukast oli ka Pazi oma ning sellel masinal odomeeter valetas päris kõvasti - luges kilomeetreid valesti. Ei mäletagi kumba pidi, aga pidin korrutama või jagama 1,2-ga. Seega kas Pazi käigukasti spidoajam ka teise ülekandega?
(22-06-2015, 23:54 PM)2715 Kirjutas: Tulemused on üsna loogilised ja etteaimatavad.
Jagades hobujõud töömahu liitritega tuleb väga sarnane arv tulemuseks, ehk liitrivõimsus.
Kuna mootorite pöörded on ka samad pole siin mitte kuskilt peale sisekadude lisa loota.
13 on võrreldes 41 suurem surveaste ja siit vahe.14 on aga 1000 pööret rohkem ja sellest see vahe 13 mootoriga.
Ehk kui me ajame 53 mootori töömahu muid asju muutmata 4,2liitri pealt 5 liitrini võidame me 115/4,2=27 hj/L.
Kui meil oleks mootor 5 liitrine muid asju mitte näppides saaksime 27x5=135 hj.
Huvitava asjaoluna mõnele oleneb mootori võimsus mootorist läbi käinud õhuhulgast mingi aja jooksul ja töömaht on ainult üks viis seda hulka suurendada.Teine viis on tõsta pöördeid ja kolmas viis on õhku kokku suruda suurendades selle tihedust.
Neljas meetod on veel, suruda silindrisse sattunud küttesegu võimalikult kokku-ehk siis tõsta surveastet.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Surveastet tõstab kindlasti iga vähegi mootori elu tundev tegelane ja see enesestmõistetav.
Seda enam, et tänapäeval alla 95 bensiini ei müüda ja selle põletamine alla 8,5:1 surveastmega mootoris oleks raiskamine.
Üle selle on kindlasti võimalik aga siis peaks mootor ja eriti kaaned ning põlemiskamber olema väga korralikult tehtud ja karburaator ning süüde paigas.
Surveastmega 8,5 ei ole võimalik saada Gazi mootorit detoneerima, kuna süüte liialt varajaseks keeramine võtab juba jõudu maha ja liiga lahja seguga kaob jõud enne detoneerimist.
Küll aga on surveastmega 8,9 võimalik saada mootor detoneerima pisut liiga varajase süütega ja lahjapoolse seguga.
Väikest pildimaterjali ka juurde, koos tunamulluste peaministri eriteenistusmeeste-tänaste munitsipaalbiznisi ja muude äriliidritega, nuu krassavtsiki.
31013 ja -14 on V-8 mootoriga. Jahumäd poseerivad lõhestunud "anderkaver" 2410-e taustal. Kui juba OT-iks läks: Kaheksakümnendatel liikus Kilulinnas sarnane "anderkaver" Volga numbriga 02 47 EAO, sama number ilutses ka minu isa toonasel GAZ-53-l.
Ja mina oma piiratud teadmistega arvasin, et ärieliit ikka vähemalt v8 taustal pildile jäänud.
Muidugi huvitav oleks teada, kas pagasniku küljes olev numbrikombinatsioon erineb esimese omadest ja kes võiks olla parajasti pagasnikusse topitud?