Postitused: 1,272
Teemad: 76
Liitus: Apr 2009
Maine:
37
08-03-2019, 23:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-04-2019, 19:27 PM ja muutjaks oli
meli666.)
Üks uuemapoolse tehnikaga seotud küsimus. Rataslaadur Kramer 280.
Probleem selles, et masinaga toimetades kipub minema liikumine koerakõnnakusse. Keerad emmale kummale poole rooliratta põhja ja aeglaselt veel annab edasi keerata jõuga. Siis näha, et üks silla pööramine põhjas, aga teine veel keerab. Kui see ka põhjas, siis liikumine jälle õige mõneks ajaks.
Selline roolikeeramiste valik nagu upitajatel, antud isendil puudub. Et külgliikumine, ainult esi- ja mõlema silla pööramine.
Mille viga võiks kahtlustada? Esialgu nagu käänmike juures mingeid positsioneerimisandureid ka ei paistnud, esi- ja tagasillal lihtsalt pööramiseks hüdrosilindrid. Tunduks, nagu roolisilindrid ei saaks võrdsetes mahtudes öli peale. Silindri kolvi õli leke ühel poolt teise ilmselt vähetõenäoline. Pigem mingi orbitroli teema?
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Rataslaaduritel on magnetandurid mis mõõdavad rooli 0 asendit. Ja kalibreerida sai ka mingitel vanematel masinatel. Kui ei liikunud enam otse tuli algul ühele poole välja keerata ja siis teisele poole põhja.
Viga võib olla ka roolisilindris. Ühel sillal vb tihendid ära...
Postitused: 603
Teemad: 39
Liitus: Apr 2009
Maine:
10
Krameri kohta ei oska kosta, aga JCB-del on samamoodi, nagu ksf maisalup juba välja tõi, et magnetandurid ja muu säärane. Silindri otsas on ketas, mis liigub andurist mööda ja selleläbi saab masin signaali, et mis asendis rattad on. Tavalistel ratastraktoritel on potentsiomeetrid paigaldatud käändmike peale(Deere, kubota, fendt jne). Kollasel elukal on ka vahest muidugi see teema, et tekib õhutamise vajadus. Kui lükkad ühelt reziimilt teisele ja teed enda toimetusi liialt kiiresti, siis võivad ka rattad jääda nii kuis vanajumal juhatab. Selle vastu aitab see, kui kõik pööramisreziimid läbi käia ja iga reziimi puhul rattad täiesti lõppu keerata ja süsteem ära õhutada.
Samas, kui Sa seal andureid ei näinud ja ta keerabki mõlemat silda korraga, siis pakuks ka hüdraulikaga seoses midagi. Sisemine leke ehk annab niipalju õli mööda kuskilt.
Tal on iga silla kohta üks, kahe varrega silinder? Või mõlema käändmiku jaoks eraldi?
Väliselt lekkeid ei paista? Kui vana masinaga on tegu?
Almost Again
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Vanemal JCB traktoril on ka ilma mingite anduriteta see süsteem ja seal on kummalgi sillal kahest otsast väljuva kolvivarrega silinder, mille ühed ruumid on voolikuga kokku ühendatud ning dosaatorist läheb üks voolik esisillale ja teine taha.
Rataste otseks sättimiseks on jalamati all kraan, mis ühendab dosaatori ühe silindri taha.
Sättimine käib nõnda, et tuleb rool sinnapoole lõppu keerata kus tagarattad on lõpuni, siis avada vahekraan, keerata ka esirattad lõpuni, kraan kinni ja tehtud.
Antud juhtumil aga võiks lekkida selle silindri mansett mis teisest maha jääb.
Samas kui tal ikka kindlasti kuskil vahekraani pole rataste sättimiseks siis võiks tal olla ühel silindril kaitseklapp kust rooli jõuga lõppu keerates läheb õli ühest silindrist mööda et rool otseks saada ja see võib ka lekkida.
Postitused: 2,137
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
14
11-03-2019, 08:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-03-2019, 09:18 AM ja muutjaks oli
IIIFFFAR.)
Kui joosep vilta….
Soorita paigalseistes vasakpööre nii välja ku vähegi saab, lõpuni ja hüdraulika kahisedes "pisut üle ka"... ja siis rapsuga paremale tagasi.
(see on, muide välismaakeeles isegi manuaalis kirja pandud)
Kui koormaga peenes paigas painutada, siis tikuvad raiped vildakaks minema jah…
Ed.. (ja toda saama mitugi korda päevas teha…)
Edd. ja kui iga ommik ei viitsi, siis vähemalt kord nädalas KONTROLLI ÕLI!!! (nood uued Deutzi motad on õppind oli sööma)
loll on loll olla.
Postitused: 1,272
Teemad: 76
Liitus: Apr 2009
Maine:
37
Vaatasin täpsemalt, ei ole sel mingeid magnetandureid. Mõlemal sillal tavaline kahele poole kolvivarrega hüdrosilinder.
Jalamati all mingeit vahekraani silma ei hakanud. Lekkeid ka ei paista, tuhkkuiv kõik. Kui, siis mingi sisemine leke.
Rattad saab õigesti tõesti nii jooksma, et ühele poole rool lõppu. Siis üks ratas piirajas, jõuga rooli edasi keerates tasakesi jõuab ka teine ratas piirajasse. Ja siis kõik toimib hästi.
Masin pisike ja tagaotsa õhku viskamist ka ikka tuleb ette. Ehk sinna probleem maetud. Lihtsalt harjumatu, et tuleb seda kokkujooksmisvõtet tihti kasutada.
Vana laadur oli keskliigendiga ja ei pidanud selles osas võimlema.
Postitused: 1,272
Teemad: 76
Liitus: Apr 2009
Maine:
37
Ühesõnaga vastused olemas probleemi põhjusele ja selle lahendamisele. Tänan vastanuid.
Antud Kramer ei oma mingeid tulukesi ega piiksutajaid ülekoormuse vastu võitlemiseks. Kui alus liialt raske, siis tagaotsa saab ilusti taevasse tõsta.
Füüsika vastu võitlemiseks on parim kiiresti iseliikuv vasturaskus, aga headus võib kiiresti kätte maksta.