Poltliited - sotsialism vs kapitalism
#1

Ma ei saa kiidelda, et oleksin väga vana kapitaslistlikku tehnikat näppinud, kogemused nende asjadega, mis on projekteeritud möödunud sajandi 70ndatel ja edasi.

Torkab silma, et erinevalt nõukatehnikast ei kasuta kapitalistid eriti sageli vedruseibe. Ka tavalise poldi puhul on tihti kasutusel tavaline seib. 

Tihti kohtab kraega polte
ja samalaadseid mutreid

Eks siin töötab võrreldes tavalise poldi/mutriga suurem pind.

Sisekuuskantpeaga poltidel
mille pea pindala suhteliselt väike, pole mõnikord jälle mingit seibi. Ometi ei saa öelda, et nad kergesti lahti tuleksid. Ikka on vaja võtmega üsna kõva jõudu rakendada, enne kui käib tiks! ja polt hakkab tulema.

Kui kapitalistide poldil on markeering peal (alati ei ole), siis võib sealt sageli lugeda 10.9. Siis mängib ka poldi tugevus rolli?

Teemapüstituse tagamõte: mis siis halba juhtub, kui nõukatehnikal vedruseibindusest loobuda ja kaasaegsed poltlahendused kasutusele võtta? Seda muidugi juhul, kui eesmäriks pole autentsuse säilitamine.

Ehk oskab keegi midagi tarka kosta, rumalal külamehel on pea juba mõtlemisest paistes Sad Big Grin

[url=https://www.google.com/search?q=DIN+6921&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi9v6z4zb7cAhVLBywKHS3kACUQ_AUICigB&biw=1280&bih=890][/url]
Vasta
#2

Veidi pead arvestama Gosti ja Din`i erinevust keermetipu-põhja juures.
Vasta
#3

Millisest tehnikast üldse jutt käib? Seal on ju suur vahe, kas remondid soome kelku või mingit keskdifrit.

Aga mis vedruseibidesse puutub, siis need on kadunud seoses mehaniseerimisega. Kapitalist loeb raha ja asi on vaja võimalikult kiiresti kokku panna. Töölise palk ju jookseb ja see suurendab omahinda.
Siis nad kalkullivadki, et kas kasutada kraega mutrit või tavalist. Kraega saab siva masinaga külge, aga ta on 10x (loe kümme korda!) kallim kui tavaline mutter + seib. 
Vaata kasvõi Baltic Bolti hinnakirju, M8 kraega mutter  0,24€/tk vs tavaline mingi 3 senti/tk. Tehased ostavad neid kordi odavamalt, aga hinnasuhe on ilmselt sama.

Number seal poldi peal näitab kõvadust, see 10.9 on ainult silladetailidel ja osadel mootoriosadel, muidu paugutatakse ikka 8.8 kõvadusega.

Kas vedrudest loobuda? - Jah, kui on korraliku kvaliteediga asjad. Ehk siis ilus 8.8. Kõrgema puhul juba vedru kasutamine on iseeenesest mõttetu, sest see keeratakse anyway nii kõvasti kinni, et vedru kaotab mõtte.
Aga endiselt - millest jutt käib? 
Kui sa oma kolm mutrit kuskile keerad, pole ju raske seib + vedu alla panna. Nii nagu ta algselt oli. Ja selle vedruseibi M8 letihinnaga 0,0167€ jõuad ehk osta ka.

Keerme erinevust olen täheldanud ainult toll- ja meeterkeermete erinevuse juures. Kui roostes meeterkeermes polt läheb lahti keerates kergelt katki, siis see krdi toll ei lähe ja pikka roostes polti keerad lõpuni lahti. (ise mõeldes, et miks ta juba ei purunenud, oleks lihtsam olnud)
Ilmselt selle pärast, et neil on need pgna keermenurgad erinevad. Teras on ju sama. Et kuni M8/5/16 poldi jäksab tavanarrega puruks keerata. Kui on 8.8 kõvadus, kõvematega läheb kas püssi või pikendust vaja.

.
Vasta
#4

Ka nn.vene tehnikal puuduvad vastutusrikkamates  kohtades vedruseibid.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne