Postitused: 1,235
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
Lase alt spido tross lahti ja vaata, kas see ringi käib. Äkki pole see sul ikkagi lõpuni ajami pessa lükatud. Ma alustaks sellest. Spidomeeter võib ka pikast seismisest kinni jääda aga siis tavaliselt murrab midagi pauguga katki.. ehk et see on kuulda, kui trossiots küljest tuleb või nõela võll murdub
Postitused: 79
Teemad: 10
Liitus: Jul 2018
Maine:
0
Kiired loomkatsed tehtud.
Võtsin trossi mõlemast otsast lahti ja tross käib sees ilusti ringi. Spido ühendamisel ja alt trossi pööramisel ja jõnksatab osuti ilusti.
Mõõtsin pesa sügavuse ära (alt otsast 5.8-6 cm umbes) ja panin paberteibiga selle pikkuse trossi peale, et oleks näha, kuhuni tross peab sisse minema.
Ja siis selgus, et tross ei lähe alt sisse selle hammasrattagavõlli sees olevasse auku. Trossi kantide külje mõõt 2.6mm.
Mootoris on sees uus hammasrattagavõll (mille sisse käib spidomeetri tross). Varumootori kulunud hammastega võll oli kätte võtta ja sinna läheb ilusti spidomeetri tross sisse.
Kas võib olla, et on olemas erineva mõõdu kantidega spidomeetritrossid? Võib see uus hammasrattaga võll olla peenema kandiga trossi jaoks? 634 mootori võll?
Võib olla selle võlli jaoks on liiga vana tross?
Igatahes esimese hooga ma lihtsalt seda trossi mootorisse sisse ei saanud.
Postitused: 1,235
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
Proovi uuesti ja näiteks nii, et keerad trossi vahepeal ringi. Ei pruugi lihtsalt kant sisse minna kohe - ennegi ette tulnud.
Postitused: 1,298
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
12
Ega trossi fikseeriv kruvi pole karterisse ununenud?
Postitused: 79
Teemad: 10
Liitus: Jul 2018
Maine:
0
08-12-2018, 19:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2018, 02:04 AM ja muutjaks oli
JaanS.)
Uus nädalavahetus, uued katsed. Ei, fikseeriv polt ei olnud karteris.
Võtsin nelinurkse ristlõikega muukviili ja murdsin otsa ära selle koha pealt, kus ristlõige oli samas mõõdus spidomeetritrossiga.
Siis panin varumootoril käigu sisse, hoob käimalöömisasendisse ja torkasin murtud otsaga muukviili mootori trossiauku.
Edasi surusin käimalöömishooba alla ja selle liikumisel muukviil pöördus. Varumootoril ajam töötas.
Siis proovisin sama asja rattal oleva mootoriga ja muukviil ei pöördunud. Võtsin sidurikaane maha ja vaatasin vahevõlli (see võll, mis on pronkspuksidel ja mille ots hambub spidomeetri ajami hammasrattaga) otsa surudes käimalöömishooba alla. Vahevõlli ots pöördus, aga spidomeetri ajami hammasratas (mis peaks hambuma) mitte.
See spidomeetri ajami hammasratas on pandud täiesti uus.
Tuleb siis sidur maha võtta ja vaadata lähemalt, mis värk seal selle hambumusega on.
Uuel spidomeetri ajami hammasrattal oli kohati hambad maas ja seetõttu tross ei pöörelnud.
Ei kujuta ette, millest see sai juhtuda.
Praegu läks vana kulunud ajami hammasratas asemele. Sellega tross käib ringi.
Postitused: 1,235
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
Kas tegemist oli selle n.ö cz-i karteriga? Karburaatori all veel üks kruvi läbi karteri, mis väntvõlli keskpukki kinni hoiab, lisaks tavapärasele eesmisele?
Kui selline karter, siis selle spidomeetri ajam on uuema karteri omast peenem. S.t kui kaasaegne 360 ajamivõll sisse panna siis midagi peabki katki minema. Võllide distants vanal 354 ja uuemal 360 teine.
Postitused: 381
Teemad: 22
Liitus: Jul 2012
Maine:
11
See klapp on "toores" ja vajalik külmkäivitusel.
Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)
50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":
https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Postitused: 381
Teemad: 22
Liitus: Jul 2012
Maine:
11
Mõte on neil enam vähem sama - rikastada küttesegu.
Pilt millele viitad, rikastab siis õhuhulga vähendamise teel küttesegu. "Uuem" süsteem avab täiendava kanali karburaatori ujukikambrist, läbi mille tõmmatakse lisa kogus bensiini küttesegule ja seeläbi rikastatakse.
Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)
50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":
https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Postitused: 1,235
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
Ka n.ö Vanal Jawal pole viimases otsas sellist õhuklappi enam kasutusel ja on lihtne lõvdik.
Osadel 559-tel on segurikastus lahendatud vastava karburaatori süsteemiga (puudub ujuki uputusnupp). Osadel 354 on selleks "segurikastiks" õhuklapp lõdvikus ja viimase otsa 360 ja 559 on täiesti tavaline lõdvik karburaatori ja õhupuhastaja vahel ning karburaatorist puudub ka segurikasti. Ikka käivituvad.