Paadimootori Riga 125 süüde?
#1

Üritan ühte vana paadimootorit käima saada. Mootor on Riga Metallists 125. Süüde ei ole originaal, keegi on seda ratsionaliseerinud ja ümber ehitanud. Kas keegi tunneb piltide järgi ära, mille süüde see võiks olla ja kas seda saaks millegagi asendada? Mul on mõningaid kahtlusi, et Jawa Stadionil ja vist ka vanadel Riga mopeedidel oli midagi samasugust kasutusel, aga Š57 mootoril on igatahes kolme avaga hooratas, ja kinnitus ka ei sobi. Vene paadimootorite lehel kirjutab, et Rigal peaks olema  ЛМ-20 mootori süüde ja see ta võib tõesti olla. Paraku originaali vaevalt enam kusagilt leiab. Tuleb hakata leiutama. Praegu on selline süüde.
           

Peaks olema aga selline:
   
Kui kellelgi on midagi sobivat pakkuda, olen huvitatud ostmisest. Vajadusel saan mõõta täpsed mõõdud
Vasta
#2

Skeemil on näidatud kaks sobivat varianti LM20 ja MG10, neid kasutati paadimootoritel Strela ja ZIF. MG10 süütepool on mul olemas, kuid sellega sobivat hooratast ei ole. See peaks olema 6 magnetiga. LM20 oma on 4 magnetiga.
Vasta
#3

Mõõdult selline, et võiks proovida sinna külge tänapäevast rolleri CDI süütemängu.

Mul Jõhvis üks käepärast, võin laenata sulle kui soovid sobivust katsetada.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#4

(02-08-2024, 21:07 PM)tõnn Kirjutas:  Mõõdult selline, et võiks proovida sinna külge tänapäevast rolleri CDI süütemängu.

Mul Jõhvis üks käepärast, võin laenata sulle kui soovid sobivust katsetada.

Tuli üks soovitus panna mudellennuki CDI box, pidavat olema lihtsam paigaldada, kui rolleri oma. Halli andur vaja õigesse kohta sättida ja pisike patarei ka paigaldada. Ma mudellennukitest ei tea mitte midagi ja ei oska kusagilt sobivat otsida. Kas on kellelgi kogemusi?
Vasta
#5

Paadi mootori sõiduaeg ja mudellennuki lennuaeg on vist väga erinevad.
Lennuki CDI vist ei kannata pikemat sõitu, patarei saab tühjaks.
Või mis selle mootori lõplik eesmärk saab olema?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#6

(02-08-2024, 22:52 PM)tõnn Kirjutas:  Paadi mootori sõiduaeg ja mudellennuki lennuaeg on vist väga erinevad.
Lennuki CDI vist ei kannata pikemat sõitu, patarei saab tühjaks.
Või mis selle mootori lõplik eesmärk saab olema?
Selle mootoriga sõitma küll keegi ei hakka. Niisama huvi pärast prooviks käima panna.
Vasta
#7

Kas mõne mootorsae või muruniiduki oma ei sobi, mõõtude poolest?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#8

(02-08-2024, 23:10 PM)tõnn Kirjutas:  Kas mõne mootorsae või muruniiduki oma ei sobi, mõõtude poolest?

Põhimõtteliselt õige mõte. Oleks vaja sellist, millel süütepool on hooratta sees ja diameeter enam-vähem sama. Enamusel on süütepool väljas. Ja sellel hoorattal on neli magnetit, seega oleks ka neli sädet, nii ei saa mootorit käima. Siis peaks hooratta ka ära vahetama ja see läheb liiga keeruliseks.
Vasta
#9

Parim lahendus leitakse alles siis kui on avaldatud kõik algandmed.

Sinna süütemängu hooratta külge kinnitub veel omakorda midagi?

Mootori jahutus või käimavedamise osakond?

[Pilt: 756961_75059.gif]

Tee palun pilte juurde.
Kuhu see süütemäng kinnitub?
Kui palju mänguruumi on kaaneall?
Mis ja kuidas kinnituvad ülejäänud asjad sinna süütemängu külge?

Tänapäevase, rolleri cdi süütemängu impulsilugeja asub ka väljaspool magnetit.


Ja miks see külge sobitatud süütemäng ei sobi?
Kas selle kontaktide osa töötab?
Ehk saaks välise 12v toite ja süütepooli abil selle külge aretatud süütemängu siiski tööle.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#10

Sobitatud süütemängul on kontaktide osa ainus asi, mis töötab, mähis on lühises ja süütepooli ei ole põhimõtteliselt. Hooratta külge kinnitub käivitusnööri seib ja kogu see värk on bensiinipaagi keskel. Külgedele mitte midagi ei mahu. Hooratta all on 3cm ruumi . Pilte saab õhtul
Vasta
#11

Koorid olemasolevalt süütepoolilt kõrgepinge osa maha ja paned välise süütepooli,kui viitsid kerid vanale madalpinge poolile paar kihti juurde saad tugevama sädeme.Ma kõik oma vanad vene asjad teinud nii.Eriti hästi sobib vene variaatoriga süütepool ilma variaatorit ühendamatta.
Vasta
#12

Siin teemas on palju ilusaid pilte:

https://www.retromoto.lv/forum/piekarama...t10842.htm

Mina julgeks väita, et sul on ikkagi õige, tehase süütemäng olemas.
Lihtsalt keegi on juba üritanud mähist uuesti mähkida.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#13

See süüde võib õige olla, kuid kahtlaseks teeb asja see, et kinnitusaugud on uued puuritud, süüteplaadi alla olid pandud 5mm distantsseibid ja magneetol puudus kiil. Magneeto koonuse sisse oli arusaamatul põhjusel paigaldatud väga õhuke vaskplekk. Leidsin sobiva kiilu ja sellega istub magneeto ilusasti koonuse otsas, plekitüki otstarve on minu jaoks arusaamatu. Kiiluga paigaldades asub süüteplaat liiga kõrgel. Kontaktide kinnitust on ka viiliga suuremaks tehtud. See kõik viitab mingile konstrueerimisele,  aga jah, mis ja milleks ....?? Süütepooli mähis on kunagi uuesti mähitud kuid omab praegu alumisel küljel selgeid põlemise märke. See on ainult madalpinge mähis.
Vasta
#14

Kulibinite oskused on paraku seinast seina. Olen leidnud siduripaki seest õllepurgist lõigatud "reguleerseibe" ja ned ei olnud üldse kolvi ja surveplaadi vahel, ikka tööpinnal...
Hangi lisainfot ja proovi taastada tehaseseade, siis aku ja välise pooliga käima!
Omaenda vaimsele tervisele on parem kui ei ürita aru saada, et mida leidur mõtles.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

Milleks aku-kas raskuseks?
Vasta
#16

(04-08-2024, 09:44 AM)ahtos Kirjutas:  Milleks aku-kas raskuseks?



(03-08-2024, 11:34 AM)Raudpats Kirjutas:  Süütepooli mähis on kunagi uuesti mähitud kuid omab praegu alumisel küljel selgeid põlemise märke. See on ainult madalpinge mähis.

Akut vaja ikka voolu jaoks.

Sel mähisel on sees kaks traadipundart.
Üks neist madalpinge jaoks, et teha voolu ja teine teeb voolust kõrgepinget, sädeme jaoks.

Asendada tuleb mõlemad.

Mähise asemele aku ja süütepool.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#17

originaal on olemas Venemaal, üritan organiseerida selle kuidagi siia. Esialgu üritan vist originaalina taastada. Samas tekkis korraks mõte, et kas äkki oleks lihtsam kasutada näiteks sellist süsteemi või midagi sarnast.:
https://www.aliexpress.com/item/54964190...ry_from%3A
Kas on kellelgi kogemusi? Konkreetselt sellel ainult üks rekomm ja seegi negatiivne, aga põhimõtteliselt - see lahendus võiks ju toimida?

Lisan veel niipalju, et Družba mootori süütepool ei mahu sinna ära. Kõigepealt on hooratta sisediameeter Družbal 6mm suurem. See ehk ei oleks probleem, pooli kinnitusi saaks natuke väiksemaks käiata. Teiseks on see pesa, kuhu pool peaks mahtuma liiga madal ja kitsas, välimine serv saaks napilt 0,5mm vahega hooratta suhtes jätta, aga sisemine pooli serv hakkab ikkagi umbes 2-3mm vastu hooratta südamikku käima. Leidsin ühe vana Saljut 3 paadimootori süüte, sellest ehk annaks teha, paraku on ka sellel pool vigane.
Vasta
#18

Teema on arenenud niipalju, et Venemaalt sai ostetud uus kontaktivaba süüde ja millalgi see kindlasti ka kohale jõuab. Aga igavuse peletamiseks ikkagi üritasin käepäraste vahenditega sitast saia teha. Saia ei saanud, aga sepiku vist sain. Ühtegi sobivat süütepooli ei leidnud, kuid leidsin mingi enam-vähem sobiva doonori.
   
vasakpoolne on doonor ja parempoolne originaal. No doonor on natuke väiksema diameetriga ja kinnitused ka ei sobi. Tegelikult leidsin ühe sobiva madalpingepooli, aga ei hakanud sellega mässama, kuna mõte välisest süütepoolist ei tundunud kõige parem. Doonor on mingi Jaapani mootori pealt. Pool ei mahtunud siiski esialgsesse avasse ära - mähis natuke liiga kõrge ja süüteküünlasse minev juhe pooli alumisel küljel. Sai siis süüteplaati kõvasti modifitseeritud ja pooli kinnitusi viilitud, käiatud ja puuritud. Oli näha, et teoreetiliselt võiks see paaritamine õnnestuda, aga ei olnud lihtne ülesanne. Vastu tahtmist ja vägisi said detailid paika ja ka säde tekkis juba esimesel katsetamisel.
   
Selline näeb siis välja modifitseeritud süüteplaat peale paaritamist. Süütepooli kinnitused ei istu küll ideaalselt, aga see ei ole väga oluline. Säde sai igatahes parem, kui enamusel NSVL paadimootoritel.
   Kuna mootori kinnitused on katki ja ootavad keevitamist, siis jääb käivitamine edaspidiseks, kuid esmalt paar pauku ja siis 2-3 sekundit tööd sain ma kätte ja tundub, et süüteprobleem on lahenenud. Mootori kinnituses on üks murd ja kaks pragu. Viisin keevitajale, kes selliseid asju mul ennegi keevitanud. Kuid see on mingi imelik või eriline alumiiniumi sulam ja ei ole lihtne keevitada, läheb keevitamisel põlema. Nüüd ootan, et teine keevitaja mingi teise tehnoloogiaga võtab asja ette.
Vasta
#19

Kui põleb siis on magneesium või selle sulam.
Tig keevitus ja ohtralt argooni.
Võiks keevitada lausa soodapritsi kapis mis täidetud argooniga.

Ma ise ei oska ja teinud ei ole.
Lihtsalt lugesin kusagilt.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#20

(13-08-2024, 09:18 AM)tõnn Kirjutas:  Kui põleb siis on magneesium või selle sulam.
Tig keevitus ja ohtralt argooni.
Võiks keevitada lausa soodapritsi kapis mis täidetud argooniga.

Ma ise ei oska ja teinud ei ole.
Lihtsalt lugesin kusagilt.

Mingi magneesiumi sulam jah, морской алюминий,  teisel keevitajad mingi teine tehnoloogia, lubas korda teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne