Ringraja Minsk 3.216
#1

Nonii austatud foorumlased, käes on aeg kus on vaja palju teie mõtteavaldusi ja abi.

Minu kätte on jõudnud tükike Eesti motospordi ajalugu - ringraja Minsk, mis jutu järgi olevat enne sõitnud Kalevi koondise all. Ratas on üsna räbalas olukorras, kuid olemas on kõik eeldused taastamiseks. Suurem puuduv osa on esiratas koos pidurisüsteemiga, pragustel piltidel on alla pandud miskine suvaline ratas. Kaasa sain ka mootori, mis on laiali kistud ja jupid kasti pandud. Esmasel vaatlusel tundub mootor originaal olema, kuid varasemal ajal olevat tal sees olnud kergendatud väntvõll alumiinium vitstega, teine silinder koos 1 rõngalise kolviga, kasti põhjas oli ka Mikuni karburaator, ei teagi kas nüüd just sellele mootorile. Kaasa sain veel teise raami, 2 tagumist kondlit, teised amordid. Nimetatud forsseerimise osad pidin ka hiljem enda valdustesse saama.

Ilma pikema jututa lisan ka pildimaterjali:
[Pilt: IMG_1459.JPG]
[Pilt: IMG_1463.JPG]
[Pilt: IMG_1486.JPG]
[Pilt: IMG_1473.JPG]
[Pilt: IMG_1472.JPG]
[Pilt: IMG_1466.JPG]
[Pilt: IMG_1469.JPG]

Teise tagumise "terava" kondliga, millel on säilinud ka võistlusnumbrid algselt 29 ja hilisem 10.
[Pilt: IMG_1483.JPG]
[Pilt: IMG_1479.JPG]
[Pilt: IMG_1482.JPG]

Teine raam, millel on teine taguots ning ka birka peal..mis on väga ebaviisakalt puhastatud kellegi poolt.
[Pilt: IMG_1476.JPG]
[Pilt: IMG_1477.JPG]

Kogu kompoti juures tekib nüüd palju küsimusi: Kes võis olla sõitja, leidub kellelgi äkki fotosid? Kas on mõtekas taastada ratas sellisena nagu ta tuli rajalt või taastada ta tehase konditsiooni? Kas kellelgi leidub informatsiooni antud ratta tehase konditsiooni kohta? Kas on tegu üldse 3.216 isendiga või on tegu ristandiga? Oskab rääkida keegi tootmisaastast, arvust palju neid toodeti? Oman kõiksugu muid kaherattalisi, kuid selline on mul esimene ning informatsiooni tema kohta mul ei ole ning taastamine saab selles mõttes olema üsna keerukas protsess.

Kui kellelgi on pakkuda varuosasid, siis olen avatud igasugustele pakkumistele. Huvitavad absoluudselt kõiksugu tükid sellisele rattale. Esmane eesmärk oleks leida originaalne esiratas, pidurisüsteem ette ning esi ja tagarattale võllid. Siis juba peaks ratta komplektseks saama enam-vähem.

Otsin ka inimest, kes teostaks kroomimise detailidel. Samuti inimest, kes on suuteline kokku laduma ka veljed pärast laiali võtmist (paigaldama kodarad ja pingutama).

Teema sai pikk, oodatud igasugune informatsioon, mõte ning abi.

Lugupidamisega,
Rünno

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#2

Velgede-kodarate koha pealt saad ehk sealt abi:
http://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?f=7&t=21759
Vasta
#3

Tere,

Tegemist jah, 3.216 mudeli ringraja Minskiga.

Teine raam on birka järgi 1981 aastast.

Mõlemate raamide istmealuseid modifitseeritud, et saaks kasutada "moodsamaid" gondleid. Gondlid ise Vihur-Rotaxi omad. Neid kasutasid paljud Minski mehed.

Kuna originaal esipidur tehaseseades eriti ei toiminud, siis tehti need tihti ümber või kasutati hoopis tänavasõidu Minski alumiiniumtrummliga esiratast.

Eks võistluskavade järgi võib üritada kunagisi sõitjaid tuvastada, aga kõige lihtsam ülesanne just pole.

Tõenäoliselt oleks mõtekam taastada nn. võistlusrattana, sest ega tehaseoriginaalis suurt keegi nendega ei meesteklassis võistelnud.

Sai kunagi üks selline Minsk enam-vähem tehasest tulnud seisu ehitatud(gondel koos klaasiga vajaks veel tööd pildil)-

[Pilt: minsk_3.216_noo.jpg]

[Pilt: minsk_3.216_noo2.jpg]

Kui on mingeid ringraja Minski alaseid küsimusi, siis üritan vastata(nii palju, kui oskan).

vanamotoasotsiaal
Vasta
#4

Eile pandi leiunurka viide võidusõidu? esiratta kohta.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

Tänan kõiki teid vastajaid ja abistajaid suuresti ! Olen nüüd juba palju targem võrri alal.
Küsimus: Mis materjali kasutati "sadulaks"? Kuna oma silmaga pole õnnestunud näha/katsuda siis tundub vist miskine paks vahtkumm olema? Kuna ma pole üldse Minskitega varasemalt tegemist teinud siis kas vist need kõige uuema generatsiooni Minskid omavad 18" alumiinium rummuga rattaid? Kradmelder, kus kohast soetasid enda masinale sellised rehvid? Üks on mul olemas, seegi juba üsna slikiks sõidetud.

Hetkel käib raami puhastamine ja osandamine, peagi teen ka pildimaterjali teile vaatamiseks.

Rünno.

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#6

Endine Barum nüüd Mitas ...sealt peaksid küll saama
http://www.mitas.ee/mootorratta-rehvid-m...ri-rehvid/
Vasta
#7

(26-06-2014, 13:53 PM)vilkar. Kirjutas:  Küsimus: Mis materjali kasutati "sadulaks"? Kuna oma silmaga pole õnnestunud näha/katsuda siis tundub vist miskine paks vahtkumm olema?

Rünno.

Sellist kummi kasutatakse ka tänapäeval ja on saadaval nt Biker24 poes mitmes paksuses. Mõned kleebivad pehmemaks olemiseks mitu kihti kokku.

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#8

(22-06-2014, 20:59 PM)vilkar. Kirjutas:  Oskab rääkida keegi tootmisaastast, arvust palju neid toodeti?

Minsk 3.216 oli tootmises 1977 kuni 1986. Kogutoodangu täpset arvu ei tea, aga tundub, et see number jääb 1000 ja 2000 toodetud eksemplari vahele.


(22-06-2014, 20:59 PM)vilkar. Kirjutas:  kasti põhjas oli ka Mikuni karburaator, ei teagi kas nüüd just sellele mootorile.

Mikunit eriti Minskil ei kasutatud. Tehasest tulles oli vaheflantsiga küljes tavaline Minski K-62C. Kui vaheflants ära võtta, siis sobis täpselt 125-se krossi CZ Jikov karbuss, millega enamus ka sõitsid.

(22-06-2014, 20:59 PM)vilkar. Kirjutas:  Kuna ma pole üldse Minskitega varasemalt tegemist teinud siis kas vist need kõige uuema generatsiooni Minskid omavad 18" alumiinium rummuga rattaid?

Selline ratas, mida kasutati, tuli kasutusele 80-ndatel. Siin pildil näha sellise esirattaga rinkarattaid(ketaspiduriga on uuem ringraja Minsk 3.227)-
[Pilt: Minskid.jpg]

(22-06-2014, 20:59 PM)vilkar. Kirjutas:  kus kohast soetasid enda masinale sellised rehvid? Üks on mul olemas, seegi juba üsna slikiks sõidetud.

Õnnestus kunagi saada jooks uusi. Muide Petroshina tehase kataloogis olid need 2,75-18 L-246 mudeli ringrajarehvid(Dunlop KR73 koopiad)veel ca. 5 aastat tagasi sees. Mul ehk kasutatud, näituserattale sobivaid originaale leiduks. Kui on plaanis ringrajal ka paar kiiremat teha, siis soovitaks hankida pehme seguga Heidenau 2,75-18 K45 klassik ringraja rehvid.

vanamotoasotsiaal
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne