27-03-2005, 22:18 PM
Kõnealune M20 mootor siis autol GAZ 69. Pärast veermiku remonti toimunud testsõidu järel tekkis mõne minuti jooksul auto alla suur õlilaik. Visuaalse kontrolli järel sai tuvastatud järgmine - mootori esikülg leemendab õlist, parmal küljel sama lugu, karter leemendas samuti ning siduri põhjakattes olevast augus õli lausa tilkus. Seevastu vasak külg, kus on jämefilter ja õlirõhu andur polnud õlised. Üks imelik asi hakkas veel silma. Vahetult peale sõidust tulemist immitses ploki ja plokikaane vahelt mingit vedelikku. Ilmselt siis jahutusvedelikku. Samas sellist nähtust seisva mootori korral ei täheldanud. Jahutusvedeliku tase ei kahane ja summutist imelikku lõhna ega veeauru väljumist ka ei täheldanud.
Ilmselt ei jää muud üle, kui mootori tihendid ära vahetada. Väntvõlli tagumine tihend on rasvanöör, plokikaane tihend on samuti olemas. Aga kas karteri tihend ei olnud M20 mootoril mitte korgist? Kas sellist tihendit on tänapäeval kusagilt saada või võib selle asendada millegi muuga? Sama küsimus ka muude tihendite kohta, mis ülaltoodud kirjelduse järgi välja vahetamist tahavad. Kui palju tuleb mootorit enne lahti lammutada, kui rasvanööri vahetamiseni jõuab? Hooratas tuleb maha võtta? Kui palju tuleb väntvõlli esimese simmeri vahetamiseks mootorit lahti harutada.
Ilmselt ei jää muud üle, kui mootori tihendid ära vahetada. Väntvõlli tagumine tihend on rasvanöör, plokikaane tihend on samuti olemas. Aga kas karteri tihend ei olnud M20 mootoril mitte korgist? Kas sellist tihendit on tänapäeval kusagilt saada või võib selle asendada millegi muuga? Sama küsimus ka muude tihendite kohta, mis ülaltoodud kirjelduse järgi välja vahetamist tahavad. Kui palju tuleb mootorit enne lahti lammutada, kui rasvanööri vahetamiseni jõuab? Hooratas tuleb maha võtta? Kui palju tuleb väntvõlli esimese simmeri vahetamiseks mootorit lahti harutada.