K: IZ 350 korrastamine
#1

Kuna teadmised ja kogemused puuduvad siis küsimus - millest alustada, et kunagi see pill ( http://www.pilt.ee/v0lli ) korda saada?
Vasta
#2

kui soovi on, siis mul on sellisele masinale mootor.
Vasta
#3

mootor olemas
Vasta
#4

Kõik oleneb sellest, kas Sa soovid oma IZ-350st teha algsete oadega uunikumi või lihtsalt pilkupüüdva stiilse sõiduki.

Kui tahad täisoriginaalse isendit, pead leidma originaalmootori jm pisipulgad (kalasabasummutid, elektrikarbi ehk nn \"musta kasti\" triibulise plastklaasiga tagatule jne). See ei ole võimatu, kuid võtab veidi aega ja vaeva. Näiteks mina otsin oma IZ-350 eboniitkaanega signaali juba 8 aastat, muud pulgad küll sain 2 aastaga kokku. Samuti tuleb Sul originaalina taastades ette võtta summutite, leegitorude, leistangi jms kroomimistööd.

Kui ei ole soov originaalina taastada, siis on Su suurimaks mureks leida töökorras mootor. \"Ühepütilised\" IZi mootorid ei ole väga muutunud tehnika osas, mistõttu Sulle sobib peale panna ka IZ-49 ja IZ-56 mootor. Neid mõlemaid peaks leiduma rohkem kui IZ-350 mootoreid. (49 ja 350 mootori üheks peamiseks erinevuseks on silindriribide kuju). Hädakorral sobiks ehk isegi IZ Planeta (algse variandi) mootor, sest el olid külgkaaned veel tilgakujulised - selles ma päris kindel aga enam ei ole.

Loomulikult pead Sa ka mittealgset asja ehitades otsustama, kas Sa algselt kroomitud osad paned kroomi alla või asendad odavama värvkattega. Muidu nagu ikka - isendi täielik osandamina, roostest puhastamine + uus värv jne... Ning kulunud detailide asendamine/parandamine.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne