16-11-2004, 21:35 PM
pajatame siis offsetist:
see on (lääne) velgedele kirjutatud kujul ETxx (xx on number). Mida väiksem number, seda enam velg koopast välja \"turritab\".
-liig väike number võib tähendada, et rehv hakkab näiteks vastu logarit käima.
-teise variandina mõjutab offseti õigsus roolitunnetust (sportlikuma vedrustusega masinatel). Näiteks mul on tehas ette näinud ET49, aga talvel on all veljed, millel on ET35. Pärast talvekate allapanekut sõidad nagu pereautoga (öäkk); suvekatele üleminekul ei julge aga alguses maanteel liikuda (rool muutub harjumatult \"rahutuks\").
-kindlasti mõjub vale number ka veermikule halvasti
natuke teooriat selliselt aadressilt:
Offset (ehk nihutus) on number, mis näitab velje kinnitustasapinna nihutatust velje keskjoone suhtes. 0 offset’i tähendab seda, et velje kinnitustasapind on täpselt tema laiuse keskel. Tavaliselt on kinnitustasand nihutatud velje välisserva suunas (ehk «ratas koopasse»). Esiveoga auto velje sissenihutus on tavaliselt 35...45 mm, tagaveolisel 20...40 mm.
Offset’i muutmine muudab rööbet ja sedakaudu vedrustuse ja rooli geomeetriat. Viimane omakorda võib muuta kordades laagrite, vedrustuse ja roolidetailide koormusi ja avalduda lisaks halvenenud juhitavusele ka näiteks kahtlaselt tihti vahetust vajavates rattalaagrites…
see on (lääne) velgedele kirjutatud kujul ETxx (xx on number). Mida väiksem number, seda enam velg koopast välja \"turritab\".
-liig väike number võib tähendada, et rehv hakkab näiteks vastu logarit käima.
-teise variandina mõjutab offseti õigsus roolitunnetust (sportlikuma vedrustusega masinatel). Näiteks mul on tehas ette näinud ET49, aga talvel on all veljed, millel on ET35. Pärast talvekate allapanekut sõidad nagu pereautoga (öäkk); suvekatele üleminekul ei julge aga alguses maanteel liikuda (rool muutub harjumatult \"rahutuks\").
-kindlasti mõjub vale number ka veermikule halvasti
natuke teooriat selliselt aadressilt:
Offset (ehk nihutus) on number, mis näitab velje kinnitustasapinna nihutatust velje keskjoone suhtes. 0 offset’i tähendab seda, et velje kinnitustasapind on täpselt tema laiuse keskel. Tavaliselt on kinnitustasand nihutatud velje välisserva suunas (ehk «ratas koopasse»). Esiveoga auto velje sissenihutus on tavaliselt 35...45 mm, tagaveolisel 20...40 mm.
Offset’i muutmine muudab rööbet ja sedakaudu vedrustuse ja rooli geomeetriat. Viimane omakorda võib muuta kordades laagrite, vedrustuse ja roolidetailide koormusi ja avalduda lisaks halvenenud juhitavusele ka näiteks kahtlaselt tihti vahetust vajavates rattalaagrites…