Võrri väntvõll
#1

Mure on selline ,et kuidas saada võrri väntvõlli sirgeks?Oleks tänulik kui midagi asjalikku saaks.
Vasta
#2

Lihtsam on uus otsida. Aga kuidas see kõveraks üldse läks?
Vasta
#3

Kõveraks läks kepsulaagrit vahetades.
Aga kuidas seda rihtida ja millega?
Vasta
#4

teitur Kirjutas:Kõveraks läks kepsulaagrit vahetades.

See on tegevus, mida sinu seniseid foorumiposte vaadates ei oleks küll soovitanud kodus proovida. Ainus soovitus on nüüd leida mõni vanakooli mees, kel treipink ja "kellad" ja kes on nõus proovima aidata.
Vasta
#5

Eks siis tuleb abi otsida.
Tänud vastuste eest.
Vasta
#6

Kas kuidagi lihtsamalt ei saa, näiteks panna väntvõlli vahele õige paksusega mingi plaat ja siis pressiga kokku suruda?
Vasta
#7

Kui keegi teab järgmiste detailide hindu siis palun õelge:võrri väntvõll,karteripooled ja siduriketas.
Vasta
#8

teitur Kirjutas:Kas kuidagi lihtsamalt ei saa, näiteks panna väntvõlli vahele õige paksusega mingi plaat ja siis pressiga kokku suruda?
Nii surutaksegi väntvõlli kokku tagasi. Kuid see ei ole küsimus. St kokku saab ka kõvera võlli, kuid küsimus on selles, kust sa uue kepsu ja alumise sõrme ja laagrid saad? Ma ei ole kohanud veel neid eraldi poes- võimalik, et olen valest kohast kaenud.
Kergem uus vänt otsida, neid leiab ikka, samas siis pead järgi minema
teitur Kirjutas:Kui keegi teab järgmiste detailide hindu siis palun õelge:võrri väntvõll,karteripooled ja siduriketas.

Minuteada enam võrrile juppe ei toodeta St RIGA võrridele. Kas mitte tehas kinni pole pandud. Ning sellest ka enam juppe ei saa D- seeria mootoritele.

Muidu hakka otsima lihtsalt juppe pane kuulutused üles . Poest oleks kuigi soovitav osta terve uus mootor mis maksab üle 2500eegi. Siis saad korraliku mootori alles, ise tehes ka vaja teadmisi.
Muidu kb hindadega oleks minuteada hinnad sellised:
D seeria mootoritele
Väntvõll uus 400-500eeki
Karter ka sinna 500 juurde või isegi üle- oleneb kust ostad
Muid juppe pole ma otsinud, huvi tundnud nö. Otsi - ehita- osta - remondi Big Grin

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#9

unimüts millal sa seda tehase asja kuulsid? Ma olen teisi juppe igatahes osta saanud, vähemalt kuu tagasi müüdi,hiljem pole poes käinud.
Vasta
#10

teitur Kirjutas:unimüts millal sa seda tehase asja kuulsid? Ma olen teisi juppe igatahes osta saanud, vähemalt kuu tagasi müüdi,hiljem pole poes käinud.

MIna kuulsin seda aasta tagasi Kurtna laadalt Kloostrimetsa Andres Niglase käest. Et enam mootoreid müüa pole ja tema oli ostnud viimased (oli vist 7) mootorit. Teiseks poes on alati mingid varud ning osad inimesed toovad ka kaupa poodi müüki (uusi juppe). Seega vasuosasid saab ikka mingil moel. Kuid neid jääb lihtsalt kogu aeg vähemaks.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#11

Riga sääreväristajate D mootoreid toodeti Krasnõi oktjaabri tehases (Peterburis kui ma ei eksi), kuid nüüdseks on tootmine lõpetatud. Samas on tegu masstoodanguga ning arvatavasti leiab uusi mootoreid/varuosi veel palju aastaid.
Ise tegin eelmisel aastal investeeringu ning soetasin 2 tutikat mootorit oma Gauja-projektide tarbeks, sel aastal on plaanis vanadele rummudele uued pöiad/kodarad paigaldada ning ehk järgmiseks aastaks saab juba midagi liikuma.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#12

Kepsud ja muu säärane on mul olemas aga kui seda pressida kas sinna väntvõlli vahele aitab siis puu ka või peab kindlalt metallist olema?

Kui tehas on kinni siis jääb loota vaid sellele et laod on vähemalt suured.
Vasta
#13

teitur Kirjutas:Kepsud ja muu säärane on mul olemas aga kui seda pressida kas sinna väntvõlli vahele aitab siis puu ka või peab kindlalt metallist olema?

Kasuta otsingut rääkisin mingis teemas väntvõlli kokku pressimisest.

Puidust -- kuule sa istud vändale kümne tonniga kaela ja sa topid mingi puit osa peale mõtle veidi peaga. Sama oleks kui sa sõrme vahele paned ja siis autoga üle sõidad.

Vaheplaadi suurus on täpne eksimus võib olla 0.05mm kui on rohkem võid vända minema visata. Mina rikkusin nii ühe vända ära. Kui vaheplaat liiga väike surud põsed kokku ja kepsu ka kinni. Kui liiga suur pressid ühe ääre liiga kokku ja sirgeks ajamine on raskendatud. Pressid õige plaadiga - palveta et sirgelt pressid siis saad EHK veel korraliku vända. Samas kui kasutad pehmet materjali siis see materjal lihtsalt ujub sul sealt minema vahelt. Mina treisin jawale väntvõllist vaheplaadid, mis surusin vahele remonti vajavale vändale.
Teiseks sõrme vahetust tehakse minuteada kuumaga, et korralikult saada. St sa pead vähemalt oma 400C ta üles kuumutama nii sõrme kui plaadi.
Teiseks pead sa millegagi üheltpoolt ennem sõrme sisse suruma 5-7mm (poole vaheplaadi kaugusele) et ta oleks fikseeritud ega saa enam kõverdi minna.


Vahetada sa ju võid kepsu kuid kes sul sirgeks ajab on teine küsimus. SEda tööd igaüks ei oska ja ei võta ka ette. Teiseks hind sellel tööl algab jakobsonist.


On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#14

Kui asi nii keeruline ja kallis on siis saab vist lihtsamalt uue ostes.

Ja kas asi pole mitte nii et sõrm külmutatakse ja hoorattad kuumutatakse.
Vasta
#15

unimüts Kirjutas:Muidu hakka otsima lihtsalt juppe pane kuulutused üles . Poest oleks kuigi soovitav osta terve uus mootor mis maksab üle 2500eegi. Siis saad korraliku mootori alles, ise tehes ka vaja teadmisi.
Muidu kb hindadega oleks minuteada hinnad sellised:
D seeria mootoritele
Väntvõll uus 400-500eeki
Karter ka sinna 500 juurde või isegi üle- oleneb kust ostad
Muid juppe pole ma otsinud, huvi tundnud nö. Otsi - ehita- osta - remondi Big Grin
Kui mina D seeria mootorile karteri ostsin, siis see maksis 80.- ja väntvõlli laagrid samuti 80.- Aga ostsin need Veerenni motopoest, mis on praeguseks ajaks suletud.
Muide, millisest poest saab osta uue mootori u. 2500.- eest?
Vasta
#16

Martti Kirjutas:Kui mina D seeria mootorile karteri ostsin, siis see maksis 80.- ja väntvõlli laagrid samuti 80.- Aga ostsin need Veerenni motopoest, mis on praeguseks ajaks suletud.
Muide, millisest poest saab osta uue mootori u. 2500.- eest?


Mul naaber ostis ka endale uue jawa omal ajal 1040 rubla eest. KUid pood on tänaseks kinni pandud ja vist ei saa enam sellise hinnaga.

Kloostrimetsa poest oli juttu, seal oli uusi mootoreid. Algas hind 2400ga iga müüdud mootoriga tõuseb hind 100eegu võrra Kloostrimetsas.
http://www.hot.ee/motopood/kaup/mootorid.htm


KOhtasin siin ka biker.ee foorumis vist uut mootorit 1000eegiga - nu kurat kas teile peab siis pulgakommi suhu panema või viitsiksite ise ka midagi otsida. MA ei tegele võrreidega nii nagu noored. MA lihtsalt hoian kõrvad lahti, kus mida müüakse.

Eestis on minuteada 10 poodi. Telefon kätte ja kõlla kõik läbi.



UNIMÜTS EI KANDIDEERI SUUVOODRIKS, KUID MA PEAN SEDA TEGEMA LAISKVORSTIDELE.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#17

Kas 80 krooni maksis üks karteri pool või mõlemad kokku 80eek?
Vasta
#18

teitur Kirjutas:Kas 80 krooni maksis üks karteri pool või mõlemad kokku 80eek?
Mõlemad kokku ikka, neid müüakse komplektis, aga nagu eespool mainitud on see pood nüüdseks suletud.
Vasta
#19

Aga ega see hinnavahe nii suur ka pole,et ühes poes 80 ja teises 400. Ega sellest kui need natuke kallimad on pole midagi peasi et üle 200 ei lähe.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne