Postitused: 773
Teemad: 568
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
07-03-2005, 14:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2005, 15:12 PM ja muutjaks oli
valdo.)
Tere!
Jutt käib M-72st ja tema külgklapilistest derivaatidest.
Nimelt enamikel \"emmidel\" on silindripead väljaspoolt ribilised, kuid olen kohanud isendit (kirjade järgi M-72H), millel pead välisküljelt lausa siledad, omades vaid silindripeade poltide jaoks rida auke perimeetris. Ehk siis - kogu ribistus jääb pea sise- ja väliskülje vahele.
Millele neid \"silepäid\" paigaldati ning mida säärane erisus andis? Ja kas tegu on haruldase väljalaskega?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, alates 18. maist oleme avatud L,P 11-18
Postitused: 5,875
Teemad: 746
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
07-03-2005, 15:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2005, 15:15 PM ja muutjaks oli
Aspelund.)
Sisuliselt on kolme tüüpi päid:
Vana M-72:
http://www.autogallery.org.ru/k/u/m72sprava.jpg
M72H/k-750:
http://www.tac.ee/~meelis/K_Vaike.jpg
K-750M/Dnepr:
http://www.hot.ee/habib/images/K-750.jpg
Sa mõtled vist keskmist varianti, kus kolm triipu peal?
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
Kui ma olen õieti aru saanud,siis esimestel M72 mudelitel olid siledad silindripead,hiljum tulid juba ribilised.Siledate tootmine pidi olema tunduvalt töömahukam ja keerulisem, seetõttu otsustasid eesrindlikud nõukogude insenerid loobuda kapitalistlikust rudimendist ja juurutada uue , nõukogude inseneride välja töötatud silindripea (mille nad ka muidugi BMW pealt maha kopeerisid).Sile silindripea hoidis ära sodi sattumise jahutusribide vahele väidetavalt.Umbes selline jutt oli kirjas väga vanas raamatus \"Remont mototsikla M72 v polevõh uslovijah\" ,kui äkki tuleb kellelegi meelde ,et ta selle raamatu minu käest laenas, siis ma ei pane pahaks väikest viivitust raamatu tagastamisel!
Postitused: 5,875
Teemad: 746
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
Nende täiesti siledate peade kohta ei oska ma midagi kommenteerida..pole kohanud viiteid neile endale kättesaadavas kirjanduses. Olen näinud selliseid, nagu on mu esimesel (parandatud) lingil. Need on ka pealt kinni, aga samas on seal tihedad triibud. Võimalik, et varem oli ka muid variante, näiteks jämedate küünalde jaoks.
Mis puutub haruldusse, siis nii esimene kui teine variant on suht vähelevinud. Viimast varianti on kõige rohkem. Probleem on ka selles, et paljudel vanat tüüpi peadel on killud ribidelt küljest ära.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 165
Teemad: 225
Liitus: Dec 2003
Maine:
0
Pealt kinnist kuid väikeste ribidega kasutati M72 täpselt sama asi isegi ribide arv on sama on sõjaaegsel BMW bokseril, mark peaks olema BMW71, Seda Valdo varianti kasutati kõige esimesel K-750 ja viimane ribiline lahtine pea on kõigil uuematel K-750tel. Oman ka ise neid kinniseid silindripäid, vanema K-750 omad neil on kaanel vaid 3 madalat triipu.
Harulduse kohta niipalju, et M72 omad on haruldased need on BMW täpsed koopiad.
K-750 terved, millest pole kilde välja lennanud on ka haruldased.
2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Postitused: 59
Teemad: 17
Liitus: Sep 2004
Maine:
0
Kusimus,siis siia teemasse.Käisin vaatamas üht väidetavat M 72 H seisnud ...vändapill.esihark oli küll nii nagu teiepoolt pandud pildil aga minumeelest silindritel oli neid triipe rohkem.masin oli 58 a.korviga reduktor puru.(???)võimalusel käin ja teen pilte (siis kellegi abi piltide uppimisel),siis saab vaadata kui orig see masin on ja kui haruldane selline pill on ültse ?
rahvusvahelist vedude kaugsõidu raskeveoki juht
Postitused: 356
Teemad: 65
Liitus: Aug 2005
Maine:
2
Sellel punasel M-72-el on vale karter, vale otsakaas (K-750 mootor ilmselt pandud kunagi) valed summutid ja vale esituli. Sil. pead on originaalid nagu M-72-H olema peab.
Kui kasutaja "peter" lisaks oma fotole keskmisele silindripeale juurde veel et lisaks K-750-le kasutati seda ka M-72-H siis oleks tema vastus selle pildi näol kõige täiuslikum ja ammendav ning teema võiks lukku panna.
militaarmootorrattur