K: uus mootor BMW/EMW 321le?
#1

Selline küsimus laiale ringileSmilePobeda mootoriga ja pobeda tagasillaga bemm.......tahaks mootorit vahetada....mis oleks otstarbekas...päris suslikut ka vahel ei ihkaks näha.
Vasta
#2

Kui tegu on pealesõjaaegse reparatsiooni-EMWga, siis mina soovitaks sellele 21se või 24se Volga agregaate, kui originaalid kadunud. Pandi, jah, ka Pobi omi...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

48 aasta 321....njah...OPel superi esiosa....V8 ei suru aiste vahele? vähegi suurem rida ma kardan, et ei mahu gabariitidelt.
Vasta
#4

vanabemmimees Kirjutas:48 aasta 321....njah...OPel superi esiosa....V8 ei suru aiste vahele? vähegi suurem rida ma kardan, et ei mahu gabariitidelt.

Sa pead arvestama ümberehitusel veel sellega, et Sul tuleb tõestada ARKis kogu ümberehituse vastavust EV seadusandlusele ning rahvusvaheliste normidele.

Vastavalt EV Liiklusseaduse alusel antud EV teede- ja sideministri 18.05.2001.a. määrusele nr 50  "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" on "... lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust". (tsitaat dokumendi lisast 2 koodist 701 punktist 7).

BMW/EMW 321 varustati Baieri/Eisenachi tehases 45 hj mootoriga, mille kubatuur oli 1971 ccm - mina ei tea, et neid oleks valmistatud suurema ja võimsama mootoriga. Ehk siis vastavalt eelnimetet ministri määrusele lubab EV ARK paigaldada sellele mootorit,mille võimsus ei ületa 58,5 hj ja töömaht 2365 ccm. Usun, et väike hälbimine eelnimetet numbritest ARKi tehnikaosakonna vetot ehk veel ei põhjusta , küllaltki oluline hälbimine teeb seda aga kindlasti. Kardan, et ükski V8 neile tingimustele ei vasta. Isegi vana 21se Volga tüüpiline mootor oma 2440 ccm ning 70 hj on tegelikult 321 jaoks liialt võimas ja suur - kuigi neid on säärastele autodele aja jooksul küll ja küll peale pandud ning võib-olla ARK rahuldub nt karburaatoris mingi võimsuse- ja/või pööretepiirajaga, mis seitsetkümmet hobust natuke maha võtab.

Ning lõpuks - paigaldades vanale autole võimsa V8-mootori, tuleb moodsate vastu välja vahetada igal juhul ka ülejäänud käiguosa - eelkõige pidurisüsteem ning sildade liikuvad osad (vedrud/amotrisaatorid). Vastasel korral võib sõit kergesti lõppeda raske avariiga kas juhitavuse kaotamise või lihtsalt jõuülekande ja/või veermiku detailide purunemise tõttu, mis on tingitud liigvõimsast mootorist tekitatud ülekoormusest.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Tegelikult ega mul eriti sääraseid finantsilisi võimalusi polegi, et täisring käiguosa uueks luua.Samas muidugi see pobi mootor tuksub ideaalselt. Eks jätan siis selle peale....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne