Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
19-05-2010, 15:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-05-2010, 15:06 PM ja muutjaks oli
Mister X.)
1. aprillist 1975 muudeti turvavööde kasutamine kogu Nõukogude Liidus üldkohustuslikus, sealhulgas ka Eesti NSVs. Kohalik rahvas pidas esialgu seda heaks aprillinaljaks, kuid seadus jäi püsima.
Postitused: 264
Teemad: 3
Liitus: May 2004
Maine:
2
Ei tohiks olla korrektne. Auto, millel on turvavööde paigustuskohad olemas, peavad olema turvavöödega. Siin ma ei näe mingit vanusest tekitatud eelist ka.
Postitused: 2,171
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
Turvavöösi võivad paigaldada selleks tegevusluba ehk litsentsi omavaed töökojad.omavoliline paigaldamine on keelatud. Ja isegi kui võrdlete keermeid ja poldi pea mõõtu, siis need ei ühti käibelolevate standard poltidega spetsiaalselt et mitte ei kasutataks esimest kättejuhtuvat
polti. Kuna auto on nii vana siis kata augud ilusti kinni ja asi lahendatud.Keegi ei oma õigust neid avada.
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 5,355
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
74
Kui ma omale esimese Mosse ostsin-2140, 87 a. auto ,sellel ei olnud paigaldatud tagumisi turvavöösid. Eemaldasin polstrid ja nende all olid kinnituskohad olemas. Lae all on polstril süvendid aukude tegemiseks.Mina kui korralik,puurisin sinna augud ja paigaldasin rihmad.Sellel korral pääsesin jamadest. Nüüd on uus mure, soetasin omale veel ühe auto-2143 ,1983 a. mudel. Sellel sama asi. Kui polstrid ära kakun,kinnituskohad olemas. Välja arvatud üks ,mis on kinni keevitatud. Seaduse järgi nagu ei tohiks seda korda ka teha. Samas hakkasin ise uurima,kuidas asjad käivad. Ülevaataja arvas,et kui silmaga pole näha,et kinnituskohti on ,siis pole ka rihmu vaja.Ega keegi tohi autot lammutama hakata.Kuigi teepeal sõites võib politsei õiendama hakata ja kõik sõltub inimese arusaamisest.Politseinik võib kahtluse korral saata auto tehnoülevaatusele.Edasi võite arvata ise mis siis juhtub. Hea oleks mingisugune märge tehnilises passis.Iseasi kas keegi seda üldse märkida laseb.Jama kui palju.Kõige lihtsam asi oleks need sinna paigaldada.Asi ANTS. Siis kellegil pole õiendamist.Kui hakkad oma õigusi taga ajama siis üks instants saadab teise juurde.Too teine jälle tagasi. Nagu pallimäng...
Postitused: 3,503
Teemad: 25
Liitus: Dec 2002
Maine:
38
Läheb küll teemast pisut mööda, aga seoses kordusülevaatustega kummitab mind üks küsimus. Nimelt - kui mõni politseimundrisse sattunud sünnipärane ment saadab mõne auto täiesti pastakast imetud põhjusega kordusülevaatusele ja seal mingit viga ei leita (seda viga, millega kordusele saadeti), kas on autoomanikul siis lootust mingilgi tasemel õiglust jalule seada, s.t. oma kordusülevaatusele kulutatud raha tagasi saada? Või ongi lihtsalt nii, et kordusülevaatus on imevits, millega soovi korral autojuhile näkku saab panna?
Siinkohal peangi silmas just 25+ autosid, mis peavad vastama tehasenõuetele, mis erinevad praegustest nõuetest. Ntx kui mõnele inspektorile tundub, et punased tagumised suunatuled või tagumise udutule puudumine on piisav põhjus kordusülevaatuseks. Või needsamad turvavööd.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Mulle põhimõtteliselt meeldivad turvavööd.
Aga kunagi ammusel ajal kui sõitsin igapäevaselt 1971. aasta Izevski tehase 412 tüüpi Moskvichiga unustasin turvavöö kinnitamata. Tehase poolt ei olnud neid paigaldatud, kuid eelmine omanik oli omal algatusel puurinud ja keermestanud oma parimate oskuste kohaselt esimeste istmete tarbeks rihmad. Igastahes politseinik pidas mind kinni, tutvustas ennast ilusasti ja küsis, miks turvavöö ei ole kinnitatud nõuetekohaselt. Olin isegi veidi kohmetunud, kuid kogusin ennast kiiresti ja tutvustasin politseinikule Mossede erinevate tehaste ajalugu ja turvavööde paigaldamise põhimõtteid. Selgitasin ka, et nõuetele mittevastavalt paigaldatud turvavööd võivad olla ohtlikumad kui nende puudumine. Järelikult on ise kodus paigaldatud turvavööd võrreldavad suvaliste ilulintidega ja nendega enda autosse sidumine peaks olema põhimõtteliselt keelatud, mitte kohustuslik. Tuletasin ka meelde tollal kehtinud punkti, kus üle 25 aasta vanune sõiduk pidi vastama tehase kehtestatud nõuetele. Palusin andestada auto eelmise omaniku teadmatust turvavööde paigaldamise osas.
Politseinik noogutas asjatundlikult ja soovis head teed.
Aga tegelikult on turvavööd ikkagi head asjad!
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
21-05-2010, 19:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-05-2010, 19:09 PM ja muutjaks oli
Väravamehaanik.)
"Musta numbri" taotlemise seisukohast on kõige originaalsem kui posti katete sisse ei ole auke tehtud ja uued, õige aastakäigu rihmad on ilusasti kinnistes kilekottides ja pagasniku põrandal. See on see seis, kus "musta numbri" eksperdid ruigavad mõnu käes.
Veidi nõrgem tase on see kui õige aastaarvuga rihmad on külge pandud.
Päris nõrk tase on see kui isa ja ema on esiistmetel rihmadega kinni litsutud aga lapsed hullavad tagapingil lahtiselt ringi. 70-ndatel sõitsid meie vanemad just nii. Kui uunikus ei ole tagapingil rihmasid, siis mina isana ei paneks neid ka ette ja sureks ausa mehena koos lastega. Või siis unustaks originaali ja paneks rihmad igale istekohale. Mina olen, vanades Volgades, kus ees turvavööd puuduvad, paigaldanud need just tagumisele istmele, et lapsi ja nende turvatoole kinni hoida. Näituse ajaks saab need ise paigaldatud vööd lupsti istme vahedesse lükata. Ise ma võin lahtiselt olla autos, aga kergemakaalulisi lapsi aitab häda korral ka koduselt paigaldatud rihm. Kui rihmad on paigaldatud nii, et originaali oluliselt lõhutud ei ole, siis ei võta ka "musta numbri" hindamise komisjon punkte maha.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 1,407
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
27-09-2013, 02:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-09-2013, 13:19 PM ja muutjaks oli
spitfire.)
Mingist aastast tuli nõue (vast kusagil 80-nendatel), et kui autol on ka tagaistmel turvavööd siis need peavad olema kinnitatud, aukude olemasolu küll ei ole kuulnud, et oleks uuritud. Lahtine vöö oli lubatud taksodes asula piires, maanteel tuli kinni panna. Kuna sel ajal turvavöö väga popp ei olnud siis sai kõigist oma autodest tagumised vööd välja nopitud, ei küsinud keegi ülevaatusel midagi.
Kui on eksport mudel siis ilmselt lähtuti ikka sellest millised nõuded on sihtriigis. Võimalik, et need on paigaldanud ka kohalik diiler Küprosel.
Seoses turvavööga meenub veel üks lugu; kui autodele hakati läänes crash teste tegema, pandi nukk autosse ja lennutati vastu seina, siis uuriti vigastusi jne.. Venelased võtsid siis kah liinilt "juhusliku" auto, panid nuku sisse (see olla maksnud rohkem kui auto) ja lennutasid vasta seina.. kallis nukk pani läbi esiklaasi jeehat. Esimene mõte oli olnud, et vöö jäi lahti aga hiljem selgus, et rihma kinnitus polt oli sisse löödud ..quvaldaga!? mis siis järgi andiski.
Postitused: 182
Teemad: 4
Liitus: Apr 2004
Maine:
5
Aga minu 1989 a kastiga Uazikul ei olegi vöösi ega ka kinnitusi. Mis nüüdsiis küll tegema peaks? Kas peaks tõmbama ennast koormarihmaga ümber kasti kinni?
Postitused: 364
Teemad: 21
Liitus: Feb 2011
Näiteks Gaz 66 aastast 80 ja 92 on keermestatud poldikohad olemas ja lisasin ka Norma turvavööd, mis olid tõesti ainult bolt-on lahendus. Selles konservikarbis ei oleks õnnetuse hetkel turvavööga kinnitatultki tore olla, sest kõik kohad on teravaid plekiservi. kange, tõmmatavaid lüliteid jne täis. Musta nr ei taotle ja enda elu/tervis maksab ka midagi.