Turvavööde kohustuslikkus 70-datel?
#21

1. aprillist 1975 muudeti turvavööde kasutamine kogu Nõukogude Liidus üldkohustuslikus, sealhulgas ka Eesti NSVs. Kohalik rahvas pidas esialgu seda heaks aprillinaljaks, kuid seadus jäi püsima.
Vasta
#22

(19-05-2010, 15:03 PM)Mister X Kirjutas:  1. aprillist 1975 muudeti turvavööde kasutamine kogu Nõukogude Liidus üldkohustuslikus, sealhulgas ka Eesti NSVs. Kohalik rahvas pidas esialgu seda heaks aprillinaljaks, kuid seadus jäi püsima.
Seega ,kui ma 1973 aasta autolt need eemaldan,ongi kõik korrektne?
Vasta
#23

Ei tohiks olla korrektne. Auto, millel on turvavööde paigustuskohad olemas, peavad olema turvavöödega. Siin ma ei näe mingit vanusest tekitatud eelist ka.
Vasta
#24

Turvavöösi võivad paigaldada selleks tegevusluba ehk litsentsi omavaed töökojad.omavoliline paigaldamine on keelatud. Ja isegi kui võrdlete keermeid ja poldi pea mõõtu, siis need ei ühti käibelolevate standard poltidega spetsiaalselt et mitte ei kasutataks esimest kättejuhtuvat
polti. Kuna auto on nii vana siis kata augud ilusti kinni ja asi lahendatud.Keegi ei oma õigust neid avada.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#25

Kui ma omale esimese Mosse ostsin-2140, 87 a. auto ,sellel ei olnud paigaldatud tagumisi turvavöösid. Eemaldasin polstrid ja nende all olid kinnituskohad olemas. Lae all on polstril süvendid aukude tegemiseks.Mina kui korralik,puurisin sinna augud ja paigaldasin rihmad.Sellel korral pääsesin jamadest. Nüüd on uus mure, soetasin omale veel ühe auto-2143 ,1983 a. mudel. Sellel sama asi. Kui polstrid ära kakun,kinnituskohad olemas. Välja arvatud üks ,mis on kinni keevitatud. Seaduse järgi nagu ei tohiks seda korda ka teha. Samas hakkasin ise uurima,kuidas asjad käivad. Ülevaataja arvas,et kui silmaga pole näha,et kinnituskohti on ,siis pole ka rihmu vaja.Ega keegi tohi autot lammutama hakata.Kuigi teepeal sõites võib politsei õiendama hakata ja kõik sõltub inimese arusaamisest.Politseinik võib kahtluse korral saata auto tehnoülevaatusele.Edasi võite arvata ise mis siis juhtub. Hea oleks mingisugune märge tehnilises passis.Iseasi kas keegi seda üldse märkida laseb.Jama kui palju.Kõige lihtsam asi oleks need sinna paigaldada.Asi ANTS. Siis kellegil pole õiendamist.Kui hakkad oma õigusi taga ajama siis üks instants saadab teise juurde.Too teine jälle tagasi. Nagu pallimäng...
Vasta
#26

Läheb küll teemast pisut mööda, aga seoses kordusülevaatustega kummitab mind üks küsimus. Nimelt - kui mõni politseimundrisse sattunud sünnipärane ment saadab mõne auto täiesti pastakast imetud põhjusega kordusülevaatusele ja seal mingit viga ei leita (seda viga, millega kordusele saadeti), kas on autoomanikul siis lootust mingilgi tasemel õiglust jalule seada, s.t. oma kordusülevaatusele kulutatud raha tagasi saada? Või ongi lihtsalt nii, et kordusülevaatus on imevits, millega soovi korral autojuhile näkku saab panna?

Siinkohal peangi silmas just 25+ autosid, mis peavad vastama tehasenõuetele, mis erinevad praegustest nõuetest. Ntx kui mõnele inspektorile tundub, et punased tagumised suunatuled või tagumise udutule puudumine on piisav põhjus kordusülevaatuseks. Või needsamad turvavööd.
Vasta
#27

Mulle põhimõtteliselt meeldivad turvavööd.
Aga kunagi ammusel ajal kui sõitsin igapäevaselt 1971. aasta Izevski tehase 412 tüüpi Moskvichiga unustasin turvavöö kinnitamata. Tehase poolt ei olnud neid paigaldatud, kuid eelmine omanik oli omal algatusel puurinud ja keermestanud oma parimate oskuste kohaselt esimeste istmete tarbeks rihmad. Igastahes politseinik pidas mind kinni, tutvustas ennast ilusasti ja küsis, miks turvavöö ei ole kinnitatud nõuetekohaselt. Olin isegi veidi kohmetunud, kuid kogusin ennast kiiresti ja tutvustasin politseinikule Mossede erinevate tehaste ajalugu ja turvavööde paigaldamise põhimõtteid. Selgitasin ka, et nõuetele mittevastavalt paigaldatud turvavööd võivad olla ohtlikumad kui nende puudumine. Järelikult on ise kodus paigaldatud turvavööd võrreldavad suvaliste ilulintidega ja nendega enda autosse sidumine peaks olema põhimõtteliselt keelatud, mitte kohustuslik. Tuletasin ka meelde tollal kehtinud punkti, kus üle 25 aasta vanune sõiduk pidi vastama tehase kehtestatud nõuetele. Palusin andestada auto eelmise omaniku teadmatust turvavööde paigaldamise osas.
Politseinik noogutas asjatundlikult ja soovis head teed.

Aga tegelikult on turvavööd ikkagi head asjad!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#28

Väravamehaaniku jutule lisaks, siis mina võtsin oma Valiandilt need taparihmad esimese asjana küljest ära. 1964, kui Valiant Soomes müüdi, installiti sinna ise, B-piilarist ja tunnelist augu läbi puurimise teel 2-punkti Klippani rihmad. See oli ju siis moekaup Big Grin
Mitte sellised, mida ameeriklased veel 80'tel kasutasid ehk üle kõhu käivad vaid konkreetselt kõrilõikajad. Lisaks oli ka vöö materjal vastav: 32 kasutusaastaga olid selle servad muutunud rauasae lehe sarnaseks ehk vigastasid nahka niisamagi. Kuigi ka ise pean turvavöödest lugu, siis leidsin, et pigem ilma kui nende kõrilõikajatega. Lisaks see piilari plekist läbi pandud olematu peaga polt ei tekitanud mingit usaldust.
Vasta
#29

Tänud veelkord neile,kes viitsid oma seisukohti avaldada, aga jätaks selle politsei teema välja, trahvi võib alati ja igasugu asjade eest saada,kui seda ilusti küsida.
Mind ikka vaevab küsimus,et kumma versiooniga teie arust on see auto rohkem orginaalne , kas vöödega, mis paigaldatud läbi mati filmist "Psühho" saadud õpetuste kohaselt , või vöödeta ja kaetud aukudega?

Ka tunduvad ukseposti polstri augud olema ise tehtud. Kas selliseid polstreid on ka ilma aukudeta?
   
Vasta
#30

"Musta numbri" taotlemise seisukohast on kõige originaalsem kui posti katete sisse ei ole auke tehtud ja uued, õige aastakäigu rihmad on ilusasti kinnistes kilekottides ja pagasniku põrandal. See on see seis, kus "musta numbri" eksperdid ruigavad mõnu käes.
Veidi nõrgem tase on see kui õige aastaarvuga rihmad on külge pandud.
Päris nõrk tase on see kui isa ja ema on esiistmetel rihmadega kinni litsutud aga lapsed hullavad tagapingil lahtiselt ringi. 70-ndatel sõitsid meie vanemad just nii. Kui uunikus ei ole tagapingil rihmasid, siis mina isana ei paneks neid ka ette ja sureks ausa mehena koos lastega. Või siis unustaks originaali ja paneks rihmad igale istekohale. Mina olen, vanades Volgades, kus ees turvavööd puuduvad, paigaldanud need just tagumisele istmele, et lapsi ja nende turvatoole kinni hoida. Näituse ajaks saab need ise paigaldatud vööd lupsti istme vahedesse lükata. Ise ma võin lahtiselt olla autos, aga kergemakaalulisi lapsi aitab häda korral ka koduselt paigaldatud rihm. Kui rihmad on paigaldatud nii, et originaali oluliselt lõhutud ei ole, siis ei võta ka "musta numbri" hindamise komisjon punkte maha.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#31

Mehed, mis imelooma ma ostsin?

Mul on kampaania, kus erinevatele sõidukitele paigaldatakse turvavööd, ning oli kiirkorras vaja n.n. kinnitusvahendeid, selleks sai ka OSTA-st üks uus komplekt ostetud.

Aga enne kui ma kääiridega kallale lähen - kas oskab keegi öelda, mis Liiduvabariigi inseneride looming see on, ning millises Nõuka autotööstuse autodes see leidus:

https://www.osta.ee/index.php?fuseaction...d=46005914

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#32

Mingist aastast tuli nõue (vast kusagil 80-nendatel), et kui autol on ka tagaistmel turvavööd siis need peavad olema kinnitatud, aukude olemasolu küll ei ole kuulnud, et oleks uuritud. Lahtine vöö oli lubatud taksodes asula piires, maanteel tuli kinni panna. Kuna sel ajal turvavöö väga popp ei olnud siis sai kõigist oma autodest tagumised vööd välja nopitud, ei küsinud keegi ülevaatusel midagi.
Kui on eksport mudel siis ilmselt lähtuti ikka sellest millised nõuded on sihtriigis. Võimalik, et need on paigaldanud ka kohalik diiler Küprosel.

Seoses turvavööga meenub veel üks lugu; kui autodele hakati läänes crash teste tegema, pandi nukk autosse ja lennutati vastu seina, siis uuriti vigastusi jne.. Venelased võtsid siis kah liinilt "juhusliku" auto, panid nuku sisse (see olla maksnud rohkem kui auto) ja lennutasid vasta seina.. kallis nukk pani läbi esiklaasi jeehat. Esimene mõte oli olnud, et vöö jäi lahti aga hiljem selgus, et rihma kinnitus polt oli sisse löödud ..quvaldaga!? mis siis järgi andiski.
Vasta
#33

(27-09-2013, 00:01 AM)denis23 Kirjutas:  Mehed, mis imelooma ma ostsin?

Mul on kampaania, kus erinevatele sõidukitele paigaldatakse turvavööd, ning oli kiirkorras vaja n.n. kinnitusvahendeid, selleks sai ka OSTA-st üks uus komplekt ostetud.

Aga enne kui ma kääiridega kallale lähen - kas oskab keegi öelda, mis Liiduvabariigi inseneride looming see on, ning millises Nõuka autotööstuse autodes see leidus:

https://www.osta.ee/index.php?fuseaction...d=46005914

Mäletan, et sellise lukuga turvavööd said poest osta ja ise autole paigaldada. Nimelt tuli 1972-74 vist selline seadus, mis nõudis vist, et alates sellest 71. aastast toodetud sõiduautodel peavad olema esiistmetel turvavööd.
Selgituseks. Meie perre tuli M-408 kandiliste tuledega 1970(sellel ei nõtud ja tänasepäevani ei ole turvavöid ja keegi ei kobise). Tädi sai samasuguse M-408 1972a. Vot ja sellele mosule nõuti paar aastat hiljem turvavööde paigaldamist. Ja ostetigi siis autopoest eellpool jutuks olnud turvavööd, ainult sellise vahega, värvuselt olid rihmad valged.
denis23 komplektil on puudu alumised kinnitusklambrid. Need kujutasid endast umbes 30-35cm pikkust, 6 või 8mm tsingitud traati, mille ühes otsas oli suurem silmus rihmaluku kinnitamiseks ja teises otsas väiksem millest käis läbi kinnituspolt.
Vasta
#34

(21-05-2010, 19:01 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  "Musta numbri" taotlemise seisukohast on kõige originaalsem kui posti katete sisse ei ole auke tehtud ja uued, õige aastakäigu rihmad on ilusasti kinnistes kilekottides ja pagasniku põrandal. See on see seis, kus "musta numbri" eksperdid ruigavad mõnu käes.

Lugedes seda vana teemat siis ma sain ka nyyd aru, et miks need Tavria turvavööd kunagi seal kilekottides vedelesid. Eks ma olin noor ja loll ka siis kui ema 89 aastal selle uue sapaka Moldaaviast koju vedas. Mötlesin, et kogematta ununenud paigaldada tagaistmetele. Olin noor ja usin ning kohe kruvisn kylge.
Vasta
#35

Aga minu 1989 a kastiga Uazikul ei olegi vöösi ega ka kinnitusi. Mis nüüdsiis küll tegema peaks? Kas peaks tõmbama ennast koormarihmaga ümber kasti kinni?
Vasta
#36

Näiteks Gaz 66 aastast 80 ja 92 on keermestatud poldikohad olemas ja lisasin ka Norma turvavööd, mis olid tõesti ainult bolt-on lahendus. Selles konservikarbis ei oleks õnnetuse hetkel turvavööga kinnitatultki tore olla, sest kõik kohad on teravaid plekiservi. kange, tõmmatavaid lüliteid jne täis. Musta nr ei taotle ja enda elu/tervis maksab ka midagi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne