Kas aprillinali?
#1

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Vasta
#2

Miks peaks? Liiga odavad on või Smile
Vasta
#3

Mis seal naljakat on? Kui osta ise üks korralik (taastamiskõlbulik) projekt, restaureerida ta põhjalikult ära - st uus värv, uued kummidetailid, palju aega, palju materjale, palju elektrit tööriistade jaoks jne, siis ega alla 85 tuhande müüa ei tahaks küll. Muidu kipub kahjudesse minema.

Iseasi on, kui enda jaoks teha - sel juhul tavaliselt aega ei loeta, üldkulumaterjale (nt sooja töökoja kütet) ka eriti mitte ja seepärast ka sellist rahasummat tavaliselt ei arvestata minevat restaureerimise peale. Kui aga teenustööna ja/või müügiks teha, siis PEAB lihtsalt kõike seda arvestama, et mitte kahjudesse jääda.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Siin on tegu vist väga korraliku tööga.

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#5

Ilus töö, kuid IMHO küsitud 85000 ja 115000 Eesti raha jätab müüjale päris rasvase katte, ostja leidmine aga küsitav... Ehk oskab Tsiklimeister, kui kogenum tegija, kommenteerida arvatavat kulude ja küsitud hinna suhet?
Vasta
#6

Sellel wehrmachti kollasel tsiklil on kindlasti puudujääke, esiteks ei ole kuulnud et vene tehnikat oleks värvitud wehrmachti kollaseks (v.a. juhul kui miskit saadi sõjasaagiks ja läks uuesti rindele saksa poolel). Kui nüüd vaadata raami tüüpi (mis on ilma tugevdusteta tagaamordi kolmnurkades) siis peaks olema ratas aastatest 1941-1944 aga selle ajastuga ei sobi juba hulgaliselt detaile:
porikad, käiguvahetus- ja käimalöömisvänt, õhufilter, külgkorv...
Sellist pisikese lisakolmnurgaga (ilmselt stopp-tule jaoks) tagatuld pole kunagi ühelegi M-72 paigaldatud kuna ühelgi M-72-l pole originaalis isegi mitte stopp-tule lülitit. Kindlasti on veel asju mis jätavad soovida, aga siis peaks olema paremad pildid/lähemalt nägema. M-72 seda tüüpi raamiga (1941.a.):

[Pilt: m721941ng8.jpg]

Ei vaidle et korralik restaureerimine on sellist hinda väärt aga siis peaks ikka jupid ka õiged otsima, värv olema originaaliga võimalikult sarnane... "Kompoti" restaureerimine on minumeelest üsna mõtetu. (Aga kui ostja eesmärgiks pole originaalsus, siis...)
P.S. Hullem lugu on viimasel kahel pildil oleva K-750M tsikliga, sellel ju Ural'i külgkorvi vann (luugiga). Ühelgi K-750 (K-750M) pole olnud luugiga vanni...
Minujaoks ikkagi pigem aprillinali sest ilmselgelt pole neid rattaid taastanud inimene seadnud eesmärgiks originaalsust, pigem raha...Sad

militaarmootorrattur
Vasta
#7

Ishijupp Kirjutas:Ilus töö, kuid IMHO küsitud 85000 ja 115000 Eesti raha jätab müüjale päris rasvase katte, ostja leidmine aga küsitav...

Ostja leidmine võib olla küsitav, rasvase katte jätmine ON küsitav.

Kes vähegi "emmilistega" kokku on puutunud, see teab, et alla kahe-kolme kuu sellist iludust detailhaaval kohe mitte ei restaureeri. Tükke on nii palju ning tööd samuti.

OK, kolm kuud tihedat tööd, kui kõik ise teha agregaatidest kuni värvieemaldamisemni, eeltööni, värvimiseni jne. 115 / 3 = 38,3. Kui ma olen selline kuldsete kätega meistrimees, et suudan sellise tsikli perfektselt valmis teha, siis usun, et ma suudan leida endale ka sellise leiva teenimise ala, mis mulle ca 20-25 kuus kätte toob. Näiteks teen kaminaid, ahje, erikujulisi välisuksi vms... Ja see väike vahe ongi tooriku (projekti) raha, kulumaterjalide raha jms - paljaste kätega ei tee ju midagi.

Nimetatud numbrid ei ole kaasajal utoopia - avanenud euroturg on oi-kui-palju kuldsete kätega eestlastest töömehi ära tõmmanud ning paigalejääjate paigalejätmiseks on vägagi tihti selliseid rahasid makstud, kui mees ikka tõesti väärt mees on, mitte soss-sepp. Olgem ausad - oma kätega tegevatest kuldsetest meistrimeestest on Eestis juba KÕVASTI puudus.

Ehk me jõuame jälle välja sinnamaale, et kui taastada endale ja hobina, siis aega reeglina ei loeta rahaks ja seetõttu on hinnanumbrid hoopis teisest puust, kui võrrelda müügiks tegemisega.

Võrdluseks - Kurtnal väljas olevat kolmerattalist kaubaveojalgratast taastasin ma vaheaegadega 4 aastat. Ainuüksi kitsaste kuldsete triipkaunistuste maalimise peale kulus mul 3 VÄGA pikka päeva. Ja ainuüksi torureelingu (replika) valmistamise peale 2 pikka päeva (painutamine-keevitamine-lihvimine jms).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Sellise tooriku eest tahavad Tšehhi inimesed ca. 25 000 EEK-i

[Pilt: m72tsehhi25kjf0.jpg]

militaarmootorrattur
Vasta
#9

......tellimustöö Saksamaalt. Kas tellimus Saksamaalt või töö Saksamaalt? Eks poe Irbitid maksavad ka midagi sinnakanti vist? Originaalsuse kohapealt vast nii, et originaalifriigid nagunii selliseid masinaid sellise hinna eest ei osta vaid ...ah, juhe jookseb kokku!
Vasta
#10

Väga tuttava käekirjaga "made in poland".
Poolakad teevad selliseid rattaid.
Hinnavõrdluseks võiksin tuua 1936 a 500-ne täiskomplektne(töökorras) Ariel maksab 70.000.- eeki(olen pakkunud seda 2 aastat ja ei ole veel kosilast leidnud)
K-750 M taastamine originaali maksab kuni 40.000.- eeki.
Leedus on saadaval BMW R 12 (taastatud ülihästi) 120.000.- eeki

NB!Valdo kui on tulevikus vaja veel triipe teha ,siis olen nõus laenama triibu masinat.Saad paari tunniga hakkama.

:I M Back
Vasta
#11

Tsiklimeister Kirjutas:K-750 M taastamine originaali maksab kuni 40.000.- eeki.
Jah, umbes sellist hinnaklassi kahtlustasingi. Valdo- sul on tuline õigus rääkides 2-3 kuulisest tööajast juhul, kui töö tehakse endale ja vähemalt 95% originaalsust taga ajades. Kõnealused rattad ei ole taastatud silmas pidades maksimaalset originaalsust, taastatud on nad müügi eesmärgil, seega usun mitte väga mööda panevat väites, et oskaja mees teeb töö ära ca 1-1,5 kuuga. K750M on niipalju levinud ratas, et replikate valmistamine, kui tõenäoliselt kõige ajamahukam osa taastamisel,  ei ole vajalik- osad on niigi üsna lahedalt saadaval...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne