Soomustatud Zil Eestis? (EE artikkel)
#1

Link artiklile
Vasta
#2

NLiidu esinduslimusiinide soomustatuse kohta mainiks, et kui Stalini ajal sõitis generalissimus ja võibolla veel mõned tippjuhtkonda kuuluvad soomustatud masinatega, siis näiteks juba 1969 (kui Kremli väravate juures üritati atendaati Brežnevi autokorteežile) peeti heaks tooniks sõita soomustamata masinatega. Tõenäoliselt pärast 1969 a ebaõnnestunud atendaati (hukkus autojuht ja sai kergelt kuulist riivata kosmonaut Leonov) hakati esindussõidukeid uuesti soomustama.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#3

Neist asjust huumprivõtmes:
http://my.tele2.ee/tootmiskoondis/

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#4

Limusiin Zil-i teema juurde:
Tänahommikused NTV uudised näitasid üsna põhjalikult üht ZIL limusiini seest ja väljast, saatejuhti juhiistmel ja salongi tagadiivanil jne. Mainiti, et tehas Zil on saanud Putini administratsiooni asjadevalitsuselt tellimuse uutele ZIL limusiinidele.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#5

Vaadates seda, millisteks jälkusteks moondusid ZIL-i tehase ZIS-5 replikad, siis ma ei arva, et ka uued limusiini just maitsekusega hiilgaks.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Aspelund Kirjutas:Vaadates seda, millisteks jälkusteks moondusid ZIL-i tehase ZIS-5 replikad...

Kus neid näeb?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Mingi ettekujutuse saad siin:

http://www.tassphoto.com/?section=news&p_id=224614

Paremaid pilte hetkel ei leia.

Tarmo

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Muide üks päris ZIL ENSV-s siiski oli. ZIL-117, tuli Moskvast juba kasutatuna, sõitis sellega Eesti KGB asepealik kindral Kortelainen. Ise olin seda näinud Mustamäel aastal 1987.
Musta värvi, autojuht ees.

Minu tuttav töötas KGB garaazis autojuhina. Kaheksakümmendate lõpus seda kanti maha, siis ühtegi detaili ei lastnud maha kruvida autost, isegi elektriantenni, auto pidi kas täiskomplektne olla või täiskomplektne hävitusele minna. Ühe sõnaga, auto saadeti Moskvasse. Ma muidugi kahtlen selles et auto hävitati, kuna 30-st ZIL 117 st mis üldse tehti on minu teada eksisteerivad päris paljud.
Muide, millegi pärast arvan et just see auto oli see mis lideeris Gorbachevi korteezi ning kuna sellel ka ilusti olid Eesti numbrid peal, siis hakkasid levima jutud sellest kuidas üks Gorbachevi ZIL oli Eestisse jäänud. Ja see et ZIL 117 oli Eesti KGB kasutusel see on ka 100% kindel.

Ka auto omanik on see vastus miks see auto jäljetult kadus.
See sama tuttav autojuht rääkis mulle sellest et KGB autod enamuses olid mitme dokumentidega ja numbriplaatide komplektiga. Näiteks kreemi värvi GAZ 2402 numbriga 1602EAM oli vahepeal ka рXXXXEA või kXXXXEA ja nii edasi, ainult et autotelefon esiistmete vahel oli vist veidi ebatavaline eraauto jaoks.

Ja tavaline tolleaja CCCP riigijuhi saaterivi nägi välja reeglina järgmiselt:

GAI Lada või Volga

Musta värvi Volga vilkur katuse peal

6 ZILi

ZIL Junost mikrobuss või universaalkerega ZIL või \"Skorpion\" tüüpi ZIL või universaalkerega Tchaika sideapparatuuriga

teised saateautod


Seda pilti olen näinud 3 korda, 1986 aastal Moskvas Tchehhi kompartei liidri visiidil, 1988 Tallinnas Tchebrikovi ja Gorbachevi visiitidel.

Sama moodi millal 1986 aastal Georg Ots tuli Rejkjävikust tippkohtumisest, veeresid tema seest 9 ZILi, kõikidel MOC numbrid peal
Küll oli huvitav vaadata autot numbriga 00-01 MOC Big Grin




Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#9

http://www.volga.ee/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=309

Samal teemal Volgaklubi foorumis.
Vasta
#10

Näib, et ajaleheartikkel suurel määral külajuttude tasemel ning lehelugejal, kes autoteemalisi foorumeid ei külasta, võib asjast üsna vale mulje jääda.
Tundub küll kahtlane, kas ZIL 90-ndate alguses veel Eestis oli. Mäletan, et kui Lennart Meri sai presidendiks, näidati AK-s, kuidas teda tema maja eest Tšaikaga Kadriorgu sõidutati. Kui väidetavalt ZIL-iga välissaadikuid veeti, miks siis mitte presidenti? Või ei läinud ZIL käima?
ZIL 117 oli Eestis juba mitu aastat enne kuulsat Gorbatšovi visiiti. Nägin seda sõidukit vist 1982 või 83, kui ta vedas Karl Vaino Tartusse mingile üritusele. Keeras siis autojoru Vallikraavi tänava otsast Küüni tänavale, kus tollal asus EKP linnakomitee. Korteežis oli kõigepealt vilkuritega miilitsa-VAZ, siis kollane Mercedes-sedaan, siis ZIL 117, kust väljus Karl Vaino, siis GAZ-14 Tšaika, kus istus Meta Vannas (Ülemnõukogu Presiidiumi esimehe ehk äraseletatult Arnold Rüütli asetäitja), siis mõned Volgad, siis roheline Mercedes-kombi ja lõpus veel üks vilkuritega VAZ. Kogu see joru jäi Küüni tänavale seisma, kuid autosid lähemalt vaadata ei õnnestunud, sest neid ümbritsesid tigedate nägudega miilitsad.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#11

Eks need ZIL-id olid N.ajal paraja müstikaga ümbritsetud,kuid see selleks.
Nagu aru olen saanud,siis esmajärjekorras jäid need ikka Moskvasse vastavatele organitele,kuid vast siis ka iga NSV kõrgeimad pealikud said ühe või paar oma kasutusse.Väga võimalik,et oli ka miski autode roteerumine kohtade vahel.
117 oli aga rohkem 70-te mudel (4104 versioonid tulid kuskil 1978-80) ning üsna võimalik võib olla see,et tegu masina Eestisse jõudmise ajaks juba kuskil kõrgemal pool läbisõidetud masinaga mida olukorrast lähtuvalt vastavad seltsimehed (Vaino,Kortelainen) pruukisid.
Aastast 1988 mäletan end olevat ühte Vene numbritega 114 näinud Pirital,kus oli mingi autoremondiseadmete näitus,kus isaga sai käia...
Vasta
#12

Nõukogude ajal olen näinud muuhulgas ZIL 114 millega Patriarhh Alekssius Tallinnas käis, seisis üksikuna Viru Hotelli eest. Ei olnud uus masin, kohe näha oli.

Moskvas, Kutuzovski ja Kalininski propektidel tol ajal olid ZILid ja Tchaikad täiesti tavaline nähtus. Mäletan hästi kuidas olime tuttavatel külas ja siis astus läbi üks vend keda toimetas kohale GAZ 14 autojuhiga. Sai meid \"küüditada\" kuni Eesti saatkonnani. See oli minu elus ainus kord, millal mina GAZ 14-ga sõitsin.



Aga, minul on selline tunne et vähemalt ENSV juhtkond sõitis 3102 Volgadega ringi, vähemalt, just selliste autodega ma nägin sõitmast Vainot, Väljast, Toomet, Rüütlit.

Veel mäletan, et kui 31 Volgad tulid siis oli neil pidurisüsteemiga mingi jama, nii et need pandi seisma mingiks ajaks.


Tchaikad hoiti rohkem protokolliüritustele.
Veel aastal ca 87 nägin Raekoja platsil kahte GAZ 14, siis olin sügavalt üllatunud, kui ühel Tchaikal oli esitiival läbivad korrosiooniaugud - tol ajal oli see minu silmis rohkem nagu uus auto.

Siis veel mäletan kuidas aastal 88 meie majas tehti pulma kus pulmaautoks oli GAZ 13, tol ajal tundus see hästi totter ja vanamoodne. Need GAZ 13 mis pulmasid sõidutasid olid paras saanid ka.



Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#13

SLÕhtuleht kirjutab: \"Eestlased andsid George W. Bushi autole soomuse?\"
Vasta
#14

Minuni on jõudnud ühe eravestluse kaudu väide, et see ZiL-117 toodi Eestisse kuskil olümpia ajal ning ka seoses sellega. Muidu polevat väikestele liiduvabariikidele nagu Eesti ZiL-e ette nähtud, need jäid "suurte poiste" (VNFSV, Ukraina, Valgevene, ehk ka mõni Kesk-Aasia NSV) lõbudeks.
Masin olevat algul kuulunud MN autobaasile, kuid sm Kortelainen (1980. aastate Eesti KGB ülem) oli ZiLi enda kasutusse tahtnud ja lõpuks ka sai. Edasist saatust minu infoallikas samuti ei teadnud.
Vasta
#15

Minu teadmised zil - i kohta : nägin nimetatud sõidukit 1979 või 1980 alul , autot kasutas julgeolekukomitee . nende gaz 13 tsaika niivõrd roostes oli - mütsi oleks võinud läbi auto visata .gaz 13 küll soomustatud polnud , roosteaukudest valgus läbi paistis . zil i proovinud ralliäss ütles : " 200 km / h polnud probleem " .
Vasta
#16

denis23 Kirjutas:...ZIL Junost mikrobuss või universaalkerega ZIL või \"Skorpion\" tüüpi ZIL...

Mis asi see \"Skorpion\" veel on?
Vasta
#17

http://www.zil115.com/retro_zil.php?year=0000

ZiL 41072 Skorpion peaks olema 4104 eriversioon ihukaitsjate jaoks. Väline erinevus - laskeavad ja rohmakama välimusega soomustus. Venekeelne guugeldamine ka abiks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne