Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Nimelt 71' 30 hj mootor läheb kibekiirelt kuumaks, nii rahulikult 60-70nega sõites max maa mis sõita kannatab on ca 15 km, siis on temperatuur 110c...süüde on õige, segu õige, mootor puhas, st õli ei tilgu kuskilt...
õlipumpa uurisin, hammastel ei tähendanud kulumist, samuti ka see alumine plaat millel e hambad toetuvad...
mida teha?
nüüd kaob ka õlirõhk...kui mootor soojaks läheb läheb tuli põlema...
Postitused: 445
Teemad: 71
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
uuri kas ta õhku saab ikka korralikult ja ega ribid ei ole mingit sodi täis
võta plekid ümbert ära ja vaata mis seal toimub
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
mootori tegin kõik täiesti puhtaks, radikad, silindrid jms...uued tihendid sai pandud kõik...algul oli moto paras õlikäkk, mõtlesin et asi selles, enam õli välja ei aja aga ega tulemus pole põrmugi parem
Postitused: 2,642
Teemad: 263
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
Kunagi ammu oli ka mingi selline jama. Tuleb meelde , et karteri tuulutuse ots on kusagil mootori all ja see oli mingit sodi ja muda täis, pärast puhastamist hakkas korralikult jahutama, aga enne seda ajas õli igast võimalikust august välja. Kui Sul õli välja ei aja , siis ei ole vist see viga.
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
aga kus on üldse niivanadel karteri tuulutus?
mina seda ei leidnudki endal....
40hj on küll jah olemas ja too ei lähe kuumaks ka...aga vana 30 hj(muhu mootor)
Postitused: 2,642
Teemad: 263
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
kusagil peaks tuulutus kindlasti olema, aga 30hj mootoriga ei ole kokku puutunud, arvasin , et üldehitus peaks sama olema. 40hj tuleb tuulutuse toru kusagilt põhja alt välja, kui tagant auto alla vaadata, siis peaks olema näha väike viltuse otsaga torujupike. Igatahes minu omal oli nii.
Postitused: 788
Teemad: 74
Liitus: Jun 2003
Maine:
2
Aastakümnete tagune kogemus 30 hobusega mootoriga- mina teda korralikult jahutama ei saanudki- mainitud 100-110 oli pidev näit ja selle juures hakkas õlirõhu tuli ka hõõguma. Pisut aitas see, kui viskasin stroboskoobi nurka ja sättisin süüte tunde järgi paika. Õlirõhu kadumise vastu peaks teoreetiliselt aitama õlilisand, mis hoiab õli "paksu" ka kõrgematel temperatuuridel, kuid omal pole seda olnud võimalust proovida. Vene ajal kasutasin sapakas paksemat õli, see hoidis õlirõhu langemise ära.
Postitused: 101
Teemad: 12
Liitus: Feb 2007
Maine:
1
oled Sa kindel, et genekas käib õiget pidi
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Mootori tuulutus peab kindlasti olema, endal masin garaazis seisnud ca. 15a ja enam ei mäleta, kuid kas õli sissevalamise kork ei peaks toimima ka tuulutusena.
Oma kogemusest ütlen, et 30-se ZAZ mootori normaalse temperatuuri hoidmiseks on vajalik:
- mootor peab olema puhas, sest ta on õhkjahutusega;
- mootoril peab olema korralik õlirõhk, mina sain pärast saalede vahetust tühikäigul 1,5 ja pööretega 3,5 kg/cm2 kohta, sellega olin rahul, õige õlirõhu mõõtmisel unusta ära armatuuris olev tuli ja mõõda mootoris mehaanilise näitajaga, tule põlemamine sõltub andurist, milline ei pruugi alati töötada;
Ei tohi ära unustada, et see mootor jahutab ennast ka õliga.
- kontrolli, kas õliradiaator on puhas nii seest kui väljast, st et sellest ikka õli normaalselt läbi käiks.
- juhul, kui need tööd efekti ei andnud, siis soovitan võtta mootorilt ära karteripõhi ja teha sinna vahetükk paksusega ca. 15mm, see tähendab, et õlikogus suureneb mootorikarteris ja suuremat kogust õli on raskem kuumaks ajada.
- minu teada on ZAZ mootori lubatud õlitemperatuur töötades 100-110 C, mille temperatuuri näitabki temperatuuriandur;
- Mootori paremaks jahtumiseks peab mootoriruumis olev soe õhk ka välja pääsema, selleks on tema enda väljaminevad õhuliikumise avad keres liialt väikesed ja näiteks ZAZ-965 annab jahtumisele efekti, kui tagumine kapott on mõne cm-i ulatuses avatud (irvakil).
Jõudu ja jaksu mootori parendamisel!
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
aga alguses ei olnud õlirõhu kadu nii hull, nüüd kohe kui mootor soojaks läheb, seal 60-80ne kraadi juures
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
katsuks ikka mootori jätta tehase konditsiooni
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Suurem kogus õli töötab nagu kondensaator, kui õliradikas on jahtumise probleemid (must, õli ei käi läbi ) siis muidugi koguse suurendamine efekti ei anna, kui aga seal miski toimib, võib see kuumenemise piir olematusesse kaduda, muide ZAZ mootoriga M-ilisel
Kohila kandist on õliradiaator üldse vahelt välja võetud , sest muidu jahtus liialt maha.
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
ülisurve sain normi, pumbajuures see klapp oli kinni jäänud...kuumaks läheb rsk ikka:@ 10 km sõiduga 100c
no mida teha...mina enam ei oska...
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
no sooja mootoriga on õlisurve healjuul kõvade tuuridega 1..kohapeal 0
soojast peast annab 3-4 välja kenasti...madalatel pööretel 1+ jms...
Postitused: 323
Teemad: 33
Liitus: Jun 2007
Maine:
7
See õlirõhu jama oli mulle tuttav mosu näol- järsku, keset 100 km/h sõitu langes õlirõhk 3 pealt 1 peale. Tühikäigul oli 0. Sai mehhaanilise näidikuga mõõdetud ja kõik oli normis. Saatsin selle näidiku kuradile. Hiljem õnnestus uus näidikuplokk saada (kuna mul väikese õnnetuse läbi ampermeeter korpusele augu sisse oli sulatan'd) ja sellega hakkas õigesti näitama.
Niipalju tahan sellega siis öelda, et elektroonilise õlisurve näidiku puhul ei või iial teada, mis jama tegelikult on. Ma ei tea, mis sorti näidik sapikal on, kas tal mitte ainult tuluke ei olnud? Uuematel võis küll kell olla, aga ma ainult tulukesi näinud.
Igaljuhul soovitan õlirõhk mehaanilise näidikuga üle kontrollida. Juhtmed võivad katki minna. Ja noh, võimaluse korral tuleks ka temperatuur meh. näidikuga üle kontrollida.
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
mul ongi mehaaniline taga preegu...