Abi sapika alal vaja
#1

Nimelt 71' 30 hj mootor läheb kibekiirelt kuumaks, nii rahulikult 60-70nega sõites max maa mis sõita kannatab on ca 15 km, siis on temperatuur 110c...süüde on õige, segu õige, mootor puhas, st õli ei tilgu kuskilt...
õlipumpa uurisin, hammastel ei tähendanud kulumist, samuti ka see alumine plaat millel e hambad toetuvad...
mida teha?
nüüd kaob ka õlirõhk...kui mootor soojaks läheb läheb tuli põlema...



Vasta
#2

uuri kas ta õhku saab ikka korralikult ja ega ribid ei ole mingit sodi täis
võta plekid ümbert ära ja vaata mis seal toimub
Vasta
#3

mootori tegin kõik täiesti puhtaks, radikad, silindrid jms...uued tihendid sai pandud kõik...algul oli moto paras õlikäkk, mõtlesin et asi selles, enam õli välja ei aja aga ega tulemus pole põrmugi parem



Vasta
#4

Kunagi ammu oli ka mingi selline jama. Tuleb meelde , et karteri tuulutuse ots on kusagil mootori all ja see oli mingit sodi ja muda täis, pärast puhastamist hakkas korralikult jahutama, aga enne seda ajas õli igast võimalikust august välja. Kui Sul õli välja ei aja , siis ei ole vist see viga.
Vasta
#5

aga kus on üldse niivanadel karteri tuulutus?
mina seda ei leidnudki endal....
40hj on küll jah olemas ja too ei lähe kuumaks ka...aga vana 30 hj(muhu mootor)



Vasta
#6

kusagil peaks tuulutus kindlasti olema, aga 30hj mootoriga ei ole kokku puutunud, arvasin , et üldehitus peaks sama olema. 40hj tuleb tuulutuse toru kusagilt põhja alt välja, kui tagant auto alla vaadata, siis peaks olema näha väike viltuse otsaga torujupike. Igatahes minu omal oli nii.
Vasta
#7

Aastakümnete tagune kogemus 30 hobusega mootoriga- mina teda korralikult jahutama ei saanudki- mainitud 100-110 oli pidev näit ja selle juures hakkas õlirõhu tuli ka hõõguma. Pisut aitas see, kui viskasin stroboskoobi nurka ja sättisin süüte tunde järgi paika. Õlirõhu kadumise vastu peaks teoreetiliselt aitama õlilisand, mis hoiab õli "paksu" ka kõrgematel temperatuuridel, kuid omal pole seda olnud võimalust proovida. Vene ajal kasutasin sapakas paksemat õli, see hoidis õlirõhu langemise ära.
Vasta
#8

oled Sa kindel, et genekas käib õiget pidi
Vasta
#9

Mootori tuulutus peab kindlasti olema, endal masin garaazis seisnud ca. 15a ja enam ei mäleta, kuid kas õli sissevalamise kork ei peaks toimima ka tuulutusena.
Oma kogemusest ütlen, et 30-se ZAZ mootori normaalse temperatuuri hoidmiseks on vajalik:
- mootor peab olema puhas, sest ta on õhkjahutusega;
- mootoril peab olema korralik õlirõhk, mina sain pärast saalede vahetust tühikäigul 1,5 ja pööretega 3,5 kg/cm2 kohta, sellega olin rahul, õige õlirõhu mõõtmisel unusta ära armatuuris olev tuli ja mõõda mootoris mehaanilise näitajaga, tule põlemamine sõltub andurist, milline ei pruugi alati töötada;
Ei tohi ära unustada, et see mootor jahutab ennast ka õliga.
- kontrolli, kas õliradiaator on puhas nii seest kui väljast, st et sellest ikka õli normaalselt läbi käiks.
- juhul, kui need tööd efekti ei andnud, siis soovitan võtta mootorilt ära karteripõhi ja teha sinna vahetükk paksusega ca. 15mm, see tähendab, et õlikogus suureneb mootorikarteris ja suuremat kogust õli on raskem kuumaks ajada.
- minu teada on ZAZ mootori lubatud õlitemperatuur töötades 100-110 C, mille temperatuuri näitabki temperatuuriandur;
- Mootori paremaks jahtumiseks peab mootoriruumis olev soe õhk ka välja pääsema, selleks on tema enda väljaminevad õhuliikumise avad keres liialt väikesed ja näiteks ZAZ-965 annab jahtumisele efekti, kui tagumine kapott on mõne cm-i ulatuses avatud (irvakil).
Jõudu ja jaksu mootori parendamisel!
Vasta
#10

aga alguses ei olnud õlirõhu kadu nii hull, nüüd kohe kui mootor soojaks läheb, seal 60-80ne kraadi juures



Vasta
#11

miilits Kirjutas:- juhul, kui need tööd efekti ei andnud, siis soovitan võtta mootorilt ära karteripõhi ja teha sinna vahetükk paksusega ca. 15mm, see tähendab, et õlikogus suureneb mootorikarteris ja suuremat kogust õli on raskem kuumaks ajada.
Jõudu ja jaksu mootori parendamisel!

Suurem kogus läheb ka lõpuks ikkagi kuumaks. Küsimus on ainult ajas.
Vanasti tehti see vahetükk veelgi petsimalt. Vahetüki külge keevitati torud, läbi karteri. Torud olid piki sõidusuunda. Nii tekkis nagu lisa õliradiaator jahutuseks, kui sõidu ajal torudest õhk läbi käis.
Vasta
#12

katsuks ikka mootori jätta tehase konditsiooni



Vasta
#13

Suurem kogus õli töötab nagu kondensaator, kui õliradikas on jahtumise probleemid (must, õli ei käi läbi ) siis muidugi koguse suurendamine efekti ei anna, kui aga seal miski toimib, võib see kuumenemise piir olematusesse kaduda, muide ZAZ mootoriga M-ilisel
Kohila kandist on õliradiaator üldse vahelt välja võetud , sest muidu jahtus liialt maha.
Vasta
#14

Ishijupp Kirjutas:...
Õlirõhu kadumise vastu peaks teoreetiliselt aitama õlilisand, mis hoiab õli "paksu" ka kõrgematel temperatuuridel, kuid omal pole seda olnud võimalust proovida. Vene ajal kasutasin sapakas paksemat õli, see hoidis õlirõhu langemise ära.

On kasutatud ka lennunduses kasutatavat shelli "aeroshell 100" vm analoogset. õli, mis spetsiaalselt õhkjahutusega lennukimootoritele. Parandas nii jahutust kui tõstis õlisurvet. märksõnadeks Ämari, kaitsevägi, Kuusiku vms.


Vasta
#15

ülisurve sain normi, pumbajuures see klapp oli kinni jäänud...kuumaks läheb rsk ikka:@ 10 km sõiduga 100c
no mida teha...mina enam ei oska...



Vasta
#16

Jossu Kirjutas:ülisurve sain normi, pumbajuures see klapp oli kinni jäänud...kuumaks läheb rsk ikka:@ 10 km sõiduga 100c
no mida teha...mina enam ei oska...
100c on sapikal täitse lubatud temp. kas tegelt ka on aga see? äkki andur või kell viskavad vimkat?
Vasta
#17

no sooja mootoriga on õlisurve healjuul kõvade tuuridega 1..kohapeal 0
soojast peast annab 3-4 välja kenasti...madalatel pööretel 1+ jms...



Vasta
#18

See õlirõhu jama oli mulle tuttav mosu näol- järsku, keset 100 km/h sõitu langes õlirõhk 3 pealt 1 peale. Tühikäigul oli 0. Sai mehhaanilise näidikuga mõõdetud ja kõik oli normis. Saatsin selle näidiku kuradile. Hiljem õnnestus uus näidikuplokk saada (kuna mul väikese õnnetuse läbi ampermeeter korpusele augu sisse oli sulatan'd) ja sellega hakkas õigesti näitama.

Niipalju tahan sellega siis öelda, et elektroonilise õlisurve näidiku puhul ei või iial teada, mis jama tegelikult on. Ma ei tea, mis sorti näidik sapikal on, kas tal mitte ainult tuluke ei olnud? Uuematel võis küll kell olla, aga ma ainult tulukesi näinud.

Igaljuhul soovitan õlirõhk mehaanilise näidikuga üle kontrollida. Juhtmed võivad katki minna. Ja noh, võimaluse korral tuleks ka temperatuur meh. näidikuga üle kontrollida.
Vasta
#19

mul ongi mehaaniline taga preegu...



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne