võrr sõidab täis kiirusel ja tõksib
#21

ispy Kirjutas:Õhupuhasti käib karburaatori küljest ära! Saab ära keetata 17 või 19mm lehtvõtmega, kui nõrgalt kinni, siis ka käega.
Kui oled õhupuhasti kätte saanud, siis vaata natuke, kuidas osad seal omavahel ühendatud on ning püüa asi demonteerida. Ei pea raketiteadlane olema.

ma tean... sain selle karburaatori küljest 19 võtmega ära selle aga kahjuks lahti teha ei osanud... panin siis tagasi nii kuidas oli ja küünla tegin üli puhtaks, nagu uus... aga ikka ei midagi, nüüd ei tahma see küünal vähemalt sedaviisi ära nagu ennem ega lähe ka märjaks... tundub et bensiini siis mootoris pole... aga ei tee ta ikkagi ühtegi käivitushäält :S

küünal on korras...karburaator peaks ka korras olema... milles siis viga? endal juhe jube koos aidake.
Vasta
#22

mul on ka taoline jama, täispööreteni läheb ilusti, kuid tippkiirusel hakkab jõnksutama, ma ei ole veel täis selguseni jõudnud kas asi on segukruvi vales asendis, süüdeküünlas või vales süüdes. sellest siis paar küsimust kui suur peaks olema süüdeküünlas kontaktpindade vahe ning süüdemängus kontaktide vahe?
ja tekkis küsimus ka d5 ja d4 siduri hammasrattaste kohta, kas olid neil hambad sirgelt peal ja kui olid siis kui palju neil kõverate hammastega hammasrattastega vahet jõuülekande pooles oli?

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#23

kalev60 Kirjutas:... tekkis küsimus ka d5 ja d4 siduri hammasrattaste kohta, kas olid neil hambad sirgelt peal ja kui olid siis kui palju neil kõverate hammastega hammasrattastega vahet jõuülekande pooles oli?

Siduri mehhanismidesse ei ole ühelgi D-seeria mootoril kuulunud mitte iialgi mitte ainsatki hammasratast. Pigem siiski vaid kettad.

Mis puudutab hammasrattaid, siis need esinevad D-seeria mootorites peaülekandes. Ja mis puudutab hammasratta hambaid, siis need on kogu aeg olnud ikka sirged, "kõveraid" (?) hambaid ei ole iial nähtud. Lihtsalt et D4 mootoril asetsesid need hambad hammasratta teljega paralleelselt (nn sirged hambad), D5 ja uuematel mootoritel olid need asendatud kaldhammastega (mis asetsesid hammasratta telje suhtes väikese nurga all).

Põhjus on väiksemas müras - kui  sirge hammas hambub ühekorraga, tekitades järsu heli, siis kaldhammas hambub "jupphaaval" ehk siis sellele vastav heliefekt on hajutatud. Seepärast tunneb D4 mootori eksimatult liikluses ära omapärase peaülekande laulmise poolest, kaldhammastega ülekanne laulab palju vähem (vrd - GAZ-51 sirgete hammastega käigukasti omapärane laulmine...).

Sirg- ja kaldhammastega hammasrataste läbimõõdud ja hammaste arvud peaksid olema samad, st ka ülekande suhtarv sama.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#24

Olen ka sellega kokku puutunud kunagi ja ka nüüd kui oma vana võrri taaselustasin. Ma ei ole kindel kas uuest peast ostetud mootor on tehases väga täpse karburaatori häälestusega või mitte, kuid kunagi '89 või nii sai uus D8E mootor ostetud ja installeeritud, ning ilma midagi näppimata esines täiskiirusel sama effekt, et perioodiliselt käis ilusa maheda ja puhta sirinaga, siis jälle kukkus "törisema". Raske seda sõnadesse panna, aga midagi sellist: ssssss, trrrrrrr, sssss jne. Smile Seda siis ilma nö. koormuseta sõidul siledal teel, kui tekkis mingi väiksem tõus, siis veidi suurema koormusega sellist tõksimist ei esinenud. Preagu testsõite tehes kogesin midagi sarnast. Ju see mingi häälestuse ebakõla ole, pole täpsemalt uurinud. Kas tahab segu reguleerimist - on liiga rammus - või siis süüde tahaks suurematel pööretel varasemaks saada, aga noh, võrril ju tsentrifugaalregulaatorit pole, nii et võib ka olla sellest tingitud juba sünnipärane viga.
Vasta
#25

Minu kunagine Riga 13 D8E mootoriga hakkas samuti töristama vahepeal, aga ilma õhupuhastita töötas ilusti. Saigi palju aastaid ilma õhupuhastita sõidetud ning mingit erilist kulumist sellepärast küll ei märganud.
Vasta
#26

Mul selline teooria:
Karburaatori bensiinitaseme hoidmise süsteem teeb seda. Arvatavasti käib lugu nii - laseb törtsu bensiini sisse, ujuk tõuseb sellega ja nõelklapp sulgeb juurdevoolu. Seepeale hakkab tase langema kuni mingi piiri peal avatakse klapp uuesti. Paraku pole see regulatsioon päris pidev vaid mõningase hüstereesiga. Bensiinitasemest sõltub aga omakorda segu (käib näiteks paras-liiga rikas vahet).

BTW, minu S62M mootoriga Stella teeb sobiva õhufiltri ja düüsi koosluse valikul sedasama asja. Tasasel teel täisgaasiga sõites käib perioodiliselt paremini ja halvemini, selline umbes 5-10 sekundise perioodiga nähtus. Võib tõlgendada ka kui omamoodi 'jõnksutamisena'.

Veel kaugemale võrri teemast minnes - hiljuti soetatud projektikas-roller Suzuki Sepia teeb ligikaudu sama trikki. Kui täisgaas peale keerata siis sureb õige ruttu (nii 30sek) lihtsalt välja. Põhjus ilmselt selles et tõmbab karburaatori lihtsalt kuivaks :-) Mõni sekund hiljem läheb aga uuesti käima (starterit andes) nagu poleks midagi olnudki. Omamoodi hea 'piiraja' niiet seda vigurit välja rookida ei kavatse.

praud Kirjutas:Olen ka sellega kokku puutunud kunagi ja ka nüüd kui oma vana võrri taaselustasin. Ma ei ole kindel kas uuest peast ostetud mootor on tehases väga täpse karburaatori häälestusega või mitte, kuid kunagi '89 või nii sai uus D8E mootor ostetud ja installeeritud, ning ilma midagi näppimata esines täiskiirusel sama effekt, et perioodiliselt käis ilusa maheda ja puhta sirinaga, siis jälle kukkus "törisema". Raske seda sõnadesse panna, aga midagi sellist: ssssss, trrrrrrr, sssss jne. Smile Seda siis ilma nö. koormuseta sõidul siledal teel, kui tekkis mingi väiksem tõus, siis veidi suurema koormusega sellist tõksimist ei esinenud. Preagu testsõite tehes kogesin midagi sarnast. Ju see mingi häälestuse ebakõla ole, pole täpsemalt uurinud. Kas tahab segu reguleerimist - on liiga rammus - või siis süüde tahaks suurematel pööretel varasemaks saada, aga noh, võrril ju tsentrifugaalregulaatorit pole, nii et võib ka olla sellest tingitud juba sünnipärane viga.
Vasta
#27

Zark Kirjutas:Paraku pole see regulatsioon päris pidev vaid mõningase hüstereesiga. Bensiinitasemest sõltub aga omakorda segu (käib näiteks paras-liiga rikas vahet).
Seda on natuke raske uskuda, põhjusel, et see ujuki taseme reguleerimine on pidev protsess ja miskit seal hüstereesi pole tekitamas - kui nivoo ujukikambris langeb, siis ujuki nõelklapp ka avaneb, vähe või palju, see polegi oluline, vastavalt avatusele tuleb ka kütust juurde. Kui kütust ei tule piisavalt juurde, tähendab see, et miskit on umbes toitesüsteemis. Samas pole võrri mootor ka nii "loom", et suudaks ujukikambri hoobilt tühjaks rüübata, siis poleks selle mootori kütuse kulu 2l/100km vaid midagi muud. Sisetunne ütleb, et tegemist on hoopis liialt rikka seguga, kui mootor törisema kukub. Ja ehk on hoopis asi selles, et ujuki nõel muutub sõidu ajal vibratsiooni mõjul ebatihedaks (või ongi nõel üldiselt veidi ebatihe) ja lubab karburaatoril mootorit üle uputada?
Vasta
#28

see nö. tirin on märk rikkast segust.viga siis järgmine,kas liiga palju bensiini,või vähe õhku. lahendus lihtne - peske puhtaks õhufilter,kontrollige kas ta avaneb täielikult.kui see tehtud ja viga ikka endine,keerake segukruvi natukene kinni(rõhk sõnal natukene).
Vasta
#29

riga Kirjutas:
karlep Kirjutas:Bensiini saab mootorist välja sedasi: keera karterilt alt ära tuulutuskruvi ja võta küünal maha. Lükka, kuni bensiini enam selat avast ei pritsi. Peakski mootor bensiinist tühi olema...


kus see karter asub?Big Grin ja mul on D8 mootor, aga on siis viga selles et tal on bensiini liiga palju sees? ja kas aitab see et ma keeran küünla maha ja lasen tal lihtsalt seista mingid päevad? või pean kraani ja segu kruvi kinni keerama ja siis metsikult jooksma? või on veel mõni variant?

MIlleks kõike seda jama? olen ise ka asjaga kokku puutunud ja eks asi tuleneb sellest mootor on täisSmile see tuleneb tavaliselt sellest kui sa liigapalju jooksutad ja kiäima ei lähe .. vahepeal tuleb puhkust andaWink ise olen teinud nii kui mul võrr täis siis tõmbaan küünla maha ja väike sörk võrriga postkastiniWink (H)
Vasta
#30

Gardaan Kirjutas:...ise olen teinud nii kui mul võrr täis siis tõmbaan küünla maha ja väike sörk võrriga postkastiniWink (H)
Oleneb muidugi postkasti kaugusestBig Grin, minul selleni 400+m ning ega praeguseks elatud aastad seda maad enam nii virgalt teha laseSmile Aga mäletan noorusest väga hästi, et ööseks lahti unustatud kraaniga ja summutist bensiini tilkuva võrri käimajooksmine oli vaid kümmnete meetrite küsimus.
Vasta
#31

Romka Kirjutas:
Gardaan Kirjutas:...ise olen teinud nii kui mul võrr täis siis tõmbaan küünla maha ja väike sörk võrriga postkastiniWink (H)
Oleneb muidugi postkasti kaugusestBig Grin, minul selleni 400+m ning ega praeguseks elatud aastad seda maad enam nii virgalt teha laseSmile Aga mäletan noorusest väga hästi, et ööseks lahti unustatud kraaniga ja summutist bensiini tilkuva võrri käimajooksmine oli vaid kümmnete meetrite küsimus.

Täpselt.D minul kui 13 aastasel ka tekib probleeme ununemisega Big Grin ja ööseks kraan lahti Big Grin ja siis hommikul peab bensiini garaasi põrandalt likvideerima
Vasta
#32

Gardaan Kirjutas:... ööseks kraan lahti Big Grin ja siis hommikul peab bensiini garaasi põrandalt likvideerima

Paranda nõelklapp ära Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#33

Smile ma umbes tean aga mis see nõelklapp on :$ Big Grin Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne