Idee teha bussist kodu
#1

Olin nüüd mõned kuud Tenerifel ringi uitamas seljakott seljas, suht kodutuna (telk oli kodu) ja mõte ikka liikus, et kuidas saada paremat ja püsivamat elukohta. Kuna sealmail vanametalli kokkuostu ei eksisteeri siis vedeleb vanu masinaid kõikjal, kaasaarvatud busse ja veel ka heas seisukorras busse, sest kuna nendega veetakse enamasti turiste siis peavad need olema tip-top korras ja kui bussil juba vananemise märgid tulevad (nii umbes peale 10 aastat sõitmist) siis need lihtsalt jäetakse bussi-surnuaedadesse vedelema. Ja kuna kliima on seal nii kuiv siis need ei roosteta kah, murdu oli niimoodi vedelevaid busse seal. Aga jah, nüüd olen ma tagasi kodus aga mõte ikka püsib, et tahaks ju odavalt elada, ei taha koguaeg üht üürikorterit teise järgi otsida ja summasid üüriks maksta. Oleks buss, oleks kodu päris enda oma, vajadusel saaks kohast-kohta kah liikuda (katsu sa oma maja/korterit kolida).
Mitte ei taha see idee peast kaduda just praegu kui ma jälle elukohta otsin.
Aga noh, Eestis see lugu nii lihtne pole, et saaks miski võileiva hinna eest bussi, buss mis enam kasutust ei leia rändab kuusakoskisse ja kõik, et bussi saada tuleks maksta üle vanaraua hinna, mis teeb juba päris kenakese summa arvestades minu rahakotti, pealegi kõik sellisesse staadiumisse jõudvad bussid on juba suhteliselt romud.
Seega küsiks natuke nõu, et kustkohast oleks võimalik odavalt, soovitatavalt linna(lähi)liini bussi saada ja mis see hind umbes tuleks minimaalselt või mis valikuid üldse on?
Idee poolest poleks buus üldse igapäevasõiduk vaid liiguks ainult ühest elukohast teise. Ja talvel soojas hoidmine pole kah probleemiks, nagunii ma talviti suurt Eestis ei püsi. Netist olen ka igasugu infot leidnud aga kõiksugune nõuanne on teretulnud.
Vasta
#2

TAK kannab vanu busse maha, soovitan küsida sest nö. toorikuna on hind soodne.
Linnaliinibuss maanteesõiduks just ideaalne pole, kuid vanad Kutterid, Wiimad jms. mis müügis on kas kallid või mõne tõsisema rikkega (julgen oletada vaadates viimase 2 aasta müügikuulutusi).
Vasta
#3

See maanteesõidu aspekt oluline polegi, liikumist tuleks nagunii ainult haruharva ette ja siis liikugu kasvõi 60km/h, peaasi et lõpuks kohale jõuab ilma kõrvalise abita.
Need Kutterid-Wimmad on nüüd küll enamasti oma elu lõpupäevil maakonnaliinidel mööda külateid surnuks sõidetud ja madalavõitu on nad kah, kõrgus on minu jaoks oluline aspekt, pikk nagu ma olen. Aga TAK-i asja peab uurima.
Vasta
#4

Kuskilt lugesin siin, et Team-Trans müüb korralikku Ikarusi 50tuhhiga, või müüs.

Arvesta palju buss kaalub ja korruta see metallikokkuostu hinnaga. Samas metalli hinnaeest korralikku bussi hästi ei saa küll.
Vasta
#5

See,kus liikuvat Ikarust 10 000EEK-ga müüdi,on nüüd minevik. Busside vanarauahind jääb juba 20 000+EEK. Kui mark pole eriti oluline,soovitaks TAK-i,sealt võib saada paraja tooriku. Aga jah,lagi kipub paljudes bussides vähe madalaks jääma...

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#6

Ma soovitaks otsida manuaalkastiga riistapuud. Kui väites, et manuaal on töökindlam, võib veel kahelda, siis sellele vist ei tohiks eriti vastuväiteid olla, kui ma ütlen, et manuaali on lihtsam lappida. See aga jälle välistab TAKi, mis kannab maha teistega võrreldes natuke korralikumaid busse (minu subjektiivset arvamist mööda).Nii et pole halba ilma heata.

EdR - kas Sa oled meil kahe-poole-meetri mees? Mina oma keskmise kasvuga pole suutnud pead vastu lage ära lüüa.
Vasta
#7

1.75 olen pikk ja pea võib "puutuda" vastu lage turistiseeria bussil,kui istmetevahelist käiku mitte arvestada.
Käigukastidest pooldan ka mina manuaali. Siis tuleks suund võtta maaliini busside poole,näiteks Sebe. Põrand tuleb siis ümber ehitada,et kaoks vahekäik salongist,muidu jääb lagi madalaks....

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#8

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html

See ju ka täitsa tore!

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#9

Etsike Kirjutas:Aga jah, nüüd olen ma tagasi kodus aga mõte ikka püsib, et tahaks ju odavalt elada, ei taha koguaeg üht üürikorterit teise järgi otsida ja summasid üüriks maksta.
Mõisted odavalt elada ja buss ei sobi kohe kuidagi kokku. Kui saaksid a`50 000 eest sõitva Ikaruse, oleksid juba või sees. Lisaks ehitus, mis pole sugugi mitte odav lõbu, isegi kui teed kõik 100% ise. Suur buss nõuab oluliselt rohkem materjale, kui tavaline matkakas. Isegi, kui Sa talvel seal sees elada ei plaani, pead ikkagi kogu ruumi korralikult soojustama. Vastasel juhul seal inimese moodi magada pole võimalik, kuna hommikul vara hakkab juba palavus tapma ning külmema ilmaga lõdised teki all.
Soojustamise juures on suure bussi miinuseks see, kui tal on ühekordsed aknad (lähevad kergesti uduseks ning ei pea sooja)
Elamises peab olema ka köök, pesuruum ning WC. Mismoodi neid plaanid lahendada? Kui enamasti on plaanis kuskil paigas olla, siis peaks olema võimalus buss veevärgiga ühendada, samuti peab must vesi saama kuskile ära joosta. Matkabusside keemiline WC on küll tore asi, kuid pikaajaliseks kasutamiseks ikkagi suht kallis, keemia maksumuse tõttu, samuti vajab ta tühjendamist.
Viasat Exploreri pealt näidati eelmisel aastal saadet firmast, kes teeb suurtest bussidest elamuid Ameerikas. Eelarve ühe bussi kohta oli 1,5 miljonit $ ja rohkem. Seal oli muidugi tegu maksimumiga, mis teha annab, kuid saade oli iseenesest õpetlik. Näidati ära tööde käik algusest kuni lõpuni.
Üks alternatiiv Sinu pakutud variandile oleks ehk hoopis vagunelamu. Neid on olemas vene ajast suht suurte gabariitidega ning hea tahtmise korral leiaks päris soodsa tooriku ma arvan. Kui on plaanis seda "kodu" vaid vahel harva liigutada, saad selle veo kasvõi tellida.
Leedus müüakse ka valmiskujul päris suuri haagiseid. Vajuta punasele(otsi) ruudule.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#10

Ka meil saarel müüakse selliseid vagunelamuid (Korvimehe lingil).
Sellise vaguni liigutamine pole ka probleeb. Selleks toodi ekstra pika platega masin. Järel on teda halb vedada. Kiirus väga väike ja tea mida politsei kostab. Igastahes bussi ümberehitamine ja töös hoidmine läheb hulga kallimaks.
Vasta
#11

Liikuva kodu ideega sobib ka termokuudiga kaubaauto, a`la Volvo FL6. Plussideks oleks juba olemasolev sirgete seinte ja sileda põrandaga soojustatud kuut ning (topeltklaasidega) akende paigutamise võimalus, täpselt sinna ja nii mitu kui vaja.
18 euroalust mahutav kuut on mõõtudega 7,2x2,4m, mida polegi ju nii vähe. Samuti on osadel juba eraldi diisliga köetav ahi kuudi küljes (võib muidugi ka bullerjaniga kütta, tuleb odavam)
Igaljuhul idee, mis samuti vääriks kaalumist enne, kui lõplikult otsustada.

PS. Siin veel üks lennukas idee Big Grin

Kes viitsib rohkem süveneda, siis Siin on pikemalt juttu koos piltidega ühest ehitusest päeviku vormis.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#12

Minu teada, on rikkamad riigid selliseid bussist tehtud suvilaid servani täis. Lähimad on Rootsis. Juba valmis eksemplarid algavad hinnaklassist 50 000 krooni ja korralikumad ulatuvad mitme millini. On ka variante, kuhu saab väiksema autoga tagant sisse sõita nagu Knight Rider või hoopistükkis hobuseid kaasa vedada.
Bussideks on selliseid maju palju nimetada, üldiselt on need ikka C kategooria sõidukid. Siinses registris muudatusi teha ja bussidest veokaid teha on oluliselt keerulisem ja kulukam, kui sellline valmis tükk importida.
Ühte kohtasin, mis oli lausa lõõtsaga bussist tehtud, lõõtsast tagapool oli garaaz ja töökoda, eespool elamine. Kahekordseid olen ka kohanud, ikkagi palju mugavam, sest sel juhul ei puutu olmeruumid magamistubadega kokku.
Kütmine ja ventilatsioon ei ole tegelikult probleem kui kasutada kaasaegseid seadmeid. Kamina ja elusa tule paigaldamine liiklusvahendisse ei ole samuti probleem, kui kontseptsioon enne läbi mõelda ja ohutult lahendada.

Iseasi, milline naine tahaks sellise mehega koos elada, kelle aadressi peale ei või kunagi kindel olla?

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

Väravamehaanik Kirjutas:Iseasi, milline naine tahaks sellise mehega koos elada, kelle aadressi peale ei või kunagi kindel olla?

...kus armust on tähtsam see võidurõõm kui teise töörekordit lööd...Wink

loll on loll olla.
Vasta
#14

korvimees Kirjutas:18 euroalust mahutav kuut on mõõtudega 7,2x2,4m, mida polegi ju nii vähe. Samuti on osadel juba eraldi diisliga köetav ahi kuudi küljes (võib muidugi ka bullerjaniga kütta, tuleb odavam)
Bullerjani puudus on see, et sooja saamiseks peab tuli koguaeg all olema, vastasel juhul on umbes tund peale leegi kustumist toas külm.
Vasta
#15

Martti Kirjutas:Bullerjani puudus on see, et sooja saamiseks peab tuli koguaeg all olema, vastasel juhul on umbes tund peale leegi kustumist toas külm.
See ei ole bullerjani puudus vaid omadus. Ta ongi mõeldud pideva tule jaoks. Ühe laadimisega kestab 10-12 tundi. Halb on aga see, et sellise põlemisega tahmab/pigitab korstna ära. Kongis aga ei ole mõeldav ka intensiivsemat tuld teha. Sellisel juhul pole ta enam eluruum, vaid saun.
Vasta
#16

Waat mul oli ka kunagi koolis käijes idee omale bussi kodu ehitada.See juhtus ajale kui maha kanti viimased 620.Sai igasugu jooniseid salongis paiknevatest tubadest joonistatud.Praeguseks ind tunduvalt raugenud.See bussi elamise sättimine päris kena ju aga sellega peaks ka ju liikuma. Wõi ,mis?Ja ruumi suurte busside jauks jääb aina vähemaks.Teine asi siis kui tahetakse tollest statsionaarne elamine teha.Ja ka sellega tekkiksid probleemid.kus see asi seista tohib,ilma et hakaks valwsaid kodanikke segama(kellele lihtsalt ei meeldi või siis segab nn arhidektuurilist miljööd).Järgnewalt minu arwamus ,mis ei pruugi ühilduda eelpostitajate omadega.Arwestades praeguseid olusid selline asi kõige lihtsam aretada täiskõrgesse kaubikusse või siis käija välja paras hulk raha ,et omale mõni valmis tehaewariant autosuwila osta.Teemaalgatajale igatahes edu asja elluwiimisel!!!

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne