21-01-2008, 01:52 AM
Naljatilgad. Vedru lühendades lühendate lihtsalt tema mängumaad. Valem F=kx peaks vast ikka veel meeles olema. Jäikus jääb samaks, lihtsalt vedru lööb kergemini põhja
vanamotopisiku ohver
Nobody Kirjutas:Naljatilgad. Vedru lühendades lühendate lihtsalt tema mängumaad. Valem F=kx peaks vast ikka veel meeles olema. Jäikus jääb samaks, lihtsalt vedru lööb kergemini põhjaEi taha hästi nõus olla (järgnevat juttu mitte lugeda isikutel, kellel on füüsika vastu allergia). Minu teada on siin mängus keha suhteline pikenemine/lühenemine ehk kui arvutatakse välja k ehk jäikus selle keha jaoks (!), siis võetakse arvesse keha suhtelist deformatsiooni. Ehk, kui mingit keha (vedru on keha nagu iga teinegi) mõjutada jõuga F, siis keha pikeneb/lüheneb teatud protsendi võrra. Ekstreemne näide: võtame kolme meetri pikkuse vedru, mis on sarnane tavalise autovedruga. Üritame seda kokku suruda (näiteks astume sellele peale, kuidas iganes see ka välja ei näeks ), siis vedru lüheneb ütleme 30 cm võrra ehk 10% võrra. Nüüd võtame tavalise autovedru (oletame pikkuseks 50 cm). Mina väidan, et seda vedru sama jõuga mõjutades ei suuda me 30 cm lühendada, vaid me lühendame seda kõigest 5 cm ehk 10% võrra. Seega keha jäikus muutub ja mittekõigelihtfüüsikalisemalt on seletatav, et "vedrukeerdude mahasaagimine" annab efekti, mille tulemusel auto kere kurvides vähem kaldub.
Nobody Kirjutas:Valem F=kx peaks vast ikka veel meeles olema.
Nobody Kirjutas:Ehk siis vedru lühemaks saagides võidame ainult selles, et vedru kokku suruda, on vaja selleks vähem jõudu, küll aga jääb jäikus samaks. Saategi auto, mis aukudest läbisõites kanni ära põrutab.No ei ole nii Poo või üles. Kui ma näiteks viiest keerust ühe maha saen, siis auto tuleb 1/5 võrra madalamale ja kaldub kurvis 1/5 võrra vähem. Fordi peal testitud
Nobody Kirjutas:Jäikus jääb samaks, kui saed vedru lühemaks. Küll aga, kui soovid seda vedru samamoodi 10cm kokku suruda, on selleks vaja juba palju suuremat jõudu kui enne. Ei midagi erilist, Hooke'i seadus kehtib endiselt